komli87
Elsker forumet
ORIGINAL: *mylittleangel*
Ikke flaut for ungene dine at du har røyka det når du har lært din lekse og skjønt at det ikke er bra...Men hvis du fortsatt sitter og røyker på fest og barna dine får høre det på bygda så gir det inntrykk av at mamma syns det er greit å gjøre det...Sier ikke at det er greit å lære barn å kjøre for fort heller jeg, hjelper ikke å sette en negativ ting opp mot en annen, å gi ungene dine inntrykk av at hasj er greit er fortsatt like skammelig uansett om det finnes mennesker som forteller barna sine at det er greit å kjøre for fort....
Eg bor ikkje på ein liden bygd, bare sånn at det e klart!
Og eg har skreve mer enn ein gang at eg ikkje komme te å akseptera någen form for rusmiddelbruk av mine barn! Ikkje alkohol heller, eg syns det e farligere enn hasj! Det betyr ikkje at eg syns at hasj e greit!
At det e lovlig komme te å bli litt av ett problem i framtiå, men ingenting som e bedre enn egen erfaring om emne.
Eg tror ingen foreldre har lyst at ongane sine sga måtta rusa seg for å ha det kjekt altså, men eg har eindel grunner te å vera ennå mer imot det enn flertallet. Har sett alt for møje drid med alkoholen.
Einaste eg har svart på i denne tråden e at å røyka hasj, eller tygga khat ein sjelden gang når foreldre har barnafri, det ser eg ingenting galt i. Barnet tar normalt ingen skade av det. Eg seie det kansje aller mest fordi eg vett kor utbredt det e, og at det aldri komme te å ta slutt. Og eg vett godt at de foreldrene e liga gode foreldre som alle andre 362 ganger i året når de ikkje røyke hasj.