En ny begynnelse.

Denne tempingen... hva er det og hvordan funker det? Er det en app eller en strimmel som man tisser på? Har ingen anelse jeg! o_O

Man måler kroppstemperaturen hver morgen før mann står opp. Dette kan man sette opp i et skjema manuelt eller med en app. Jeg, og flere her inne bruker ff(fertility friend) som er en app beregnet på temping. :)
Jeg har nettopp begynt å tempe, men det er en egen tråd her inne for alle som temper. Mye mer info der :) det er først og fremst en måte å vite at el har vært :) dermed kan man beregne bedre neste gang ;)

Prøvere med første barn.

Da kom tr til meg i går. Pp4 er i gang! Har ikke sett på kalenderen, men håper jeg for en gangs skjyld er hjemme flere dager enn ca to rundt el. Det hadde nok økt sjansene betraktelig ;)

Prøvere med første barn.

Da var jeg innom igjen... Synes det virker som en evighet siden sist.
I dag er jeg ca 4 dpo. Er litt usikker, men det er bare +/- en dag :)

Jeg har virkelig ikke fått motet opp etter sist tr kom. Ikke at jeg egentlig følte meg så fryktelig skuffet da, men jeg klarer liksom ikke å tro at jeg kan bli gravid. Når jeg er på samling og tema baby kommer opp er det så lett å se på meg å si: hvorfor får ikke bare dere en baby? Dere er jo gifte, har gård, hus, bil og et etablert liv. Det burde da være perfekt å få en baby nå!
Jeg har så lyst til å si at joda, vi prøver, men det tar jo litt tid... Eller noe i den duren. Jeg vil jo ikke akkurat lage dårlig stemning med å bryte alle deres fantasier om hvordan alt ikke kommer på bestilling bare man knipser.

Synes det er en absurd tanke, men det akkurat som om at hele konseptet graviditet er som julenissen: en fantasi, noe som ikke eksisterer i den virkelige verden. Jeg kan virkelig ikke, uansett hvor hardt jeg prøver, se for meg meg selv som mor, som gravid eller se vår positive graviditetstest.... Jeg har en sånn sterk ubehagelig følelse av at det faktisk ikke kommer til å skje for oss.

Dette resulterer nok også i noe halvhjertet prøving, som ikke akkurat øker sjansene... Jeg ønsker bare at det skal komme en dag ned to sterke fantastiske streker, en vellykket graviditet og fødsel. Og at vi kan bli foreldre.

Forresten flere jeg kjenner via studier som blir uplanlagt gravide gang på gang. Det ble kanskje ikke bedre av det.
Har brukt mye tid på å lese om adopsjon i det siste, det er jo ikke akkurat oppløftende lesing (ting tar tid!), men jeg tenker at det på noen måter er min trøst i det hele. Jeg har jo lenge vært redd for at jeg ikke kan få barn, og denne frykten forsterkes for hver gang tr kommer.
Det er også som en trøst at vi har god tid biologisk sett, og kan gå til utredning om vel et år hvis ingen ting skjer. Det er nesten som om jeg føler at jeg kan bestille den timen til utredning et år eller to frem i tid. Jeg er sikker på at vi får bruk for den.

Jeg vil avslutningsvis beklage for et utrolig pessimistisk innlegg... Men dette er tross alt dagboka. Jeg prøver også å tenke at jeg bare er teit som tenker alle disse negative tankene, og at jeg må fokusere på noe annet, men å få barn er, utenom å bevare den lille familien jeg, mannen og kattene allerede har, mitt aller største ønske, og det fyller hele meg.

Ellers har jeg IKM 14 mai, altså onsdag i neste uke. Mellom to dager med eksamen i musikk begge dagene. Så da får vi se om det blir edru feiring etter nesten halvvei fullført utdanning eller ikke :)

Ha en flott tirsdag, og uke!

Prøvere med første barn.

Jeg satt og leste på tråden over hvor gamle vi er, vi som er prøvere her inne. I sammenhenger med ekteskap, barn og slike ting føler jeg på en ganske stor skam på noen måter.

Kort og greit: jeg og min mann møttes på landbruksskolen første året på videregående, vi ble kjærester ganske fort, vi var da begge 16 år. Vi hadde et ganske turbulent forhold en stund, men vi har alltid følt at vi hører sammen, og at vi ikke er det samme uten hverandre. Når vi var 18 år fridde han til meg, dette var noe vi hadde snakket om i flere måneder, og vi ble altså da forlovet. Halvannet år senere, rett før vi fylte 20 år, giftet vi oss. Nå er vi 20 år, har vært gift i straks 10 mnd og er på slutten av overtakelse av hans foreldres gårdsbruk. Vi er altså veldig etablerte til å være 20 år, det skjønner jeg.

