Er du ferdig å få barn?

M

Moderator Marte

Guest
Føler du at du er ferdig å få barn? Eller kanskje du er ferdig men ikkje føler deg ferdig?
Kor mange barn skal du ha før du er "ferdig"?
 
Nei, jeg er ikke ferdig. Jeg vet ikke når eller om jeg noen gang kommer til å føle meg ferdig heller.
 
3 barn holder lenge for meg :)
 
Jeg er nok ferdig når lillejenta kommer. Dels pga alder, dels pga økonomi og sjanse til å følge opp når de blir eldre. Kunne på en måte tenkt meg flere, men samtidig er det tungt å gå gravid med bekkenløsning, en unge på 1,5 år fra før og en samboer som jobber turnus. Så sånn sett føler jeg det er greit at dette blir siste. :)
 
Jeg er ikke ferdig, men begynner å tenke at det holder med ett barn til. Da har vi 3 :)
 
Jeg er ferdig. Har 2 gutter under 3 år.
 
Når nr 3 kommer er vi ferdig. Har ikke tid og energi til å følge opp flere barn så tett som vi ønsker.
 
Nå både er jeg ferdig og føler meg ferdig.. og det er godt å tenke på :)
 
Venter nr 4 nå, vet ikke om vi er ferdig enda, er bare 27, så føler det er for tidlig å være sikker.

Må se hva fremtiden bringer, hvordan økonomien blir og hvordan det går å følge opp de 4 vi da har, kanskje det blir en attpåklatt, vi får se:)
 
Ferdig når denne her kommer, 6 er nok for min del.
 
Har tre, fyller 40 om et par uker og er av den grunn ferdig ja. De har ikke kommet så lett eller fort, men de kom de tre. Og det er nok for oss å følge opp.
 
Har 4 barn og føler meg Ikke ferdig ennå og vet ikke om jeg noen gang kommer til å føle meg ferdig?
 
Har 2. Finnes ikke noe ønsker om mer unger her i gården. Da får mannen finne seg ny dame. :p Nå vil ikke han heller ha mer altså. Så vi står samme sted.
 
Har tre, og er helt ferdig! Det er litt vemodig å ikke skulle oppleve igjen det øyeblikket hvor barnet blir født, de første timene, dagene, ukene og månedene hvor man skal bli kjent med den lille <3 Magien, kjærligheten, det å bare være i en liten boble, hvor alt som skjer på utsiden av familien, ikke er så viktig. Samtidig er det godt å vite at man er ferdig med svangerskapsplager, spenningen rundt hvordan fødselen kommer til å gå, SØVNMANGELEN :p

Jeg kunne kanskje hatt et barn til om samboeren min hadde vært frisk, men slik ting har vært de siste årene, så har jeg (vi) ikke tid, kapasitet, økonomi eller overskudd nok til å ta meg (oss) av flere. Nå klarer jeg å nyte tiden med barna, men er redd jeg hadde vært for sliten til å klare å nyte det ordentlig, om jeg skulle hatt enda flere å ta meg av.
 
Jeg har 3 og føler meg ikke helt ferdig.
Men jeg skal operere vekk livmoren min i høst pga muskelknute som kan gi meg lange og vonde menstruasjoner så da kan jeg ikke få flere barn selv.
 
Venter tvillinger som nr 3 og 4, tross ung alder vil jeg si meg ferdig etter at dem er født.
Ble mor som tenåring og vil derfor være "tidlig ferdig" med å få barn :)
 
Back
Topp