Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Er dette noe vits hvis man vet at AMH er 6, og eggene mest sannsynlig er av dårlig kvalitet?

Fikk satt inn en blasto i august som ikke festet seg!
Ikke hatt en eneste positiv test på de 2 årene vi har prøvd[emoji848]

Jeg ville absolutt sendt inn uansett! Hvertfall når man ser hvor mange det har hjulpet[emoji5]

Jeg vet det sikkert er skrevet 100 ganger før, men kan noen skrive beskrivelsen for sending? Hvordan man sender, hva man skal merke med osv.? Litt sånn steg for steg!
Må man sende de Mail før sending og avklare med de?
Og går det an å få ut antibiotika i Norge liksom? Har nok ikke mulighet til å dra til Sverige[emoji17]

Jeg vet det sikkert er skrevet 100 ganger før, men kan noen skrive beskrivelsen for sending? Hvordan man sender, hva man skal merke med osv.? Litt sånn steg for steg!
Må man sende de Mail før sending og avklare med de?
Og går det an å få ut antibiotika i Norge liksom? Har nok ikke mulighet til å dra til Sverige[emoji17]

Jeg skrev mail til dem! Fortalte litt kort om oss og hva jeg ønsket! Fikk svar tilbake at det var bare å sende[emoji5]

Du samler litt mensblod i et urinprøveglass! Du trenger ikke mye[emoji5] så tar du oppi 5-10 ml med kokt kaldt vann! Pakk den godt inn! Jeg tok min i bobleplast og la den oppi en eske!

1431f7f288d5ada7488636103bf426a9.jpg

Slik så min ut! Og på posten fikk jeg på en klistrelapp som jeg måtte fylle ut om innhold! Det skrev jeg bare specimen container!

Sendte de mail om at den var sendt[emoji5]

Når de mottok den fikk jeg betalingsanvisning på mail, betalte og sendte de mail om at den var betalte! Så gikk det noen dager til svaret kom! Fikk også beskjed om at jeg måtte gi beskjed om jeg ville ha resept! Det ville jeg, og den kom på mail!

Jeg hadde flaks, fikk henta ut på resepten på første forsøk! Men, under STERK tvil! Veit fler har strevd med å få ut!

Jeg skrev mail til dem! Fortalte litt kort om oss og hva jeg ønsket! Fikk svar tilbake at det var bare å sende[emoji5]

Du samler litt mensblod i et urinprøveglass! Du trenger ikke mye[emoji5] så tar du oppi 5-10 ml med kokt kaldt vann! Pakk den godt inn! Jeg tok min i bobleplast og la den oppi en eske!

1431f7f288d5ada7488636103bf426a9.jpg

Slik så min ut! Og på posten fikk jeg på en klistrelapp som jeg måtte fylle ut om innhold! Det skrev jeg bare specimen container!

Sendte de mail om at den var sendt[emoji5]

Når de mottok den fikk jeg betalingsanvisning på mail, betalte og sendte de mail om at den var betalte! Så gikk det noen dager til svaret kom! Fikk også beskjed om at jeg måtte gi beskjed om jeg ville ha resept! Det ville jeg, og den kom på mail!

Jeg hadde flaks, fikk henta ut på resepten på første forsøk! Men, under STERK tvil! Veit fler har strevd med å få ut!

Tusen takk[emoji1317] godt jeg har dere her inne!
Men, jeg har aldri hatt noen type infeksjoner før, annet en UVI(og i allefall ikke etter forrige graviditet for 5 år siden)... er det noe vits da da? Vet at ingen av oss var vært smittet av klamydia ol. heller[emoji848]

Men, jeg har aldri hatt noen type infeksjoner før, annet en UVI(og i allefall ikke etter forrige graviditet for 5 år siden)... er det noe vits da da? Vet at ingen av oss var vært smittet av klamydia ol. heller[emoji848]

Det hadde ikke vi heller! Vi fikk ikke utslag på annet enn bacterial load på meg, men jeg har gått på AB! Gikk ikke på dette forsøket, men tenker det er greit å ha rensa opp lell[emoji5]

Aldri hatt noen infeksjon vi heller, men fikk påvist skjult klamydia etter å ha sendt inn prøver. Det ville aldri slått ut på vanlig svabertest.

Nå er vi gravide på egenhånd etter nesten 5 års prøving. Uforklarlig barnløse, men ganske overbevist om at den skjulte infeksjonen har ødelagt for oss alle disse årene.

