Mannen var med i dag, blei utvendig ultralyd og så det gjekk kjapt (hadde sikkert vært mer behagelig med innvendig) ;-) er jo egentlig satt tilbake ei veke så nå e du foran meg, men da gjere eg ingenting med før eg e ferdig med oul ;-p har jo satt meg med termin på terminliste 19. Juni så eg lure meg bare litt fram til veke 12 når eg då egentlig e veke 11... Hehehe... Rar denna hjernen min for tida!
På onsdag er første offisielle legetimen med utfylling av helsekost og blodprøver.
Koss går da med deg tilbake på jobb? Og formen ellers??
[/QUOTE]
Ja det er jo tidlig enda så kan jo hende du blir satt fram igjen eller? Hehe tror vi alle har litt rar hjerne for tida
Hvordan gikk svangerskapskontrollen? Har du noen tips til noe jeg burde forberede? Jeg har time til tirsdag
Jo kjenner det er tøft å være tilbake på jobb, så i dag har jeg kalt inn til personalmøte tenkte jeg skulle fortelle det til de andre da så de skjønner hvorfor jeg kanskje er litt "rar" på jobb. Også har vi en del tunge løft så da er det lettere å få de til å ta de tunge løftene
Jeg har vært mindre kvalm de to siste dagen nå men er fortsatt veldig trøtt og sliten hele tiden, rett på sofaen etter jobb. Hvordan er formen din? Er nakken bedre?
[/QUOTE]
Rekne med det nye er rett siden eg hadde eggløysing 1 uke seinere enn "normalen" ;-) men som sagt har eg brukt datoen fra EL og uketallet fra mens ;-)
Gikk kjempefint på kontrollen, er jo egentlig bare ein time der dei lage til helsekortet, henvise til oul og søke om fødested (her blir det automatisk Stord), men siden eg var på sjukehuset på mandag fekk eg automatisk time til neste kontroll som er oul så da slapp han det ;-) ellers sjekket han blodtrykk, tok blodprøver og urinprøve. Fikk han til å ta blodtypingen nå siden eg forklarte han at begge søstrene mine er rh- og dersom er er det og mister må eg ha sprøyta innen 72 timer eller noko sånn, så han var enig med meg at me fekk prøve å få det gjennom nå, men at eg mest sannsynlig måtte ta den på nytt når det var innafor! ;-) så det er vel evt om du har spesielle spørsmål eller bekymringer.
Sendt forespørsel til ein privat klinikk om ultralyd om 1 mnd, greit å sjekke ståa når eg e over 12 veker og føle eg, og så får eg nok sett meir då
Formen er varierende, kaster opp 1-2 gonger per dag, får i meg lite drikke og er sliten som bare det. Nakken er og varierende, hatt nokon dagar der eg ikkje har gjort noko særlig og då har eg hatt nokonlunde greie dager, får nåken travle dager nå så då rekne eg med det blir ett problem igjen. Men kan jo ikkje bare sitte heime i 7 mnd til heller liksom så får nå bare ta dei dagane som dei komme... ;-)
Er nok greit å gi beskjed sånn at det ikkje blir misnøye når du ber dei gjera dei tyngre oppgavene ja. Har dåke fortalt dei nærmaste om graviditeten? Me fortalte svigers etter ul på mandag, greit å ha da gjort ;-) men ga streng beskjed om at tantebarna ikkje skal vite noko før me har passert 12 veker!