Er det noen andre helt ferske prøvere her? :) Vil gjerne skravle med noen :D

Hei[emoji4] Jeg sniker meg inn her jeg også.
26 år, gift og har allerede 2 fine barn på 7 og 2 år.
Nå har vi funnet ut at vi ønsker oss nr. 3. Tok ut spiralen forrige mandag. Hadde eggløsning på lørdag ifølge eggløsningstest.
Jeg har denne uken hatt veldig mye stikkninger der nede og i dag har jeg fått en liten blødning.
Vi er jo i pp1, så det skal vel mye til at det klaffer så fort.
Men lurer jo på om det kan være en festeblødning... blir spennende å teste om 1 ukes tid[emoji4]

Hei[emoji4] Jeg sniker meg inn her jeg også.
26 år, gift og har allerede 2 fine barn på 7 og 2 år.
Nå har vi funnet ut at vi ønsker oss nr. 3. Tok ut spiralen forrige mandag. Hadde eggløsning på lørdag ifølge eggløsningstest.
Jeg har denne uken hatt veldig mye stikkninger der nede og i dag har jeg fått en liten blødning.
Vi er jo i pp1, så det skal vel mye til at det klaffer så fort.
Men lurer jo på om det kan være en festeblødning... blir spennende å teste om 1 ukes tid[emoji4]

Velkommen :)
Så spennende! Det hørtes skikkelig lovende ut:D

Jeg hadde el på søndag, ( tror jeg) fikk ihvertfall negativ el test og har kjent mye stikkinger og murringer og utflod, men ikke noe blødning da. Det er vår første pp også så er veldig realistisk, men er vel like gode sjangser denne måneden som en annen ;)

Velkommen :)
Så spennende! Det hørtes skikkelig lovende ut:D

Jeg hadde el på søndag, ( tror jeg) fikk ihvertfall negativ el test og har kjent mye stikkinger og murringer og utflod, men ikke noe blødning da. Det er vår første pp også så er veldig realistisk, men er vel like gode sjangser denne måneden som en annen ;)

Så spennende! Masse lykke til[emoji122]

Prøver å være realistisk jeg også altså, men det er jammen ikke lett å være tålmodig når man ønsker noe så ille[emoji4]

Med eldste så ble jeg gravid på p-pille, og med nr. 2 så klaffer det i 2pp. Så håper jo at det går fort denne gangen også.

Vet du hvor tidlig man kan teste etter eggløsning?

Så spennende! Masse lykke til[emoji122]

Prøver å være realistisk jeg også altså, men det er jammen ikke lett å være tålmodig når man ønsker noe så ille[emoji4]

Med eldste så ble jeg gravid på p-pille, og med nr. 2 så klaffer det i 2pp. Så håper jo at det går fort denne gangen også.

Vet du hvor tidlig man kan teste etter eggløsning?

Så du har hatt to veldig greie pp da altså:hilarious:

Det var en gang jeg trodde man kunne bli gravid bare noen lå i samme seng, men etter å ha lest og snakket med mange her inne har jeg forstått at det er mye mer som må klaffe enn "bare" å ha svømmere på plass:joyful:

Jeg mener å ha lest at man kan teste f.o.m 10 - 12 dpo om man har ca 28 dagers syklus.

Så du har hatt to veldig greie pp da altså:hilarious:

Det var en gang jeg trodde man kunne bli gravid bare noen lå i samme seng, men etter å ha lest og snakket med mange her inne har jeg forstått at det er mye mer som må klaffe enn "bare" å ha svømmere på plass:joyful:

Jeg mener å ha lest at man kan teste f.o.m 10 - 12 dpo om man har ca 28 dagers syklus.

Ja, vi har vært veldig heldige[emoji173]️

Haha, det er så sant! Der er veldig mye som skal klaffe.

Okei, da får jeg smøre meg med tålmodighet litt til[emoji4] det er vel mest fornuftig å vente å se om tante rød kommer men..

Prøver på nummer 2, ustabile sykluser og mye frustrasjon for tiden [emoji28]

Ja, vi har vært veldig heldige[emoji173]️

Haha, det er så sant! Der er veldig mye som skal klaffe.

Okei, da får jeg smøre meg med tålmodighet litt til[emoji4] det er vel mest fornuftig å vente å se om tante rød kommer men..

Å vente på tanten er vel det billigste også :joyful: men når man føler at det er noe på gang så klør det i fingrene for å bare få vite så fort som overhodet mulig.

Har fått influensa så måtte til legen der jeg fikk rinexin - slimløsende og tenkte ikke noe mer på det. Tok en i går kveld og en i dag tidlig, men leste nå på nettet at det ikke skal taes av gravide de første 3 månedene i svangerskapet:nailbiting::nailbiting:
Snakket med legen over telefon og hun sa at i norge har vi strenge regler og hvis ikke man ikke vet 100% at det ikke er skadelig ender det opp på 'skadelig for gravide' listen, men i f.eks sverige er ikke rinexin på noe liste over medikamenter som er skadelige for gravide.