Jeg har et helt utrolig fantastisk liv med min kjære. Jeg lever et liv som jeg elsker! Jeg elsker å være gift med akkurat min mann, jeg elsker stedet vi bor på, kattene vi bor sammen med, fjøset, dyrene, møkkelukta, ja rett og slett alt! Jeg kan ofte ikke tro hvor heldig jeg er, og at det er mulig å ha det så bra.

Men helt fra noen i familien min (besteforeldre, tanter og slikt) begynte å skjønne at dette var seriøst, og jeg dro på besøk til hans hjemsted, møtte hans foreldre og sånt var det et mareritt. Jeg var for ung! Alltid har jeg ikke passet inn i så utrolig mange sammenhenger, og jeg skjønner jo nå, når jeg er eldreenn 16 og ser min lillebror bli 18, at det hadde vært kjempeartig hvis han skulle bli forlovet nå! Men å møte meg fire ganger i året og hver gang få meg til å føle meg som dritt fordi jeg har en seriøs kjæreste. Si til meg at jeg burde gjøre det slutt med han, rømme fordi det begynner å bli så seriøst at jeg snart ikke kan gjøre som jeg vil lengre? Hvorfor? Hvis de brydde seg ville de gjort som mine foreldre gjorde, sette seg ned med meg. Snakke med meg om dette er et sunt forhold, og hva det gir meg. Respekterer han meg? Det verste var vel når mine foreldre ble kalt dårlige foreldre fordi de lot meg reise på besøk til han å møte hans familie, og fordi de ikke fikk meg til å slå opp ned kjæresten min. Fordi de ikke kjeftet på meg når jeg sa at jeg skulle gifte meg. Jeg føler ofte stor skam over min alder. Det blir bedre ettersom jeg blir eldre, men det er der enda. Jeg var redd for p skrive alderen min her inne fordi jeg følte meg for ung til å planlegge et barn.

Det bør sies at mine foreldre har vært fantastiske! De har satt mange grenser for meg, men de har alltid vært støttende i forhold til meg og min nåværende mann. De ble ikke spesielt overasket over forlovelsen fordi de kjente meg, og skjønte at det var neste steg. De var der under planlegging av bryllup, og de tok imot alt søppelet som ble sendt deres vei fra søsken og foreldreansvar dem selv! Det er grusomt for meg å føle at jeg er skyld i noe av dette, men det roet seg heldigvis kraftig når de skjønte at bryllupet var et faktum, og at dette ikke var tull.

Livet mitt er fantastisk! Jeg er så utrolig glad for at jeg har tatt de valgene som har ført meg og min kjære sammen! Vi har det fantastisk sammen, og vi er villige, og forberedt, på å jobbe hardt for at det skal vare livet ut! Ekteskap er ikke tull for meg. Det er dønn seriøst, og jeg er på mange måter bare 20 år, men jeg er gift, og det er et modent valg vi tok sammen etter lang tids tenking.

Jeg ser jo at dette burde ha sluttet der, men litt at poenget vår også at å planlegge et barn når man er 20 år, er det galskap? Kanskje er det fjernt for mange 20-åringer, men for mange på vår alder er også ekteskap utenkelig eller veldig langt frem i tid. Forutenom et par venninner av meg som jeg har nevnt det til (oss jenter ;) ), er det ingen som vet at vi prøver å få barn. (Selv om jeg har en mistanke om at mine foreldre aner noe... ;) )

Jeg er glad for å være ung, gift og prøver! Jeg kunne ikke hatt en bedre livssituasjon!
Og jeg er så glad for at det er flere på min alder her, slik at jeg ikke føler meg så alene. Samtidig har jeg aldre følt meg dømt for noe her inne, og det gjør meg utrolig glad! :D
Dere er fantastiske! <3

Prøvere med første barn.

Ja, da var det IKM allerede. Grunn av eksamen i går, i morgen og kommende mandag har jeg ikke tenkt så mye på det, og det føles godt! :)
Jeg har ikke testet, og det kommer jeg ikke til å gjøre på en stund heller. Venter heller på tr, og hvis den ikke er kommet om noen dager, og jeg føler for det, så tar jeg en test. Har følt meg ganske nedenfor i det siste, så gjør ingen ting for å få opp håpet. Synes det er bedre å ikke vite, og å la det gå sin gang.
Hvis tr skulle komme, har jeg og mannen snakket om at vi neste pp skal prøve skikkelig. Det har vært noen halvhjertede prøveperioder, så denne gangen er det full start, hvis vi ikke er så helt sinnsykt utrolig heldige, at vi har fått en spire allerede!

