Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Må spørre igjen jeg folkens. Spurte IVF serum om jeg kunne begynne på kuren midt i forsøk eller vente til neste forsøk. Og om det er en spesiell dag i syklusen man må starte med medisinene.
Jeg fikk svar at min klinikk måtte avgjøre om jeg skulle ta kuren nå eller vente. Så da må jeg sikkert vente. Men han svarte ikke på når i syklusen man skal begynne. Mener jeg har lest for en stund tilbake at man skal ha siste tablett dagen før insett. Stemmer det? Når i syklusen tok dere kuren?
Orker ikke sende enda en mail ( har sendt 4 på 2 dager med spørsmål :rolleyes: )


Hei

De er blitt dårligere på å svare på spørsmål i det siste synes jeg. Tidligere fikk man god veiledning. Men du kan ta kuren fremtil innsett..ikke ta det etter innsett. Du kan starte når som helst i syklusen. Hvor mange dager har du stimulert nå ? Hvor mange dager er det igjen til evt innsett?:)
 
Hei

De er blitt dårligere på å svare på spørsmål i det siste synes jeg. Tidligere fikk man god veiledning. Men du kan ta kuren fremtil innsett..ikke ta det etter innsett. Du kan starte når som helst i syklusen. Hvor mange dager har du stimulert nå ? Hvor mange dager er det igjen til evt innsett?:)
Takk for svar.
Uttak er mest sannsynlig på torsdag, så litt for sent denne runden :( men vi får se om Medicus har en annen løsning i mellom uttak og innsett, slik jeg fikk når jeg ble gravid med sønnen min.
 
Takk for svar.
Uttak er mest sannsynlig på torsdag, så litt for sent denne runden :( men vi får se om Medicus har en annen løsning i mellom uttak og innsett, slik jeg fikk når jeg ble gravid med sønnen min.

Huff det er kjedelig. Var det ikke du som fikk Keflex mellom uttak og innsett og ble gravid ?jeg hadde uttak på fredag og da fikk jeg også keflex av klinikken som jeg skal gå på i 3 dager. Men jeg utvider det litt fremtil innsett. Ene eggstokken min er vanskelig å nå , så en person må ligge oppå magen min nesten for å få ut egg fra den siden.
Lykke til uansett :)
 
Huff det er kjedelig. Var det ikke du som fikk Keflex mellom uttak og innsett og ble gravid ?jeg hadde uttak på fredag og da fikk jeg også keflex av klinikken som jeg skal gå på i 3 dager. Men jeg utvider det litt fremtil innsett. Ene eggstokken min er vanskelig å nå , så en person må ligge oppå magen min nesten for å få ut egg fra den siden.
Lykke til uansett :)
Hei. Ja jeg fikk keflex mellom uttak og insett og fikk en sønn, men det var på en annen klinikk. Får håpe medicus har trua på det også :rolleyes:
Lykke til du også!
 
Hvis noen lurer; jeg sendte avgårde min prøve med posten den 20. Mai, først 20. Juni ankom den Hellas.. Altså fortsatt ikke kommet frem til klinikken. Det går altså syyykt tregt. Regner med prøven er for gammel når den først når klinikken nå o_O
 
Hvis noen lurer; jeg sendte avgårde min prøve med posten den 20. Mai, først 20. Juni ankom den Hellas.. Altså fortsatt ikke kommet frem til klinikken. Det går altså syyykt tregt. Regner med prøven er for gammel når den først når klinikken nå o_O
Samme skjedde meg.
 
Hei igjen alle sammen. Må høre litt hva dere tenker. Jeg ble jo ikke gravid på siste forsøk nå og har fått en hestekur på 14 dager av antibiotika fra legen i Hellas.
Det blir jo ikke nytt forsøk igjen før ca oktober, men siden det er lang protokoll så er det mulig jeg begynner nedregulering i september.
Ville dere ha tatt av kuren nå, eller vente til nærmere oppstart. Eller skal man ta det 14 dager før innsett?
 
Hei igjen alle sammen. Må høre litt hva dere tenker. Jeg ble jo ikke gravid på siste forsøk nå og har fått en hestekur på 14 dager av antibiotika fra legen i Hellas.
Det blir jo ikke nytt forsøk igjen før ca oktober, men siden det er lang protokoll så er det mulig jeg begynner nedregulering i september.
Ville dere ha tatt av kuren nå, eller vente til nærmere oppstart. Eller skal man ta det 14 dager før innsett?

