Er det fler over 40 her som føler på å ha et ønske om å bli gravid?

Hehe samme her . Sjekka egga mine og hadde masse fine egg igjen . Og blir gravid raskt . Moren min har samme greie og ble gravid med spiral i en alder av 44 . Attpå til blitt gravid masse ganger opp gjennom tiden . Dog ikke beholdt alle da. Så vi er fruktbare . Det jeg tenker mest på er jo alderen min når barnet er 10 år , 16 år osv samtidig har jeg jo mange venner som har godt voksne foreldre . Endten fordi de er attpåkladder eller at de fikk barn sent .

Jeg har jo hvert så utrolig glad for at foreldrene mine fikk meg meg når de var 18 . Jeg har jo fortsatt litt besteforeldre igjen og husker oldeforeldrene mine på begge sider . Og barna mine har fått masse del i det . Det blir værre med siste for nå har vi hatt et par dødsfall i oldeforeldre rekken . Så sånn sett synes jeg det kan føles litt leit .
Kan vel egentlig signere på alt du sier! Vi er en veldig fruktbar familie. Eneste er at min fruktbarhet sank pga EXU i 2012. Så nå er jeg veldig spent på når det klaffer igjen. Har første EL nå etter SA for litt over 2 uker siden, har en mistanke om venstreside siden jeg har mye vondt inni den siden og i lysken. Håper håper!

Mamma fikk min lillesøster når hun var 43 så det ble siste i reka der, mormor fikk sin siste i en alder av 48 og alder på foreldre har aldri vært en betydning i vår familie i hvert fall men ja, eneste er jo kjipt at bestemødre/fedre er jo i slutten av 60 årene, men de er heldigvis friske i kropp og til sins :HeartredVi har to eldre barn, gutt 19, jente 13 også fikk vi han lille i 2023 og nå vil jeg at han skal ha en søsken også. Vil ikke at han skal føle seg helt alene siden de andre er så store :Heartred
 
gratulerer :Heartred også med tvillinger, så gøy:)
Takk for langt og godt svar. Blir alltid glad når jeg ser andre over 40 har samme ønske som oss.. jeg føler meg jo ikke gammel, og har så mye kjærlighet å gi flere barn. Og det er noe med de du sier at vi er «yngre» nå enn før. Min mormor så eldre ut i 40 åra enn hun gjør nå i 80 åra…. Og det sier jo litt tenker jeg!
Masse lykke til med tvillingene, for en lykke:):)
Det er helt riktig, jeg føler det på samme måte - jeg føler meg ikke gammel og har masse kjærlighet og omsorg å gi. Og barn vil jo holde oss ung Jeg ler, min bestemor var også veldig ung til sinns og så mye yngre ut enn hun var, og farget håret hele livet Nei, man skal ikke la andre definere hvem vi er eller hva vi er i stand til.
 
Man er ikke eldre enn man føler seg :)
Jeg har mange venner som er tidlig 30 årene og er helt ferdig med barn, noen har 1 barn og noen 2 . Alderen plager meg litt , aldri noen andre . I tillegg er det aldri noen som tipper alderen min når de gjetter og det er jo litt gøy . Kollegaen min som er to år eldre snakker om ja når hun var yngre osv haha som om jeg var 30 år . Men ja mange gjetter jo et sted mellom 30-35 og jeg er 41 :laughing001
Haha Ja det er mange som er eldre enn sin alder også ‍♀️ Jeg blir også tippet yngre enn jeg er, «familie-svakhet» Det er HELT ok!
 
Hei dere! Så fint å lese om dere. Jeg er «bare» 38, men kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Har to barn som jeg fikk i 20-årene, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken på et tredje. Mannen har dog ikke lyst på et tredje, og jeg føler klokka tikker… I tillegg tar alle liksom for gitt at jeg er ferdig med barn siden barna begynner å bli store:arghh:
 
Hei dere! Så fint å lese om dere. Jeg er «bare» 38, men kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Har to barn som jeg fikk i 20-årene, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken på et tredje. Mannen har dog ikke lyst på et tredje, og jeg føler klokka tikker… I tillegg tar alle liksom for gitt at jeg er ferdig med barn siden barna begynner å bli store:arghh:
Skjønner hva du mener . Jeg har alltid drømt om tre barn eller hvertfall flere enn to . Fikk to tette 18 mnd mellom , trodde vel ikke at det ble en ny selv om jeg ønsket en til . Så kom nr 3 når yngste var 8 . Da trodde jeg det var stopp , men så har jeg aldri fått den følelsen som alle får : nei , nå holder det . Samboern har også ment at det holder med barn . Men tenkte at skjer det så skjer det . Og klokka mi tikka , yngste var 4 . Nå har jeg endelig fått den følsen som alle får at det er nok . Før nr 4 er født hehe.

