Er du ferdig å få barn?

Tror de to gutta vi har fått nå holder. Ila graviditeten var jeg ikke fremmed for en til, samtidig føles det veldig passe ut nå med de to vi har vært så heldige å få! Så nå blir det ihvertfall mer langvarig prevensjon denne gangen :)
 
Nei! Håper vi får minst en til! ❤️
Har 2 nå
 
Jeg har 2. Og har sagt hele tiden at jeg ikke skal ha flere. Dette pga flere ting som at jeg ikke er så glad i å være gravid og at jeg er rhesus negative og har ikke enda opplevd å født et friskt barn. Begge er heldigvis friske nå
Men her har jeg nå bestilt legetime og spiralen skal taes ut og vi skal prøve på nr 3.
Er vell lov å håpe at det ikke skjer noe denne gangen
 
Heilt ferdig med jenter på 9 og 11,5 og guttebass på 1 følt oss sikker på det sidan minsten kom, så eg er sterilisert for å væra ganske safe
 
Er gravid med nummer tre nå, og absolutt ikke ferdig, følelsesmessig. Jeg skulle gjerne hatt både 4 og 5 barn, har jeg funnet ut.

Men skulle jeg bli gravid igjen etter denne graviditeten, så vil jeg ha bikket over den magiske grensa på 38 år. I tillegg har vi hus med 4 soverom, og (iallefall foreløpig) bil med 5 seter, og ikke altfor god råd. Og selv om barn er billige de første årene, så baller det fort på seg. Å gi oss etter 3 barn er dermed det fornuftige valget.

Så jeg har vel blitt enig med meg selv om at jeg bruker prevensjon, men ikke steriliserer meg, etter fødsel. Og skjer det uhell, så blir det et barn til - men vi kommer ikke til å prøve med vilje.

(Lite sannsynlig med uhell, prevensjon fungerer tydeligvis så bra på meg at jeg ikke engang ble gravid da spiralen falt ut...)
 
Vi har nå fem. De tre siste er tette. Føler meg ferdig, men samtidig så kjenner jeg på at den delen er veldig sår. Så er faktisk usikker, men kommer ikke til å skje før om et par år iallfall.
 
Jeg har to. Er håpløst forelsket i ideen om nr. 3 (og 4). Samboer syns det er mer enn nok med de to vi har, særlig pga søvnmangel, noe vi har hatt ganske mye av.

Jeg håper samboer ombestemmer seg. Han sa her om dagen at når yngste er syv, så kanskje. Det er 5,5 år til, og da er jeg bikket 38. Så mulig det må få fortgang på sakene:angelic: Men jeg er usikker selv. Kanskje to er nok?
 
Ble mamma til nummer tre nå i august, og tenkte ila svangerskapet at hvis alt går bra med han er jeg ferdig. Så kom han, frisk og velskapt. Og nå er jeg sannelig ikke så sikker lenger.

Det river litt vel mye i meg når jeg rydder bort gravidklærne og tenker på at de ikke skal brukes flere ganger. Når jeg ser på gutten vår og tenker på at han er det siste barnet vi skal få sammen...da kommer klumpen i magen og tårene kan trille :oops: Uvisst om det bare er hormoner på bærtur. Fikk tvillinger første gang, og føler nå at jeg har gått glipp av en barsel/babytid. Aldri tenkt og følt sånn på det før nummer tre kom.

Så jeg vet ikke. Mulig jeg kommer til å vurdere en fjerdemann når jeg er i litt mer balanse og ute av babybobla. Mannen vil gjerne ha en hel haug med unger, så sånn sett er jeg heldig :hilarious: Men har ikke all verden med tid føler jeg, blir 34 om ikke lenge.
 
Jeg har ikke hatt denne "ferdigfølelsen" før nå i det siste. Jeg har begynt å forsone meg med at det ikke blir flere, ikke fordi vi ikke har ønsket det, men rett og slett fordi tida går fra oss. Og å begynne på nytt igjen nå frister ikke så veldig. Så jeg har begynt å få den. Jeg skulle gjerne hatt ett eller to barn til, men vil ikke være småbarnsmamma i 40-årene.
 
Har alltid sagt at jeg vil ha 3, nå fikk jeg nr 3 i desember i fjor, men kjenner jeg er usikker om jeg virkelig er ferdig. Mannen sa han ønsket 4 da jeg gikk gravid med eldste men nå sier han stopp, han synes vi har mer enn nok med de vi har. Han har nok merket at det å ha barn er travel spesielt når det er 3 tette. Han ble i tillegg 40 i år så han synes han begynner å bli for gammel til å få flere små :)
 
Var ferdig etter nr1. Så ville vi ha nr2 så da var vi ferdige. Nå har nr3 kommet så nå tørr jeg ikke si noe:) :laughing021
 
Fjerdemann kom i sommer, føler meg vel ikke ferdig. Har lyst på en til og sistemann. Men fornuften mtp harde svangerskap og økonomi sier vel at dette er sistemann. Ville neppe fått med sambo på en til heller. Da flytter han nok ut for 9mnd :p men jeg tror kanskje man aldri føler seg helt ferdig....i alle fall ikke jeg...
 
Vi var, i følge mannen, ferdige da andremann kom. Jeg følte meg aldri ferdig da jeg "hele" livet har ønsket meg 3 barn.
Nå når jeg har fått 2 barn, så kjenner jeg at jeg gjerne kunne hatt 5-6 barn :p
Men nå har jeg faktisk fått mannen med på en tredjemann, og for mannen sin del håper jeg at jeg føler meg mer ferdig denne gangen :hilarious: (jeg forlater han ikke hvis jeg har lyst på flere barn altså ;) )
 
Vi har vært veldig fram og tilbake om vi ville ha nr 3 eller ikke, så mannen har ikke klippet strengen enda, slik planen er. Det har resultert i at nr 3 er på vei likevel, ikke planlagt men veldig velkommen :laughing002Så hvis alt går bra nå, så blir det å klippe strengen på mannen altså :laughing002
 
Jeg er ferdig men føler meg ikke helt ferdig. Jeg "skulle" ha mange unger, men vi fikk to. Kroppen min tåler ikke flere graviditeter og vi begynner å bli i eldste laget for å få flere uansett.
 
Back
Topp