Jeg ville ventet til nærmere nytt forsøk :)
 
Hei igjen alle sammen. Må høre litt hva dere tenker. Jeg ble jo ikke gravid på siste forsøk nå og har fått en hestekur på 14 dager av antibiotika fra legen i Hellas.
Det blir jo ikke nytt forsøk igjen før ca oktober, men siden det er lang protokoll så er det mulig jeg begynner nedregulering i september.
Ville dere ha tatt av kuren nå, eller vente til nærmere oppstart. Eller skal man ta det 14 dager før innsett?
Ikke at jeg har den store erfaringen med barnløshet og antibiotika, men det kan ta tid for kroppen å komme seg igjen, så jeg ville nok ha tatt den slik at du var ferdig i god tid før innsett og kroppen tilbake på normalområde. Antibiotika dreper jo og gode bakterier, så å få på plass de igjen kan nok lønne seg :) håper dette er det som skal til for å lykkes!
 
Hei igjen alle sammen. Må høre litt hva dere tenker. Jeg ble jo ikke gravid på siste forsøk nå og har fått en hestekur på 14 dager av antibiotika fra legen i Hellas.
Det blir jo ikke nytt forsøk igjen før ca oktober, men siden det er lang protokoll så er det mulig jeg begynner nedregulering i september.
Ville dere ha tatt av kuren nå, eller vente til nærmere oppstart. Eller skal man ta det 14 dager før innsett?
Hei! :Heartred
Så leit å høre at siste forsøk ikke gikk. Men krysser fingrene for at AB-kur skal gjøre susen for deg nå! Heier så innmari på deg! :Heartred

Jeg leste meg fram til at flest tok den tettest opp mot neste forsøk, og forhørte meg med Athen når jeg burde ta den. De sa det samme, ta den nærmest mulig forsøket. Det viktigste er at du ikke er gravid og tar AB-kuren. Time det sånn at du slutter før du starter med nedregulering.
Vi tok kuren fra 4/7, til 28/7. Mensstart 29/7, og startet nedregulering med Synarela 18/8.
(og jeg ble gravid på det forsøket, men mistet i MA, men gravid igjen på neste forsøk, og er i uke 30 nå).

Lykke til med kuren, husk probiotika! Og om du har fått Doxylin anbefaler jeg å ta den med noe i magen - ble veldig kvalm når jeg tok den på tom mage.
 
Hei! :Heartred
Så leit å høre at siste forsøk ikke gikk. Men krysser fingrene for at AB-kur skal gjøre susen for deg nå! Heier så innmari på deg! :Heartred

Jeg leste meg fram til at flest tok den tettest opp mot neste forsøk, og forhørte meg med Athen når jeg burde ta den. De sa det samme, ta den nærmest mulig forsøket. Det viktigste er at du ikke er gravid og tar AB-kuren. Time det sånn at du slutter før du starter med nedregulering.
Vi tok kuren fra 4/7, til 28/7. Mensstart 29/7, og startet nedregulering med Synarela 18/8.
(og jeg ble gravid på det forsøket, men mistet i MA, men gravid igjen på neste forsøk, og er i uke 30 nå).

Lykke til med kuren, husk probiotika! Og om du har fått Doxylin anbefaler jeg å ta den med noe i magen - ble veldig kvalm når jeg tok den på tom mage.
Tusen takk :Heartred
Høres jo fornuftig ut som du sier. Har sendt spørsmål til Athen også, men lurer på om de er på ferie nå.
Gratulerer så masse med graviditeten :Heartred Tenk bare 10 uker så møter du mirakelet ditt :love7
 
Last edited:
Tusen takk :Heartred
Høres jo fornuftig ut som du sier. Har sendt spørsmål til Athen også, men lurer på om de er på ferie nå.
Gratulerer så masse med graviditeten :Heartred Tenk bare 10 uker så møter du mirakelet ditt :love7
Tusen takk! Det er fremdeles så uvirkelig at jeg sliter med å forstå det helt.. :Heartred

Er det i Tromsø du skal ha neste forsøk? Er du blitt forepseilet andre støttemedisiner for dette forsøket? Jeg leste meg fram her på forumet til å be om albyl-e, og prednisilon.
 
Tusen takk! Det er fremdeles så uvirkelig at jeg sliter med å forstå det helt.. :Heartred

Er det i Tromsø du skal ha neste forsøk? Er du blitt forepseilet andre støttemedisiner for dette forsøket? Jeg leste meg fram her på forumet til å be om albyl-e, og prednisilon.

Ja skal ha neste i Tromsø. Er så glad for at de har satt meg på samme medisiner og støttemedisin som når jeg ble gravid med sønnen min. (Bare en litt høyere dose, siden jeg er litt eldre nå.)
Spurte jo om det privat, men fikk avslag da de mener at man ikke skal "plage" oss med lang stimulering. Og dette på tross av at jeg ville ha det. Forstå det den som kan :banghead:
Håper i alle fall at det klaffer for oss igjen og at vi kan legge all den tunge tiden bak oss.
Masse lykke til med resten av graviditeten :HeartredVet det er vanskelig, men prøv å nyt så mye du kan. Når lille kommer så går dagene og tiden så alt for fort
 