Uansett om jeg ikke tar fler nå (skal ta dem i en uke) så har jeg allerede tatt to og jeg er redd 'skaden har skjedd'.
Nå vet jeg ikke om jeg er gravid i det heletatt, menst sannsynlig ikke siden dette bare er første pp, men huff... nå føler jeg at jeg har gjort noe dumt og kommer sikkert til å lure på om det var 'derfor' om mensen kommer neste helg:(

Ekkelt å finne ut av sånne ting etterpå, har gjort det samme denne uken, bare med ting man ikke skal spise som gravid.
Men tenker at hvis vi skulle være så heldige å være gravide nå så har vi jo akkurat blitt det, er ikke sikkert egget har festet seg engang (tror jeg, har ikke altfor mye peiling på syklus og slikt[emoji85]). Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg altså[emoji5] Jeg er syk og trykket i meg to poser lakris DOC på to dager, og leste tidligere i dag en artikkel om at gravide ikke bør spise for mye lakris[emoji28]

Ekkelt å finne ut av sånne ting etterpå, har gjort det samme denne uken, bare med ting man ikke skal spise som gravid.
Men tenker at hvis vi skulle være så heldige å være gravide nå så har vi jo akkurat blitt det, er ikke sikkert egget har festet seg engang (tror jeg, har ikke altfor mye peiling på syklus og slikt[emoji85]). Så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg altså[emoji5] Jeg er syk og trykket i meg to poser lakris DOC på to dager, og leste tidligere i dag en artikkel om at gravide ikke bør spise for mye lakris[emoji28]

Ja ikke sant, huff, så vanskelig når man ikke vet om man er gravid eller ikke. :nailbiting:
Hadde man bare kunne fått vite det med en gang så kunne man ha holdt seg unna alt sånt, men jeg tenker litt på at om jeg ikke er gravid så skal jeg likevell være potte tett med hodet i vakum i tilfelle eller skal jeg ta medisinen og bli frisk til nest pp :think005

Jeg bruker fertility friend og ovia [emoji4] hva med deg?
Har bare lastet ned en app foreløpig, men jeg synes beregningen på den ikke stemmer helt overens med kroppens signaler. Kanskje jeg går over til tester etter hvert... Tok det på følelsen ved første barnet :)

Har bare lastet ned en app foreløpig, men jeg synes beregningen på den ikke stemmer helt overens med kroppens signaler. Kanskje jeg går over til tester etter hvert... Tok det på følelsen ved første barnet :)
Sannsynligvis lærer den deg å kjenne etterhvert som du logger sykluslengde, symptomer osv. [emoji4] det er ikke noe poeng i å bruke fertility friend med mindre du temper, men synes ikke Ovia er så verst. Gode muligheter til å logge mye forskjellig informasjon [emoji4]

Tok siste pille 24.08, og mensen kom 27.08. Kroppen har vært på utur siden, tydelig at den jobber med å få p-pillene ut av kroppen.
Har ikke sett noe sikre tegn til EL så aner ikke om det har vært[emoji85]

Sannsynligvis lærer den deg å kjenne etterhvert som du logger sykluslengde, symptomer osv. [emoji4] det er ikke noe poeng i å bruke fertility friend med mindre du temper, men synes ikke Ovia er så verst. Gode muligheter til å logge mye forskjellig informasjon [emoji4]
Helt sikkert :) tror ikke det klaffet denne måneden, så da er det bare å vente en måned og prøve igjen :p

Hei hei :) Tenkte jeg kunne hive meg med her. Er på pp1, men ser ut til at tr har komt i dag (spotting) så er vel snart over på pp2. Tr skulle egentlig ikke komme før på mandag, men har ustabil syklus så regner med det tar seg opp i løpet av de neste dagene.
Har 2 barn fra før. Med eldste tok det 1 år før vi ble gravid, mens med andre klaffet det på pp2. Håper og krysser fingrene for at det blir klaff tidlig med nr 3 også

Hei hei :) Tenkte jeg kunne hive meg med her. Er på pp1, men ser ut til at tr har komt i dag (spotting) så er vel snart over på pp2. Tr skulle egentlig ikke komme før på mandag, men har ustabil syklus så regner med det tar seg opp i løpet av de neste dagene.
Har 2 barn fra før. Med eldste tok det 1 år før vi ble gravid, mens med andre klaffet det på pp2. Håper og krysser fingrene for at det blir klaff tidlig med nr 3 også

Lykke til :) Jeg begynner også på pp 1 :)

Back
Topp