Men nå gikk jeg gravid i et halvt år i fjor og var så dårlig og til ingen nytte pgr ma også var det flere kjemiske . Så nå som det har gått bra er jeg også lei for atter en sommer i dårlig form. Også er det alderen så klart . Selv om det er et tall så føler jeg veldig på det selv også . Men shit au , lever en gang og klin til :)
Håper at han blir mer på gli :Heartred

Det er deilig med litt mellomrom , eldste på 15 lager så god mat og man får en del ekstra hjelp . Med baby som sover kan jeg svippe meg i butikken uten være låst hjemme på kvelden feks .
 
Hei dere! Så fint å lese om dere. Jeg er «bare» 38, men kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Har to barn som jeg fikk i 20-årene, men jeg klarer ikke å legge fra meg tanken på et tredje. Mannen har dog ikke lyst på et tredje, og jeg føler klokka tikker… I tillegg tar alle liksom for gitt at jeg er ferdig med barn siden barna begynner å bli store:arghh:
Skjønner virkelig godt hvordan du har det. Jeg fikk min første når jeg var 21 og andre når jeg var 27, da var vi liksom ferdig med barn. Men, så kjente jeg at jeg virkelig ønsket en var rundt 38. Fikk da nå en liten gutt i fjord etter at jeg hadde fylt 40 år.. Han var egentlig den siste, men kjenner meg virkelig ikke ferdig. Ble uplanlagt gravid nå i mai, men mista i uke 8. så nå prøver vi for fult å få en til. Vil at han minste skal få gleden i å ha tett søsken også :Heartred de andre er 19 og 13 år så blir mange år i mellom. Tenker at vi bare lever en gang, så da skal jeg gjøre det jeg ønsker i mitt liv. Så kan alle andre gjøre sitt.
 
Skjønner hva du mener . Jeg har alltid drømt om tre barn eller hvertfall flere enn to . Fikk to tette 18 mnd mellom , trodde vel ikke at det ble en ny selv om jeg ønsket en til . Så kom nr 3 når yngste var 8 . Da trodde jeg det var stopp , men så har jeg aldri fått den følelsen som alle får : nei , nå holder det . Samboern har også ment at det holder med barn . Men tenkte at skjer det så skjer det . Og klokka mi tikka , yngste var 4 . Nå har jeg endelig fått den følsen som alle får at det er nok . Før nr 4 er født hehe.

Men nå gikk jeg gravid i et halvt år i fjor og var så dårlig og til ingen nytte pgr ma også var det flere kjemiske . Så nå som det har gått bra er jeg også lei for atter en sommer i dårlig form. Også er det alderen så klart . Selv om det er et tall så føler jeg veldig på det selv også . Men shit au , lever en gang og klin til :)
Håper at han blir mer på gli :Heartred

Det er deilig med litt mellomrom , eldste på 15 lager så god mat og man får en del ekstra hjelp . Med baby som sover kan jeg svippe meg i butikken uten være låst hjemme på kvelden feks .
Takk for koselig svar. Hvordan fikk du samboer med på det fjerde barnet? Her har han ikke lyst på en til i det hele tatt, mens jeg ikke klarer å legge fra meg tanken, hehe?
 
Skjønner virkelig godt hvordan du har det. Jeg fikk min første når jeg var 21 og andre når jeg var 27, da var vi liksom ferdig med barn. Men, så kjente jeg at jeg virkelig ønsket en var rundt 38. Fikk da nå en liten gutt i fjord etter at jeg hadde fylt 40 år.. Han var egentlig den siste, men kjenner meg virkelig ikke ferdig. Ble uplanlagt gravid nå i mai, men mista i uke 8. så nå prøver vi for fult å få en til. Vil at han minste skal få gleden i å ha tett søsken også :Heartred de andre er 19 og 13 år så blir mange år i mellom. Tenker at vi bare lever en gang, så da skal jeg gjøre det jeg ønsker i mitt liv. Så kan alle andre gjøre sitt.
Hei! Kjenne meg veldig igjen i det du forteller. Så trist at du mistet i mai. Håper spira sitter snart :Heartred

Hvordan var opplevelsen av å få barn når du var 40 kontra i 20-årene? Alle snakker om alderen min osv, blir så lei:arghh: Tenker at jeg er mye mer moden og reflektert nå enn da jeg fikk min første…
 
Hei! Kjenne meg veldig igjen i det du forteller. Så trist at du mistet i mai. Håper spira sitter snart :Heartred

Hvordan var opplevelsen av å få barn når du var 40 kontra i 20-årene? Alle snakker om alderen min osv, blir så lei:arghh: Tenker at jeg er mye mer moden og reflektert nå enn da jeg fikk min første…
Helt ærlig, så syntes jeg det å bli mamma igjen nå har vært helt fantastisk! Alt er så annerledes fra 20 årene til å være godt voksen. Og de store barna elsker å ha en lillebror :Heartred Jeg har fått mere positive tilbake meldinger en negative, men de negative er fra folk som syntes det er slitsomt med barn eller bare er opptatt av og feste. Og vi er ikke der i det helle tatt.. så jeg lar det gå inn det ene øret og ut det andre.
 
