Er det greit å ruse seg...

ORIGINAL: *mylittleangel*

Ikke flaut for ungene dine at du har røyka det når du har lært din lekse og skjønt at det ikke er bra...Men hvis du fortsatt sitter og røyker på fest og barna dine får høre det på bygda så gir det inntrykk av at mamma syns det er greit å gjøre det...Sier ikke at det er greit å lære barn å kjøre for fort heller jeg, hjelper ikke å sette en negativ ting opp mot en annen, å gi ungene dine inntrykk av at hasj er greit er fortsatt like skammelig uansett om det finnes mennesker som forteller barna sine at det er greit å kjøre for fort....

Eg bor ikkje på ein liden bygd, bare sånn at det e klart!
Og eg har skreve mer enn ein gang at eg ikkje komme te å akseptera någen form for rusmiddelbruk av mine barn! Ikkje alkohol heller, eg syns det e farligere enn hasj! Det betyr ikkje at eg syns at hasj e greit!
At det e lovlig komme te å bli litt av ett problem i framtiå, men ingenting som e bedre enn egen erfaring om emne.
Eg tror ingen foreldre har lyst at ongane sine sga måtta rusa seg for å ha det kjekt altså, men eg har eindel grunner te å vera ennå mer imot det enn flertallet. Har sett alt for møje drid med alkoholen.

Einaste eg har svart på i denne tråden e at å røyka hasj, eller tygga khat ein sjelden gang når foreldre har barnafri, det ser eg ingenting galt i. Barnet tar normalt ingen skade av det. Eg seie det kansje aller mest fordi eg vett kor utbredt det e, og at det aldri komme te å ta slutt. Og eg vett godt at de foreldrene e liga gode foreldre som alle andre 362 ganger i året når de ikkje røyke hasj.

ORIGINAL: babyensmamma

ORIGINAL: komli87

Selvføgelig er det ikke greit! [:'(]

komli87: har du barn selv? [8|]

Ja, eg vente nr 3!!!!

Det tror jeg faktisk ikke på!
Og om det stemmer vil jeg faktisk påstå at du ikke er i stand til å ta skikkelig vare på de med de holdingene der!
Tipper det hadde blitt tilsynssak fra bv bare med svarene dine her i dag!
Og du har vært gjennom det før?

Nei, jeg tror ikke du er ekte, det går bare ikke an!

Begynner faktisk å tro det jeg også for dette begynner å høres for blåst ut til å være ekte...

Jaddajaddajadda

Få problemer med BV fordi eg dride i om foreldre røyke hasj eingang i blant når de har barnafri?

Herregud, så stein domme folk e.

ORIGINAL: Dollface

Hvis din generelle holdning til livet er at "det er ok å bryte loven" så preger det dine handlinger. Dine handlinger observeres av ungene dine, og de tar etter det de ser.

Nei, det e ikkje ok.
Eg skrive at eg DRIDE i ka andre jørr, så lenge det ikkje går udøve ongen!

Vel, det du skriver i denne tråden inkluderer følgende:
"ALLE bryte loven av og te, sånn e det bare."
"Det e heilt normalt å ikkje følga loven te punkt og prikke!"

Ja, det e jo sant.

E du uenige???

Mira Craig har uttalt har hu e positive te hasj.
Tippe barnevernet står klare udenfor sykehuset for å ta fra na ongen når den poppe ud!

Herregud då, e vel lov å ytra sin meining uden å bli beskyldt for å ikkje kunna ta vare på ongane mine?.

Eg e for dødstraff og, eg syns alle pedofile burde bli drept.

Det e to andre meininger :))

Selvføgelig er det ikke greit! [:'(]

komli87: har du barn selv? [8|]

Ja, eg vente nr 3!!!!

Det tror jeg faktisk ikke på!
Og om det stemmer vil jeg faktisk påstå at du ikke er i stand til å ta skikkelig vare på de med de holdingene der!
Tipper det hadde blitt tilsynssak fra bv bare med svarene dine her i dag!
Og du har vært gjennom det før?

Nei, jeg tror ikke du er ekte, det går bare ikke an!

Begynner faktisk å tro det jeg også for dette begynner å høres for blåst ut til å være ekte...

Jaddajaddajadda

Få problemer med BV fordi eg dride i om foreldre røyke hasj eingang i blant når de har barnafri?

Herregud, så stein domme folk e.

Jaja, alle er dumme og ikke du! [:D]

Glad påsk!

Jaja, alle er dumme og ikke du! [:D]

Glad påsk!

Ja, du trenge ikkje å gjenta det :)

Nei nå ønsker jeg god påske og lykke til videre også her[:)]
Nytter ikke å få opp øya på noen mennesker uansett så får bare håpe du ikke bor i nærheten så dine meninger noengang kan komme i nærheten av mine barn iallefall....

Nå er det faktisk sånn , at om du røyker hasj eller sniffer pepper, cola eller whatever på en fredag, så er du fortsatt påvirka av dette når du henter barna dine på lørdag OG søndag.

Neii, når man valgte og få barn så burde man klare og holde seg unna sånt.

Nei nå ønsker jeg god påske og lykke til videre også her[:)]
Nytter ikke å få opp øya på noen mennesker uansett så får bare håpe du ikke bor i nærheten så dine meninger noengang kan komme i nærheten av mine barn iallefall....

Neida, de trenge ikkje meg når de har internett i dag vettu :)

God jul ja

Hvis din generelle holdning til livet er at "det er ok å bryte loven" så preger det dine handlinger. Dine handlinger observeres av ungene dine, og de tar etter det de ser.

