Er far med på UL og kontroller?

Augustfrøkna

Andre møte med forumet
Hei!

Har dere, eller planlegger dere å ha, med far på alle ultralyd undersøkelser og svangerskapskontroller?

Jeg er litt usikker på hvordan vi vil gå frem på dette det er jo litt herk å få timeplanene til å passe, så man kan jo prioritere de "viktigste", men hvilke er det?
 
Mannen blir med på alle ultralyder, og muligens en jordmor time hvis det passer.
Er tredjemann hos oss så han var med en del i første svangerskap og vet hva som skjer.
 
Ville hatt han med på ultralyder, de andre kontrollene synes jeg ikke er så viktig. :)
 
Sist var mannen med på tul, oul og en ul for opplæring av nye leger, ikke på siste ul jeg var på for vekst estimering. Var med på første kontroll i uke 12, men ikke på noen andre svangerskapskontroller.

Mannen forsøker å bli med på ultralydene vi skal ha, men er usikker om han klarer å bli med på tul på mandag, da kalenderen hans egentlig er full på jobb.
 
Her blir han nok med på alt av ul-timer, men tviler på at han blir med på jordmortimene. Er jo ikke så mye nytt som skjer på de timene uansett :)
 
Her blir han med på alle ul iallefall, og han får lov til å være med på kontroll hvis han vil :)
 
Her blir han nok med på ultralydtimene og en jordmortime for å skrive på farskapserklæringen :)
 
Her blir far med på TUL (uke 8 og uke 13) og OUL, men annet enn det kommer jeg nok til å dra alene.

første svangerskapet var han med på de fleste kontrollene, men denne gangen er det ikke like lett å få seg fri fra jobb samt at vi har en toåring også, så tenker at jeg kommer til å ta de fleste normale timene alene, spesielt siden jeg er i et risikosvangerskap (overvektig) og dermed får flere kontroller ekstra.
 
Han blir nok med på første time hos jordmor, begge ultralyder og ellers når han kan.
 
Min mann var med på stort sett alle svangerskapskontroller med mitt første barn og med mitt andre barn ble han med hvis han hadde fri fra jobb. Han var også med på ultralyd begge gangene. Dette var hans valg og jeg synes det var fint gjort av han. :) Jeg går ut i fra at han tar seg fri fra jobb når vi skal på ultralyd denne gangen og blir med på kontroller hvis han har fri. Jeg tror ultralyd er høydepunktet for begge under svangerskapet og noe han ikke vil gå glipp av. :)
 
Her blir far med på TUL (uke 8 og uke 13) og OUL, men annet enn det kommer jeg nok til å dra alene.

første svangerskapet var han med på de fleste kontrollene, men denne gangen er det ikke like lett å få seg fri fra jobb samt at vi har en toåring også, så tenker at jeg kommer til å ta de fleste normale timene alene, spesielt siden jeg er i et risikosvangerskap (overvektig) og dermed får flere kontroller ekstra.
Kan jeg spørre hvor overvektig man kan være før det er ett risikosvangerskap? Og får man beskjed om dette?
 
Vert nok med på oul. Ev om det er noko anna som skulle dukke opp. Sist var han med første time til lege, ein eller timer til jordmor, oul og ein ekstra ul.
 
Blir med på TUL i uke 8 og 13 + OUL. Får være med på kontroll hos jordmor, men synes det er viktigst at han er med på ultralyd. Også skal vi begge være med på fødselsforberedende kurs :)
 
Blir med på UL, så får vi se om det blir noe mer. Var med på en jordmortime sist, men vi følte vel begge at han ikke hadde så mye utbytte av det.
 
Han er med på ultralydene, men ser ikke noe poeng i at han skal være med på kontrollene.
 
Han blir med på ultralyder, men ikke kontroller hos lege og jordmor.
 
Han er med på UL :happy: de andre timene er han med hvis det passer ifht turnusen. Han er sykepleier og overinteressert i alt som har med graviditeten og fødsel å gjøre :laughing025 sist fødsel var han vel mer "der nede" enn oppe for det var så spennende alt som skjedde. Kanskje han skal få lov å ta imot babyen selv denne gang :laughing021
 
Last edited:
Dette er mitt første svangerskap, så jeg vil ha han med på det som er «vanlig». Det er vel bare ultralyd? Mulig ham blir med på noen flere også, får høre med lege og jordmor. :)
 
Back
Topp