komli87
Elsker forumet
ORIGINAL: tango
Hva er det som ikke har noe med saken å gjøre?
Jeg tror jeg skjønner at du prøver å si at alkohol er farligere enn hasj, men at hasj i seg selv heller ikke er bra!?
Vi kan alle google til vi blir grønne i trynet, og vi vil alltid finne artikler og dokumentasjon som underbygger det vi selv mener eller vil høre.
Mange bruker Nederland argumentasjonen for legalisering- men det som sjelden kommer frem er at etter legaliseringen har selvmordstatistikken skutt i været, samt en tredobling av mennesker med psykiske lidelser- er det tilfeldig?
Jeg mener at hasj er mer skadelig i det lange løp- enn alkohol og nikotin. Det fordi hasjrøyking kan gi omfattende skader både i hjerne, psyke og kropp. Lørdagsfylla er ikke å kødde med, og jeg ser poenget ditt med at alkohol ikker er bra heller. Hadde alkoholen kommet idag- hadde det ikke vært lovlig å drikke det.
På hvilken måte er alkohol og nikotin mer skadelig når man ser det i sammenheng med antall personer som misbruker det i landet? Forskning sier vel at iforhold til brukertall av et rusmiddel er hasj det rusmiddelet som gir størst bivirkninger og skader langsiktig, og ikke minst; er det rusmiddelet det er vanskeligst å slutte med...
At du meine det e ein ting, men du vil aldri finna nyere forskning som støtte opp den påstanden.
Alkohol og tobakk E farligere. Det e sånn det e, enten folk vil innse det eller ikkje.
Du kan googla te du blir grønne ja, men du klare allikavel ikkje å finna det.
Men nei, eg har ikkje hørt at selvmordstatistikken ahr skutt i våret og at det e tredobling av mennesker med psykiske lidelser itte avkminaliseringen i nederland. Det e i såfall veldig interresant.
Link??