Er det greit å ruse seg...

ORIGINAL: komli87

ORIGINAL: *mylittleangel*

Ja, fordi det fører med seg andre risikoer enn det alkohol gjør, og viser til holdninger ovenfor barna sine som jeg trodde at alle som hadde barn ville være høyst opptatt av at barna ikke skulle utsettes for....

Fordi det e ulovligt?

Jamen då e me jo enige då!
Det einaste som e det negative e at det e ulovligt.

Ikkje at det e någe farligere rusmiddel.

Hoveddiskusjonen går på å ta risikoen ved å røyke hasj selv om man har barn og da er det at det er ulovelig et stort problem ja...Men som rusmiddel i seg selv å bruke daglig uansett om man har barn eller ikke syns jegdet også er værre enn alkohol...

Og då svare eg at ka de jørr på fritiden sin, det DRIDE eg i!.
Så lenge det ikkje e snakk om någe dødsalvorlig. Eg vil tro at hvis någen som røyke ein gang iblant, ahdde blitt tatt, så hadde de blitt såpass skremt at de hadde slutta!
For her gjelde det ikkje folk som e avhengige og sterke misbrukere. Det gjelde ein gang iblant!

Og hvis vi diskuterer den siden av saken igjen så sier jeg IGJEN at det fører med seg holdninger, risikoer med både kjøp av det og bli tatt av BV.

Frem til dem da muligens blir tatt så setter dem opp et eksempel for sine barn som ikke er bra!

ORIGINAL: Dollysmurfen

ORIGINAL: blåøyd

ORIGINAL: Dollface

Det er jo ikke vanskelig å se hva som har gjort mest skade av hasj og alkohol når en ser på svarene i denne tråden... [8|]

Bare fordi man er for legalisering av hasj, så betyr det ikke at man er hjerneskada. Finnes mange gode argumenter for å legalisere hasjen. Blant annet ville ikke hasj ført til bruk av sterkere rusmidler, om det ble legalisert.

hvordan kan du si dette? er det sånn at hvis det hadde vært lov så får en automatisk ikke lyst på prøve noe annet?

Jeg sier dette pga erfaring og pga min personlige mening. Når hasj og heroinmisbruk går i samme gjeng, så er det logisk at presset til å prøve noe sterkere kommer. Om hasj hadde vært lovlig, så ville ikke hasjbrukere og heroinmisbrukere kommunisert med hverandre i det hele og det store.

Du kan seriøst ikke mene at dette er noe du ønsker skal bli lovlig så dine barn skal kunne bruke det når de blir gamle nok:

"Det å være avhengig av hasj og marihuana er den samme psykiske avhengighetsfølelse som kan oppstå ved bruk av kokain. Den psykiske avhengigheten er blitt kraftig undervurdert. Selv når det gjelder stoff som heroin og morfin og andre stoff som i tillegg gir en kroppslig avhengighet er det likevel den psykiske avhengigheten som er sterkest.

Brukere av heroin kan holde seg borte fra stoffet over lengre tid i fengsel og på institusjoner, men så snart de kommer ut får de tilbakefall som skyldes den psykiske avhengigheten. Det at hasj og marihuana ikke gir kroppslig avhengighet gjør at dette stoffet er ekstra farlig. Noen tror at dette stoffet er mindre farlig av den grunn og dermed har de færre motforestillinger mot å prøve cannabisstoffene."

Uttak fra:
http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/fuv/ninasorensen/narkotika.html

Du trenger ikke å belære meg om temaet. Jeg har mer enn nok erfaring.

Jeg er heller ikke direkte for legalisering av hasj, men jeg stiller meg kritisk til hvorfor alkohol er så fordømt mye bedre.

Jeg har vært avhengig av hasj og jeg har gjort mye dumt som følge av alkohol. Er det noe jeg ville endra så er det de tingene jeg gjorde under alkoholpåvirkning.
Og siden jeg VET hvordan det er å røyke hasj og kjenner til en del som er både hasjavhengig og alkoholavhengig, så er det ingen tvil om hva som er verst. Begge deler er onder, men hva er verst? Hva gjør deg istand til å si at hasj er verre enn alkohol?

Det er jo ingen som sitter og sier at alkohol er sunt og godt..
Det er en grunn til at alkohol selges med aldersgrenser, innenfor gitte tider og i bestemte utsalgssteder.

ORIGINAL: blåøyd

Det er jo ikke vanskelig å se hva som har gjort mest skade av hasj og alkohol når en ser på svarene i denne tråden... [8|]

Bare fordi man er for legalisering av hasj, så betyr det ikke at man er hjerneskada. Finnes mange gode argumenter for å legalisere hasjen. Blant annet ville ikke hasj ført til bruk av sterkere rusmidler, om det ble legalisert.

hvordan kan du si dette? er det sånn at hvis det hadde vært lov så får en automatisk ikke lyst på prøve noe annet?

