Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Noen som har sendt inn uten å få beskjed om at de trengte medisiner? Synes alle må på kur, synes det høres rart ut.. at det aldri kommer tilbake med at de ikke fant noe... :)
 
Noen som har sendt inn uten å få beskjed om at de trengte medisiner? Synes alle må på kur, synes det høres rart ut.. at det aldri kommer tilbake med at de ikke fant noe... :)

Leste gjennom hele denne tråden en gang i tiden, og da var det i alle fall flere som slapp antibiotika :)
 
Noen som har sendt inn uten å få beskjed om at de trengte medisiner? Synes alle må på kur, synes det høres rart ut.. at det aldri kommer tilbake med at de ikke fant noe... :)
Jeg fikk vite at jeg hadde BV men trengte ikke å gå på noe antibiotika kur for det. Noen år siden jeg tok den prøven og i år har har jeg fått antibiotika for det.
 
Hei alle sammen. Jeg ventet litt lenge før jeg hentet ut kuren min, da jeg ville rådføre meg med legen min først.
Tii poenget. Jeg fikk resepten pr post, og hadde null problemer med å hente ut medisinene. Fikk ikke noe spørsmål, bortsett fra at en av medisinene måtte byttes. Da kontakter jeg legen min, som skrev ut ny type ab som erstattet den serum hadde skrevet. Deilig når ting går knirkefritt
 
må bare kommentere én ting. Fødte i desember ved ks, og fikk en heftig infeksjon etterpå - prevotella bivia, som du også har en liten forekomst av. Da de til slutt fant ut hva som feilte meg fikk jeg kur med Flagyl. Så de bruker i alle fall samme behandling som sykehus i Norge for den bakterien :)


Hvilke symptomer hadde du? Hvordan ble infeksjonen oppdaget? Fikk selv infeksjon etter fødsel med feber, de fant ingen rester i livmor men fikk påvist vekst av prevotella bivia. Fikk først en type antibiotika, men fikk feber igjen en uke etter kuren og deretter Flagyl som jeg fortsatt bruker. Hadde du god erfaring med den?
 
Hvilke symptomer hadde du? Hvordan ble infeksjonen oppdaget? Fikk selv infeksjon etter fødsel med feber, de fant ingen rester i livmor men fikk påvist vekst av prevotella bivia. Fikk først en type antibiotika, men fikk feber igjen en uke etter kuren og deretter Flagyl som jeg fortsatt bruker. Hadde du god erfaring med den?
Feber, og høy crp. Tror den gikk opp til 300 før det snudde. De brukte lang tid på å finne ut hvilken bakterie det var, så de tre første typene intravenøs antibiotika fungerte ikke noe særlig. De fant to byller, som måtte opereres ut. Etter det fant de ut hvilken bakterie det var, og fikk da flagyl. Ble ganske raskt bedre av den. Men fikk et tilbakefall noen uker senere og måtte ta en kur til. Men så var det bra. Vanskelig å si om den andre antibiotikaen hadde fungert bedre om det ikke hadde vært byller, men vet at det gjør ting vanskeligere. Så hvis det ikke blir bedre ville jeg ha bedt om CT av magen. Det var sånn de fant det ut hos meg. Lykke til og god bedring!
 
Hei! Jeg tenkte å børste litt støv av denne tråden. Er det noen som har sendt mensenblod til Hellas den siste tiden, evt. besøkt Klinikk Serum i Athen?
 
Ikke sendt mensblod men tok noe som heter endometriotest som tester for det samme og det er biopsi av livmor, fikk beskjed at det var bedre da det kunne bli bakterier i mens blod
 
Jeg snakket med dem i mai, for muligheten for å få gjort en ny runde. Det de sa da var at de hadde fått litt problemer med tollen, at tollen beslagla prøven og man måtte ut med 3-400 euro for å få den sendt videre. De anbefalte derfor at man dro dit heller. Men det har de jo gjort hele tiden, så om det er noe i det det vet jeg ikke.

Men. Jeg fant tilfeldigvis en AB-kur jeg fikk for infeksjon i livmor etter morkakerester. Den ble både jeg og babyen dårlige av, så den ble aldri tatt mer enn noen få tabletter av. Så jeg tok den på eget initiativ. Og nå er jeg gravid, 12+4.

8 graviditeter, 2 som har gått lengre enn uke 6. Begge disse to var etter AB-kur. Tilfeldig? Tja.. Det får vi aldri vite.
 
Jeg prøvde å sende i oktober, men det gikk akkurat som @Laufey sier - det stoppet i tollen.
Så da ble det Endometrietest hos Aleris i stede.
 
Jeg sendte prøve i begynnelsen av desember. Den kom frem uten problemer. De anbefalte å komme innom klinikken, men tok sjansen. Merket godt med at det var «blodprøve» og biologic specimen på den hvite lappen.
 
Jeg sendte prøve i begynnelsen av desember. Den kom frem uten problemer. De anbefalte å komme innom klinikken, men tok sjansen. Merket godt med at det var «blodprøve» og biologic specimen på den hvite lappen.
Jeg prøvde å sende i oktober, men det gikk akkurat som @Laufey sier - det stoppet i tollen.
Så da ble det Endometrietest hos Aleris i stede.
Ja, markerte godt jeg også (alt etter regel fra posten), men det tok sin tid…
Sendte ut 20.oktober og fikk melding fra klinikken (og post appen) at de hadde fått den 22.desember. Min ble «stuck» i tollen i 2 måned. Prøven var ikke lenger egnet for testing da den er over en måned gammel.

Veldig glad for at din kom frem raskt :)
 
Hei, er det noen som har sendt mensprøve til Hellas i det siste? Har de kommet frem «i tide»? :) Og må man til Hellas hvis man har utslag på testen?
Virker ikke som mange gjør det for tiden. Nei du må ikke til Hellas om det er utslag men det kan være utfordrende å få lege her til å skrive ut det de i Hellas mener du evt skal ha.
 
Back
Topp