Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Hehe... lettere når man har ferie.

Får sikkert svar etter nyttår da. Kan evt. ringe å høre med legen vår. Men da jeg var hos fastlegen så synes han at det var litt lang kur vi hadde fått. Vi har heldigvis ikke sååå lenge igjen.

Ja, jeg hadde forhørt meg med legen. Tror de fleste legene i Norge vil stusse over mengde antibiotika vi skal ta :scratch men dette ser jo ut til å virke for mange. Krysser fingrene for alle på denne tråden her, må 2018 bli vårt år! :Heartred

Serum er stengt frem til 2. Januar desverre. Er nok derfor du ikke har fått svar... :pale du kan ikle ringe legevakten og høre da?

Er så lei av løs mage...føler jeg flyr på do hele tiden. Blir bra når jeg er tilbake igjen på jobb til tirsdagen :knegg: dopause hvert 5. minutt (er lærer). :biggrin

Biola var redningen for min del! Men vet at en av de tablettene jeg tok ikke skulle taes med melkeprodukter, så tok det med noen timers mellomrom[emoji4]

Tror det er vanskelig å diskutere dette med norske leger siden den er utskrevet av andre. Dessuten skal man alltid fullføre en antibiotika-kur for å få has på bakteriene. Dersom man avslutter før forordnet kur er over risikerer man at bakteriene utvikler resistens mot antibiotika og da er konsekvensen på verdensbasis at mennesker dør av ting vi nå kan behandle fordi vi da mister det vi har av medisiner

Tror det er vanskelig å diskutere dette med norske leger siden den er utskrevet av andre. Dessuten skal man alltid fullføre en antibiotika-kur for å få has på bakteriene. Dersom man avslutter før forordnet kur er over risikerer man at bakteriene utvikler resistens mot antibiotika og da er konsekvensen på verdensbasis at mennesker dør av ting vi nå kan behandle fordi vi da mister det vi har av medisiner

I følge «vanlig» dosering av de pillene vi tar, så får vi en kur x 5/6...

I følge «vanlig» dosering av de pillene vi tar, så får vi en kur x 5/6...
Like fullt vanskelig å sammenligne eller diskutere i Norge da det er ment å ta knekken på infeksjoner vi ikke sjekker for her...

Før vi sendte disse prøvene til Hellas og fikk påvist klamydia og diverse, var vi hos Hausken pga Habituell Abort. Her fikk vi beskjed om ved neste graviditet skulle vi ta Prednisolon, blodfortynnede og noe eggstimulerende greier...

Nå som vi går på denne 25 dager lange kuren. Hva gjør vi når vi blir gravide neste gang? Tar vi alle disse medikamentene? Eller skal vi bare ha trua på at dette gpr seg til etter AB kuren...? Blir så usikker... :gen113

Før vi sendte disse prøvene til Hellas og fikk påvist klamydia og diverse, var vi hos Hausken pga Habituell Abort. Her fikk vi beskjed om ved neste graviditet skulle vi ta Prednisolon, blodfortynnede og noe eggstimulerende greier...

Nå som vi går på denne 25 dager lange kuren. Hva gjør vi når vi blir gravide neste gang? Tar vi alle disse medikamentene? Eller skal vi bare ha trua på at dette gpr seg til etter AB kuren...? Blir så usikker... :gen113

Jeg ville tatt støttemedisinen selvom jeg akkurat hadde tatt AB-kur[emoji5]

Hei når de ikke finner noe på kvinnens prøve, kan det da være en ide å sende sædprøve? Eller er dette helt unødvendig? Noen som vet?

Beklager sent svar! Vi sendte av meg først og den hadde bare «bacterial load». Men så sendte vi av mannen og han hadde skjult klamma! De mente jeg også hadde det men med for små mengder til at det slo ut.

Beklager sent svar! Vi sendte av meg først og den hadde bare «bacterial load». Men så sendte vi av mannen og han hadde skjult klamma! De mente jeg også hadde det men med for små mengder til at det slo ut.

Så det kan faktisk være lurt å sende av begge. Skal sædprøven «tilberedes» på samme måte som blodprøven?

Takk for svar

Jeg fikk prøvesvar fra Serum i dag, og det viste seg å være negativt. Det stod "only bacterial load a little higher than normal", men dette skal ikke behandles.

Vet ikke helt hva jeg hadde håpet på, for diagnosen "uforklarlig infertilitet" er ganske så frustrerende til tider. Men men... Da blir det "all in" ved neste forsøk! :)

Jeg fikk prøvesvar fra Serum i dag, og det viste seg å være negativt. Det stod "only bacterial load a little higher than normal", men dette skal ikke behandles.

Vet ikke helt hva jeg hadde håpet på, for diagnosen "uforklarlig infertilitet" er ganske så frustrerende til tider. Men men... Da blir det "all in" ved neste forsøk! :)
Masse lykke til ved neste forsøk iallefall :Heartred Må 2018 bli året for oss alle :hello2

Da har jeg sendt avgårde forundringspakken til Hellas [emoji33][emoji33] blir spennende .....

Hei alle sammen!
Så kjekt å lese at dette har fungert for mange!:Heartbigred
Mannen har for høy FSH og bortimot null svømmere.. de fant ingenting på TESA på Haukeland og i dag fekk vi time på Ullevål i posten. Vi har vell innsett no at vi har bare donor som alternativ.
Men har Nåken opplevd at disse kurene har effekt i slike situasjoner?

Back
Topp