Takk for koselig svar. Hvordan fikk du samboer med på det fjerde barnet? Her har han ikke lyst på en til i det hele tatt, mens jeg ikke klarer å legge fra meg tanken, hehe?
Ja , si det han har ment det har holdt med de vi har . Selv om de ikke har hvert hans biologiske . Her begynte det først med at han stakk seg på spiralen , kukhodet så ut som en nålepute :bag::laughing021tråden var klippet så kort som mulig , så prøvde vi med spiral med lang tråd . Så når syklusen min var nære så er jo tappen langt nede . Så sa han at jeg skulle ta den ut . Så får det vare skje . Du får komme med litt sånne snuske fristelser . Som jeg kunne gjort med min . Det er ikke sikkert dette er noe for dere , men her har det funka litt med å selge han tjenester . Hvis jeg kan få gå gravid en siste gang , skal jeg suge pikken din så og så mange ganger . Vaske huset i bare t skjorte osv gjøre litt sånne ting for å piffe og friste . Prøver å få svigerinna og brodern min på gli for hun vil ha, men ikke broderen . Også er det jo slik at mannfolka endrer ofte mening når det først har skjedd . Så du kan si du slutter på prevensjon , si det til han . Vil han ha mus så får han ta hele pakka :laughing021
 
Ja , si det han har ment det har holdt med de vi har . Selv om de ikke har hvert hans biologiske . Her begynte det først med at han stakk seg på spiralen , kukhodet så ut som en nålepute :bag::laughing021tråden var klippet så kort som mulig , så prøvde vi med spiral med lang tråd . Så når syklusen min var nære så er jo tappen langt nede . Så sa han at jeg skulle ta den ut . Så får det vare skje . Du får komme med litt sånne snuske fristelser . Som jeg kunne gjort med min . Det er ikke sikkert dette er noe for dere , men her har det funka litt med å selge han tjenester . Hvis jeg kan få gå gravid en siste gang , skal jeg suge pikken din så og så mange ganger . Vaske huset i bare t skjorte osv gjøre litt sånne ting for å piffe og friste . Prøver å få svigerinna og brodern min på gli for hun vil ha, men ikke broderen . Også er det jo slik at mannfolka endrer ofte mening når det først har skjedd . Så du kan si du slutter på prevensjon , si det til han . Vil han ha mus så får han ta hele pakka :laughing021
Jeg døøøøøør :laughing001:laughing001:laughing001
 
Ja , si det han har ment det har holdt med de vi har . Selv om de ikke har hvert hans biologiske . Her begynte det først med at han stakk seg på spiralen , kukhodet så ut som en nålepute :bag::laughing021tråden var klippet så kort som mulig , så prøvde vi med spiral med lang tråd . Så når syklusen min var nære så er jo tappen langt nede . Så sa han at jeg skulle ta den ut . Så får det vare skje . Du får komme med litt sånne snuske fristelser . Som jeg kunne gjort med min . Det er ikke sikkert dette er noe for dere , men her har det funka litt med å selge han tjenester . Hvis jeg kan få gå gravid en siste gang , skal jeg suge pikken din så og så mange ganger . Vaske huset i bare t skjorte osv gjøre litt sånne ting for å piffe og friste . Prøver å få svigerinna og brodern min på gli for hun vil ha, men ikke broderen . Også er det jo slik at mannfolka endrer ofte mening når det først har skjedd . Så du kan si du slutter på prevensjon , si det til han . Vil han ha mus så får han ta hele pakka :laughing021
Hahaha! Jeg dør:hilarious: Du er morsom! Men jeg forstår godt hva du mener for de er ganske enkle. Glemmer litt prevensjon når de er i økten. Tenker med feil hode:smiley-ashamed005 Vi pleier å hoppe av i svingen, men jeg får jo lett håp, men enda har jeg ikke blitt gravid på denne måten etter ett års tid selv om jeg vet jeg er fruktbar. Egentlig en veldig slitsom situasjon
 
Helt ærlig, så syntes jeg det å bli mamma igjen nå har vært helt fantastisk! Alt er så annerledes fra 20 årene til å være godt voksen. Og de store barna elsker å ha en lillebror :Heartred Jeg har fått mere positive tilbake meldinger en negative, men de negative er fra folk som syntes det er slitsomt med barn eller bare er opptatt av og feste. Og vi er ikke der i det helle tatt.. så jeg lar det gå inn det ene øret og ut det andre.
Åh, så koselig! Høres ut som det har fungert veldig fint for dere med ett barn til:Heartred
 
Nok en syklus med negativ test 14dpo. Prøvd snart to år. Er det noe poeng i å prøve letrozol noen sykluser? Har litt tidlig eggløsning, rundt CD11, kan letrozol hjelpe selv om jeg får eggløsning av meg selv? Har prøvd det noen sykluser før, men er redd det kan gjøre slimhinnen tynnere.
 
Back
Topp