Nei, det e ikkje ok.
Eg skrive at eg DRIDE i ka andre jørr, så lenge det ikkje går udøve ongen!

Vel, det du skriver i denne tråden inkluderer følgende:
"ALLE bryte loven av og te, sånn e det bare."
"Det e heilt normalt å ikkje følga loven te punkt og prikke!"

Ja, det e jo sant.

E du uenige???

Både og. Det er ikke min holdning til livet at lovbrudd er greit, derfor preger det ikke handlingene mine i den grad det virker som om det gjør for deg.

Både og. Det er ikke min holdning til livet at lovbrudd er greit, derfor preger det ikke handlingene mine i den grad det virker som om det gjør for deg.

Ikkje min heller, men eg ser ikkje på meg sjøl som feilfrie for det om!

La meg sitere Labambie  i en diskusjon (om jeg får lov:)

Jeg stiller meg MEGET skeptisk til holdninger som:

"JEg  er den som har rett.Det må være alle dere andre det er noe gærnt med!"

ORIGINAL: Vesten

[:D][:D]

ORIGINAL: Vugge

Tippe barnevernet står klare udenfor sykehuset for å ta fra na ongen når den poppe ud!

Herregud då, e vel lov å ytra sin meining uden å bli beskyldt for å ikkje kunna ta vare på ongane mine?.

Forhåpentligvis så er hun en av de som får et annet syn på livet etter at hun har blitt mor..
Så det er jo bare å krysse fingrer for at alle gode ting er tre :)

Kansje det, kansje ikkje.,
Nytte lide det når ongen allerede e tatt fra na.

ORIGINAL: Juliette

ORIGINAL: Fridasinmamma

Ja, for det er sikkert bare du som vet hva du snakker om[8|]

Som du ser.. så har de aller fleste her inne fornuftige svar..

Og jo.. bf mistet retten til å se barnet sitt.. faktisk!

Ja, et virke som det e kun meg :)

Du derimot.. du skrive jo bare jødeskrøvl kver bidige gang.

Nå er jeg spent på hva det er

Eg vett ikkje, dikta det nettop opp.
Så flinke som eg e :)
Men det hørtes ikkje fint ud. tihi

Så koselig hihi[X(]

ORIGINAL: Vesten

På bv stemme jo ofte det :)
Dokkor e som ein gjeng med ulver, svare någen någe heilt annerledes, så e det fullt angrep.

Takk for komplimentet.. [;)]

Takk for komplimentet.. [;)]

Jojo, kondolere.

Forhåpentligvis så er hun en av de som får et annet syn på livet etter at hun har blitt mor..
Så det er jo bare å krysse fingrer for at alle gode ting er tre :)

Kansje det, kansje ikkje.,
Nytte lide det når ongen allerede e tatt fra na.

Jah, det kan du si som venter nummer 3..

Ka då?
At eg dride i ka andre jørr når de har barnafri?

ORIGINAL: tango

Det er ikke greit å misbruke ulovlige rusmidler, UANSETT barnevakt eller ikke.

Det er mye uvitenhet ute å går idagens samfunn spesielt vedrørende hasj. Er mange som prøver seg på argumentasjonen "alkohol og tobakk er mye farligere en en hasj joint innimellom".
Vel- da må man bare vise til forskning og undersøkelser- som sier at jevnlig hasjbruk fører ikke bare til fysiske konsekvenser for kroppen (spesielt hjernen), men ikke minst psykiske konsekvenser som tiltaksløshet, angst, depresjon, psykoser, schizofreni etc etc etc.. Man lever litt på "kanten" og har tråkka over en grense- som igjen fører til at man kan havne i "feil" miljø.
Hasjen kan føre til heftige hangovers dagen derpå, og man kan slite med å "komme ovenpå" igjen, som igjen kan føre til misbruk av andre rusmidler.

Jeg har lite forståelse for at noen har et "behov" for å ta seg en joint innimellom- det er ulovlig og man skal være et forbilde.
Enkelt og greit!!!

Ka har det med saken å jørr?
E vel ingen som påstår at hasj ikkje e skadeligt, men at alkohol og tobakk e MER skadeligt klare du ikkje å ro det unna.
Googla det, lykke te med å prøva å motbevisa det!

Hva er det som ikke har noe med saken å gjøre?

Jeg tror jeg skjønner at du prøver å si at alkohol er farligere enn hasj, men at hasj i seg selv heller ikke er bra!?
Vi kan alle google til vi blir grønne i trynet, og vi vil alltid finne artikler og dokumentasjon som underbygger det vi selv mener eller vil høre.
Mange bruker Nederland argumentasjonen for legalisering- men det som sjelden kommer frem er at etter legaliseringen har selvmordstatistikken skutt i været, samt en tredobling av mennesker med psykiske lidelser- er det tilfeldig?

Jeg mener at hasj er mer skadelig i det lange løp- enn alkohol og nikotin. Det fordi hasjrøyking kan gi omfattende skader både i hjerne, psyke og kropp. Lørdagsfylla er ikke å kødde med, og jeg ser poenget ditt med at alkohol ikker er bra heller. Hadde alkoholen kommet idag- hadde det ikke vært lovlig å drikke det.

På hvilken måte er alkohol og nikotin mer skadelig når man ser det i sammenheng med antall personer som misbruker det i landet? Forskning sier vel at iforhold til brukertall av et rusmiddel er hasj det rusmiddelet som gir størst bivirkninger og skader langsiktig, og ikke minst; er det rusmiddelet det er vanskeligst å slutte med...

Back
Topp