Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Er helt sykt hvor mange som har blitt gravide etter kur! Fantastisk!
Ja det er bare så dumt vi må styre på så mye for å få sjekka dette.. enn om de kunne gjort denne sjekken her[emoji52] Men bra det er muligheter for å tenke litt utenfor boksen og se på andre årsaker som infeksjon noen plasser [emoji4] Tror nok AB kuren hjalp for vår del ihvertfall [emoji108][emoji4]

Jeg lurer på om noen av dere har barn fra før, eller om det er i forbindelse med barn nr 1 at dere har sendt inn prøvene til Hellas?

Jeg og mannen har en datter på 3 år, og har prøvd å bli gravide med nr 2 i ca 1,5 år nå. Har heldigvis ikke hatt noen SA eller MA under prøvetiden, vi blir bare ikke gravide. Kan slike infeksjoner som dere nevner være årsaken til at man ikke blir gravid med nr 2?

Kan også legge til at vi ble gravide i pp3 med vår datter uten noen form for hjelp.

Last edited:
Nå har jeg og mannen bestemt oss for å sende prøve til Athen. Har prøvd i 3 år, med ivf fra november 2016. Aldri fått en positiv test. Mannen har dårlig sædkvalitet.
Nå er tiden inne for å prøve litt nytt [emoji4]

Sendte nettopp mail til IVFSerum, og venter på svar[emoji4] Har hatt fryst forsøk i hormonstyrt syklus nå, som har endt negativt. Regner med mensen kommer idag eller imorgen. Blir veldig spennende om de finner noe..

Jeg har to barn, prøver på nr 3 nå. En fra tidligere forhold og ei med mannen min som ble til på første prøverørsforsøk. Men ved søskenforsøk nå har vi mistet en del. Sendte prøve til Athen som viste div infeksjoner. Begge er ferdig med kur nå og vi skal straks i gang med nytt forsøk[emoji4]

Min gyn her i Norge mener disse infeksjonene ikke skal ha noe å si, i likhet med mange andre i Norge. Mens flere utenlandske mener det kan være uheldig!

Jeg har to barn, prøver på nr 3 nå. En fra tidligere forhold og ei med mannen min som ble til på første prøverørsforsøk. Men ved søskenforsøk nå har vi mistet en del. Sendte prøve til Athen som viste div infeksjoner. Begge er ferdig med kur nå og vi skal straks i gang med nytt forsøk[emoji4]

Min gyn her i Norge mener disse infeksjonene ikke skal ha noe å si, i likhet med mange andre i Norge. Mens flere utenlandske mener det kan være uheldig!

Ble du gravid ved hjelp av ivf med nr2?
Syns bare det hadde vært rart om slike infeksjoner skal ha noe å si om dere klarte å få det første barnet uten problemer, men man vet vel aldri hva som skjer med denne kroppen.

Ble du gravid ved hjelp av ivf med nr2?
Syns bare det hadde vært rart om slike infeksjoner skal ha noe å si om dere klarte å få det første barnet uten problemer, men man vet vel aldri hva som skjer med denne kroppen.
Ja, vi fikk nr 2 ved hjelp av prøverør på grunn av svømmerne til mannen. Min teori hvis infeksjonene skulle hatt noe å si i vårt tilfelle er at da jeg ble gravid med nr 2 hadde vi ikke vært sammen så lenge. Si han har smittet meg da, siden det er han som har dårlig sædkvalitet. Så har jo ikke det rukket å gjøre noe "skade" enda hos meg allerede da vi fikk vår første. Nei, jeg vet ikke jeg altså. Bare en tanke.

Vi prøvde på nummer 1. hadde prøvd i 2 år uten lykke. . Satt på første forsøk etter kuren fra Hellas . Mannen hadde veldig bra sædkvalitet og jeg hadde EL selv om jeg slet med pco. Så alt lå til rette , men vi fikk det ikke til før rett etter kuren. Jeg vet at det var vårt hinder:) Norske leger vil ikke at antibiotika skal bli en fertilitetsbehandling, men dessverre så er det alt for mange som har disse infeksjonene som setter en stopper for egne barn / at man bruker utrolig lang tid .

:)

Noen som har sendt prøve til Helles og som har en mann med dårlig sædkvalitet? Og som eventuelt har blitt gravide etterpå.

Blir jo desperat at denne prøvingen som aldri blir noe! Vi er i pp 19 nå!

Noen som har sendt prøve til Helles og som har en mann med dårlig sædkvalitet? Og som eventuelt har blitt gravide etterpå.

Blir jo desperat at denne prøvingen som aldri blir noe! Vi er i pp 19 nå!

Dere kan jo evt prøve han dr Purvis alle snakker om også?

Jeg synes dette hørtes såpass lovende ut at jeg ble fristet til å sende inn prøve.
Den gikk i posten i går og det blir spennende å se resultatet. Siden vi ikke har noen klar diagnose håper jeg nesten at de finner noe [emoji2] Skal legge ut oppdatering her når resultatene er klare [emoji2]

Jeg synes dette hørtes såpass lovende ut at jeg ble fristet til å sende inn prøve.
Den gikk i posten i går og det blir spennende å se resultatet. Siden vi ikke har noen klar diagnose håper jeg nesten at de finner noe [emoji2] Skal legge ut oppdatering her når resultatene er klare [emoji2]
Spennende!

Her kommer det en liten oppdatering fra oss. Vi ble desverre ikke gravide på forsøk etter antibiotikakuren :( Men det positive er at jeg har slitt med korsryggen i ca. 10 år, å etter kuren har jeg nesten ikke hatt noen plager :)

Skal nok se at spiren sitter snart ;)

Back
Topp