Hei alle sammen,

detter er min første post på forumet her. Er så godt å lese om så mange vellykkede forsøk! Jeg er en kvinne på 29 år, som har en sønn på snart 10 fra et tidligere forhold. Jeg og min nåværende partner har vært gravide 5 ganger til nå, men mistet alle gangene. Blitt utredet hos Dr. Dale v/ sykehuset i Vestfold, hvor vi bare fikk beskjed om at vi rett og slett var en dårlig match. Hvorfor vi var det, fikk vi aldri noen forklaring på.

Vi har tatt alt av tester som sæd, blod (for å se om jeg lett kan danne blodpropper i kroppen), og har akkurat levert en kromosomprøve også (både meg og mannen).

Vi ble så oppgitte over det offentlige at vi dro til Hausken for en to uker tilbake, og fikk beskjed om at vi skulle prøve å bli gravide på den naturlige måten en gang til. Denne gangen skal jeg få prednisolon, blodfortynnede og otrivelle. Hvis ikke dette hjalp, kunne vi prøve IVF.

Jeg har likevel fått levert en prøve for å få sjekket om ureaplasma hos meg eller mannen. Har enda ikke fått svar, vi venter.

Bør vi prøve Athen løsningen også? Og jeg tenker litt sånn...hva om jeg sender alle testene, og får medisiner. Også prøver vi å bli gravide, men partner også har noe som vi ikke har funnet ut av. Vil fosteret da kunne leve videre selv om jeg har fått behandling, men ikke mannen? Blir så usikker....vil så gjerne at det skal gå bra denne gangen...

Håper noen av dere snille har lyst til å veilede meg litt...

Det hadde ikke vi heller! Vi fikk ikke utslag på annet enn bacterial load på meg, men jeg har gått på AB! Gikk ikke på dette forsøket, men tenker det er greit å ha rensa opp lell[emoji5]

Hvilke tester tok dere? Vi har sendt inn prøvene og de har visst mottatt de i dag. Står at det koster 600 Eur. Ble bare så usikker på om jeg skrev på feil tester...[emoji51]

11 in 1[emoji5] kosta 300 Euro tror jeg! Ble 2800 norske ellerno[emoji5]

11 in 1[emoji5] og skjult clamydia om den var utenom! Litt usikker[emoji5] kosta 300 Euro tror jeg! Ble 2800 norske ellerno[emoji5]

Trykka feil over, så quota meg selv istedet for å redigere!

Ok, men da sendte du bare inne prøve på deg? Vi sendte inn på begge... vet ikke om det er noe vits, men må bare prøve alt.

Sendte bare av meg ja! Sikkert derfor dere lå betale dobbelt da?

Så fantastisk å finne dette forumet her Jeg har også sendt prøver ned til Athen. Har vurdert dette en stund og etter 6 negative ferskforsøk og 2 negative fryseforsøk føler vi at vi har gitt opp Norge.

Er det andre her som også har gjennomført ivf ved Serum klinikken?

Så fantastisk å finne dette forumet her Jeg har også sendt prøver ned til Athen. Har vurdert dette en stund og etter 6 negative ferskforsøk og 2 negative fryseforsøk føler vi at vi har gitt opp Norge.

Er det andre her som også har gjennomført ivf ved Serum klinikken?

Hvis du googler ivf serum så dukker det opp endel engelske forum som kanskje har noen gode svar på det du måtte lure på. Virker som at det er mange briter som har brukt klinikken og er fornøyd med behandlingen de har fått der :)

https://community.babycentre.co.uk/post/a21112805/anyone_done_the_greek_hidden_infection_tests

Litt gammel tråd men du kan nok finne noen svar der :)

Hei når de ikke finner noe på kvinnens prøve, kan det da være en ide å sende sædprøve? Eller er dette helt unødvendig? Noen som vet?

Hei når de ikke finner noe på kvinnens prøve, kan det da være en ide å sende sædprøve? Eller er dette helt unødvendig? Noen som vet?

Jeg mener at jeg har lest om noen som har funnet noe i mannens prøve, men ikke i kvinnens, så jeg tror at det kan være en god idé, ja. Jeg spurte dem om vi burde sende prøve fra begge, og da svarte de at de fleste sendte bare fra kvinnen først, og så kunne man vurdere etterpå om man ville sende prøve fra mannen hvis man ikke fant noe i kvinnens prøve.

Skal prøven stå i kjøleskap eller i fryser inntil den skal sendes?[emoji848]

Back
Topp