Jeg sier dette pga erfaring og pga min personlige mening. Når hasj og heroinmisbruk går i samme gjeng, så er det logisk at presset til å prøve noe sterkere kommer. Om hasj hadde vært lovlig, så ville ikke hasjbrukere og heroinmisbrukere kommunisert med hverandre i det hele og det store.

Du kan seriøst ikke mene at dette er noe du ønsker skal bli lovlig så dine barn skal kunne bruke det når de blir gamle nok:

"Det å være avhengig av hasj og marihuana er den samme psykiske avhengighetsfølelse som kan oppstå ved bruk av kokain. Den psykiske avhengigheten er blitt kraftig undervurdert. Selv når det gjelder stoff som heroin og morfin og andre stoff som i tillegg gir en kroppslig avhengighet er det likevel den psykiske avhengigheten som er sterkest.

Brukere av heroin kan holde seg borte fra stoffet over lengre tid i fengsel og på institusjoner, men så snart de kommer ut får de tilbakefall som skyldes den psykiske avhengigheten. Det at hasj og marihuana ikke gir kroppslig avhengighet gjør at dette stoffet er ekstra farlig. Noen tror at dette stoffet er mindre farlig av den grunn og dermed har de færre motforestillinger mot å prøve cannabisstoffene."

Uttak fra:
http://www.norsknettskole.no/fag/ressurser/itstud/fuv/ninasorensen/narkotika.html

Du trenger ikke å belære meg om temaet. Jeg har mer enn nok erfaring.

Jeg er heller ikke direkte for legalisering av hasj, men jeg stiller meg kritisk til hvorfor alkohol er så fordømt mye bedre.

Jeg har vært avhengig av hasj og jeg har gjort mye dumt som følge av alkohol. Er det noe jeg ville endra så er det de tingene jeg gjorde under alkoholpåvirkning.
Og siden jeg VET hvordan det er å røyke hasj og kjenner til en del som er både hasjavhengig og alkoholavhengig, så er det ingen tvil om hva som er verst. Begge deler er onder, men hva er verst? Hva gjør deg istand til å si at hasj er verre enn alkohol?

Du forsvarte legalisering med hasj med at da ville ikke folk måtte skaffe det ulovelig og da bli fristet til å prøve sterkere stoffer, og da lurer jeg på om du tror at eneste problemet med hasj er at folk går over på sterkere stoffer?

Og hvis vi diskuterer den siden av saken igjen så sier jeg IGJEN at det fører med seg holdninger, risikoer med både kjøp av det og bli tatt av BV.

Frem til dem da muligens blir tatt så setter dem opp et eksempel for sine barn som ikke er bra!

Og då svare eg igjen, at de hadde aldri blitt tatt for det!
Hadde de røykt ofte med barn TE STEDE derimot, då e saken någe heilt aent, og det e ikkje det dette handle om!

Og holdninger... javel.. foreldre jørr ulovlige ting heile tiå. Snakke i mobilen mens de kjøre, skrive sms, kjøre for fort.
Det e heilt normalt å ikkje følga loven te punkt og prikke!

Hadde de røykt ofte med barn TE STEDE derimot, då e saken någe heilt aent, og det e ikkje det dette handle om!

Og holdninger... javel.. foreldre jørr ulovlige ting heile tiå. Snakke i mobilen mens de kjøre, skrive sms, kjøre for fort.

Og det skal liksom forsvare at barna får vite ute på bygda at mamma røyker hasj og får inntrykk av at narkotika er ok, og så prøver selv og da ikke er voksne nok til å klare å si nei når de blir tilbudt sterkere stoffer osv.?

Ja det er en holdning jeg vil føre over til barnet mitt.. not.

Og det skal liksom forsvare at barna får vite ute på bygda at mamma røyker hasj og får inntrykk av at narkotika er ok, og så prøver selv og da ikke er voksne nok til å klare å si nei når de blir tilbudt sterkere stoffer osv.?

Ja, ka som e så møje verre med det enn "morå di kjøre for fort?"
Ehhmm.. joda, det eina kan drepa, det andra kan ikkje!
Sga du liksom ha det te at det e flaut for ongane mine fordi eg har røykt hasj?
Tåpeligt, flertallet av norges befolkning har prøvd hasj, det e vel ingenting å vera flaue for.
Foreldrene våres vokste opp under hippietiå, tror du aldri dine har røykt hasj?
De va jo den mest hasjrøykandes generasjonen som har eksistert!!