Hadde visst fått svar (havna i spamfilteret) om at de hadde mottatt prøven min for to uker siden. De mottok prøven etter 6 uker, men har ikke sagt noe om at den er for gammel (som jeg har lest her tidligere at andre har fått beskjed om). Litt merkelig :bookworm:
 
Hei

Er ny på forumet her, men har lest gjennom hele denne tråden. Har sendt prøve til Serum to ganger nå, første gangen kom den frem etter 12 dager men var ødelagt. Nå har det gått ca 3 uker og de har ikke mottatt den enda. Sendte 2 prøver i forskjellige pakker siste gangen bare for å være sikker på at det kom frem.Er det flere som opplever det nå? Nærmer seg jo mensen nå og lurer på om jeg skal heller sende en ny prøve då med DHL eller UPS eller lignende. Er det noen som har sendt med de?
 
Da har jeg fått svar på prøven jeg sendte til Aten.
"Mixed aerobic- anaerobic
dysbiosis.
The amount of Lactobacilli detected was 2% when it should be over 90%.
The microorganism Ureaplasma (urealyticum + parvum) was detected".

Jeg må ærlig si at jeg er skikkelig nervøs for å ta så mye antibiotika som de skriver vi må ta. Har i det siste forsøkt å endre kostholdet mitt, og i den sammenheng lest og hørt mange podcaster om kosthold, og spesiellt om tarmen. Så nå er jeg livredd for å ødelegge alle gode bakterier i tarmen ved å ta så mye antibiotika. Skulle ønske det fantes en mer holistisk tilnærming for å bli kvitt ubalansen jeg har. Hva om jeg endelig blir gravid, men ødelegger kroppen helt, så jeg ikke har kropp eller energi til å nyte barnet. Kanskje jeg tar for mange sorger på forskudd.. Men synes antibiotika er skummelt. :confused:
 
Da har jeg fått svar på prøven jeg sendte til Aten.
"Mixed aerobic- anaerobic
dysbiosis.
The amount of Lactobacilli detected was 2% when it should be over 90%.
The microorganism Ureaplasma (urealyticum + parvum) was detected".

Jeg må ærlig si at jeg er skikkelig nervøs for å ta så mye antibiotika som de skriver vi må ta. Har i det siste forsøkt å endre kostholdet mitt, og i den sammenheng lest og hørt mange podcaster om kosthold, og spesiellt om tarmen. Så nå er jeg livredd for å ødelegge alle gode bakterier i tarmen ved å ta så mye antibiotika. Skulle ønske det fantes en mer holistisk tilnærming for å bli kvitt ubalansen jeg har. Hva om jeg endelig blir gravid, men ødelegger kroppen helt, så jeg ikke har kropp eller energi til å nyte barnet. Kanskje jeg tar for mange sorger på forskudd.. Men synes antibiotika er skummelt. :confused:

Skjønner deg veldig veldig godt. Ville isåfall kjørt på med probiotika-tilskudd samtidig. Tatt AB til måltid (mindre vondt i magen), samt drukket Biola daglig, og spist variert kost, surdeigsbrød og ellers prebiotisk og probiotisk mat. Det gjorde jeg :)
 
Forresten, hvordan er det å få hentet ut medisin med resept fra utlandet. Burde jeg be de sende pr post, eller holder der med å printe ut den jeg har fått på pdf?
 
Forresten, hvordan er det å få hentet ut medisin med resept fra utlandet. Burde jeg be de sende pr post, eller holder der med å printe ut den jeg har fått på pdf?

Mener å huske jeg printet den ut på fargeskriver, og det gikk faktisk bra på første apoteket jeg var på. Men hun styrte på en stund og spurte andre kollegaer og sånn. Mener jeg har lest om flere i denne tråden som måtte prøve flere Apotek før de fikk tatt ut, men at med de fleste gikk det fint med printa versjon. Lykke til med både apotektur og kur! :)
 
Da har jeg fått svar på prøven jeg sendte til Aten.
"Mixed aerobic- anaerobic
dysbiosis.
The amount of Lactobacilli detected was 2% when it should be over 90%.
The microorganism Ureaplasma (urealyticum + parvum) was detected".

Jeg må ærlig si at jeg er skikkelig nervøs for å ta så mye antibiotika som de skriver vi må ta. Har i det siste forsøkt å endre kostholdet mitt, og i den sammenheng lest og hørt mange podcaster om kosthold, og spesiellt om tarmen. Så nå er jeg livredd for å ødelegge alle gode bakterier i tarmen ved å ta så mye antibiotika. Skulle ønske det fantes en mer holistisk tilnærming for å bli kvitt ubalansen jeg har. Hva om jeg endelig blir gravid, men ødelegger kroppen helt, så jeg ikke har kropp eller energi til å nyte barnet. Kanskje jeg tar for mange sorger på forskudd.. Men synes antibiotika er skummelt. :confused:
Hvor lang tid tok det fra du betalte til du fikk svar?
 
Back
Topp