Er far med på UL og kontroller?

Ikke sikker. 1-åringen er ikke i barnehage enda, så han må egentlig være med ham når jeg er på kontroll. Iallfall på sykehuset i Kristiansand får ikke barn være med inn når det er ultralyd. Jeg vil gjerne ha samboer med på UL, er jo den beste måten han kan få et forhold til dette lille livet.

Dette er mitt første svangerskap, så jeg vil ha han med på det som er «vanlig». Det er vel bare ultralyd? Mulig ham blir med på noen flere også, får høre med lege og jordmor. :)
Hvorfor høre med lege og jordmor? Så vidt jeg har forstått er alt like vanlig :happy:

Han var med på alt forrige svangerskap, nå tenker jeg at han blir med på ultralyder og at han kanskje blir med på et par kontroller nærmere fødsel i tilfelle han har noen spørsmål :)

Her skal han være med på ultralyder, og minst en jm time siden han må skrive under på farskapsærklering. Ellers er han velkommen til å være med på andre timer som han vil om han får fri fra jobb. :happy:

Er nok m/ på ultralyd, utenom det er det nok ikke særlig spennende for min mann.

Sist var han med på alle ul (hadde mange pga risikosvangerskap) + en kontroll.
Denne gangen blir det nok bare oul, ev om jeg skal ha ekstra ul. Ser ikke ut som vi får til at han blir med på tul denne uka.

Her blir han nok med på ultralyder, men ikke vanlige kontroller.

Jeg vil gjerne ha han med på oul og tul. Men han nekter sist fikk jeg han med på siste ul når de bestemte om jeg skulle settes i gang eller ikke. Var på tul i uke 7. Han skjønte ikke vitsen. Skal på ny tul den 20 Jan. Men tviler han blir med. Mamma blir med.

Første svangerskap var han med på alt av kontroller og ul han var hjemme til. Men ellers har han vært med på ul. Denne gangen blir han med på alle ul. Sist han ikke var med på en ul var babyen død. Tror ikke jeg orker å gå gjennom det alene en gang til. Måtte sykle den halvtimen det tok meg å komme hjem..... så han skal være med pp alle ul.

Kan jeg spørre hvor overvektig man kan være før det er ett risikosvangerskap? Og får man beskjed om dette?

Bmi over 35 :) og ja, de veier det hver kontroll, så det får man beskjed om. Jeg var akkurat 35 i fjor og skulle bare ha en ekstra oppfølgingstime, så jo høyere bmi jo fler timer får du :)

Bmi over 35 :) og ja, de veier det hver kontroll, så det får man beskjed om. Jeg var akkurat 35 i fjor og skulle bare ha en ekstra oppfølgingstime, så jo høyere bmi jo fler timer får du :)
Wow, det sa ikke JM noe om :eek: blir vel mange kontroller på meg da :sorry:

Jeg vil gjerne ha han med på oul og tul. Men han nekter sist fikk jeg han med på siste ul når de bestemte om jeg skulle settes i gang eller ikke. Var på tul i uke 7. Han skjønte ikke vitsen. Skal på ny tul den 20 Jan. Men tviler han blir med. Mamma blir med.
Synes det er litt trist at de oppfører seg slik jeg :sorry:

Ja jeg er med han på alt om han skal på sykehus eller til lege, om han vil. Han tar ikke mye del i dattra vår, da det han gjør er viktigere. Eneste jeg gjør er å sitte å strikke mener han. Men vant til å klare meg selvMen så klart til tider veldig sårt. Men han var fantastisk under fødsel. Men når ungen var født så var det jeg med gangspærre som måtte gå å hente mat til oss osv. Blir ikke aktuelt gangen her, da kan han ha seg hjem

Her blir han nok også bare med på tul og oul. Jeg føler ikke behovet for å ha han med ellers og han vet jo godt hva kontrollene går ut på :) Han er veldig engasjert i svangerskapet da, og har vært super støtte under fødsel og barseltid med våre to forrige :)

Ja jeg er med han på alt om han skal på sykehus eller til lege, om han vil. Han tar ikke mye del i dattra vår, da det han gjør er viktigere. Eneste jeg gjør er å sitte å strikke mener han. Men vant til å klare meg selvMen så klart til tider veldig sårt. Men han var fantastisk under fødsel. Men når ungen var født så var det jeg med gangspærre som måtte gå å hente mat til oss osv. Blir ikke aktuelt gangen her, da kan han ha seg hjem
Vil bare gi deg en klem! :smiley-angelic003 Godt moren din blir med på ul da, er nok en stor opplevelse for henne!

Back
Topp