Det e heilt normalt å bli pult i analen og, det betyr ikkje at eg fortelle det te ongane mine altså[:-]

Det e heilt normalt å bli pult i analen og, det betyr ikkje at eg fortelle det te ongane mine altså[:-]

Sist jeg sjekka var det ikke ulovlig å bli rævpult, men det er per i dag ulovlig å røyke hasj. Alkoholdrikking er heller ikke ulovlig.

ORIGINAL: Vugge

Vi vet bedre nå! Noen av oss hvertfall..

Tippe de e barn av foreldre som blei tatt av heroinbølgå og det då....

Sist jeg sjekka var det ikke ulovlig å bli rævpult, men det er per i dag ulovlig å røyke hasj. Alkoholdrikking er heller ikke ulovlig.

Ka har det med saken å jørr?
E jo du som får det te å hørras ud som at det som blir skreve her, det sitte småongane mine å lese?

Handla vel mer om ein realitet!
ALLE bryte loven av og te, sånn e det bare.

Vi vet bedre nå! Noen av oss hvertfall..

Tippe te e barn av foreldre som blei tatt av heroinbølgå og det då....

Skjønner ikke hva det står[&o]

Eg skreiv ett ord feil.

Eg tippe DET e barn av foreldre som blei tatt av heroinbølgå og det då...

Ka har det med saken å jørr?
E jo du som får det te å hørras ud som at det som blir skreve her, det sitte småongane mine å lese?

Handla vel mer om ein realitet!
ALLE bryte loven av og te, sånn e det bare.

Hvis din generelle holdning til livet er at "det er ok å bryte loven" så preger det dine handlinger. Dine handlinger observeres av ungene dine, og de tar etter det de ser.

ORIGINAL: babyensmamma

Selvføgelig er det ikke greit! [:'(]

komli87: har du barn selv? [8|]

Ja, eg vente nr 3!!!!

Hvis din generelle holdning til livet er at "det er ok å bryte loven" så preger det dine handlinger. Dine handlinger observeres av ungene dine, og de tar etter det de ser.

Nei, det e ikkje ok.
Eg skrive at eg DRIDE i ka andre jørr, så lenge det ikkje går udøve ongen!

Og hvis din generelle holdning e at verden e ein regbue, og det ikkje finns folk som bryte loven. Så e det ingenting så e verre enn det. Realiteten e sånn det e!
Kan ikkje pynta på den.

Ja, ka som e så møje verre med det enn "morå di kjøre for fort?"
Ehhmm.. joda, det eina kan drepa, det andra kan ikkje!
Sga du liksom ha det te at det e flaut for ongane mine fordi eg har røykt hasj?
Tåpeligt, flertallet av norges befolkning har prøvd hasj, det e vel ingenting å vera flaue for.
Foreldrene våres vokste opp under hippietiå, tror du aldri dine har røykt hasj?
De va jo den mest hasjrøykandes generasjonen som har eksistert!!

Ikke flaut for ungene dine at du har røyka det når du har lært din lekse og skjønt at det ikke er bra...Men hvis du fortsatt sitter og røyker på fest og barna dine får høre det på bygda så gir det inntrykk av at mamma syns det er greit å gjøre det...Sier ikke at det er greit å lære barn å kjøre for fort heller jeg, hjelper ikke å sette en negativ ting opp mot en annen, å gi ungene dine inntrykk av at hasj er greit er fortsatt like skammelig uansett om det finnes mennesker som forteller barna sine at det er greit å kjøre for fort....

Ja, eg vente nr 3!!!!

Det tror jeg faktisk ikke på!
Og om det stemmer vil jeg faktisk påstå at du ikke er i stand til å ta skikkelig vare på de med de holdingene der!
Tipper det hadde blitt tilsynssak fra bv bare med svarene dine her i dag!
Og du har vært gjennom det før?

Nei, jeg tror ikke du er ekte, det går bare ikke an!

Nei, det e ikkje ok.
Eg skrive at eg DRIDE i ka andre jørr, så lenge det ikkje går udøve ongen!

Vel, det du skriver i denne tråden inkluderer følgende:
"ALLE bryte loven av og te, sånn e det bare."
"Det e heilt normalt å ikkje følga loven te punkt og prikke!"

Ja, eg vente nr 3!!!!

Det tror jeg faktisk ikke på!
Og om det stemmer vil jeg faktisk påstå at du ikke er i stand til å ta skikkelig vare på de med de holdingene der!
Tipper det hadde blitt tilsynssak fra bv bare med svarene dine her i dag!
Og du har vært gjennom det før?

Nei, jeg tror ikke du er ekte, det går bare ikke an!

Begynner faktisk å tro det jeg også for dette begynner å høres for blåst ut til å være ekte...

Back
Topp