Jeg begynte å tempe denne pp, og ff appen fil ha det til at jeg er bare 7 dpo, men jeg har hatt ganske stabile sykluser, og en forholdsvis stor dropp i tempen rundt cd 18-20, som da vil være hvis jeg alltid har antatt at jeg pleier å ha el. Da er jeg rundt 14 dpo når tr har kommet hver gang. Nå skal det sies at jeg har en såkalt rocky mountain temperatur, så det er vanskelig å lese av. Men vi får se....

Her er tempen i alle fall, med strekenensom viser hvor ff mener at el har vært.

ImageUploadedByBV Forum1400052271.312695.jpg

Prøvere med første barn.

Også ff sier at hvis vi skal se på livmormunnåpningen og cm, så var el når jeg mener at den var.
Den var jo helt lukket, og nesten ingen ting cm, i alle fall ikke eggwhite eller watery ;p

Hvis derimot ff sine røde streker er riktige, kan jeg ikke være gravid, og det blir nok en stnd til tr hvis jeg skal ha en lutealfase som er lengre enn 7 dager :)

Prøvere med første barn.

Ja, da var tanta offisielt en dag forsinket. Jeg velger å ikke teste enda, mest fordi jeg ikke orker å se enda en negativ test. Jeg venter heller i full tro om at tr vil komme, og så håper jeg innerst inne på at hun ikke skal komme, og at jeg etter hvert er så sikker at jeg kan ta en ubetvilelig positiv test :)
For min del er det strategien for å ikke bli for skuffa hvis tr kommer :)
Hvis tr kommer skal jeg kjøpe billigtester tenkte jeg, men jeg vil enda ikke begynne å teste etter el, tror bare det vil gjøre meg gal. Da er det bedre med sex annenhver til hver dag fra tr forsvinner til hun kommer igjen eller noe i den duren ;)

Lykke til alle andre prøvere ! :)

Prøvere med første barn.

Idag satte jeg meg opp i senga, etter å ha målt tempen, som viste seg å ikke a sunket. Jeg var med ett sikker, i dag skulle jeg ta en test. Jeg må alltid veldig på do om morgenen, så jeg bestemte meg for å samle opp urinen først, og så finne frem testen etterpå.

Jeg fant ikke testen, men lette og lette. Etter en rundtur gjennom hele huset, fant jeg testen! Og etter bare et minutt var svaret tydelig:

ImageUploadedByBV Forum1400399517.384788.jpg

Testen er positiv, og vi er lamslåtte :D det er helt uvirkelig, og vi er enige om at jeg må teste flere ganger før vi tror helt på det :) jeg har aldri hatt antydning til strek, så jeg tror likevel det er sant. Kanskje tør jeg å si det høyt snart? Vi skal bli foreldre. Nei, får vente litt med det tror jeg ;)

Ha en flott søndag :D

Prøvere med første barn.

Gratulerer :D

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :o

Wow, litt av en test! Gratulerer så mye :D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gratulerer :D

Ønsker oss nr 2 så inderlig <3

PP 25 - 27
PP 26 - 45 Kjemisk (?)
PP 27 - 26
PP 28 - ? Startet med pergo

Autocorrect er noe kjekke greier :o
Gratulerer så mye med spira :D!

Sent from my iPhone using BV Forum
Wow, litt av en test! Gratulerer så mye :D

Tusen takk :D tror jeg må ta flere tester før vi tror helt på det, men det var en tydelig test i alle fall, ja :)
Igjen tusen takk :D

Prøvere med første barn.

Ja, da var denne eksamen også gjennomført, og vi er hjemme igjen.
Nå grugleder jeg meg bare til i morgen tidlig og ny test... Er litt nervøs for at den ikke skal være positiv, selv om jeg hele tiden føler murringer og sånt, så jeg er 99% sikker på at jeg faktisk er gravid...
Håper på positiv test i morgen! God natt :)

Da hadde jeg testet på nytt.. Den var ikke så tydelig som den forrige... Det gjør meg litt stressa, men den var jo positiv...
Dette var apotek1 sin type... Men jeg skal jo uansett teste igjen om to dager :)
Da skal jeg bruke en plus til :)

Ha en flott tirsdag :D

Prøvere med første barn.

Her er forresten bilde :) det er tatt mellom 5 og 30 min en plass :)

ImageUploadedByBV Forum1400559643.776819.jpg

Streken er litt tydeligere i virkeligheten, men det er jo uansett ikke vanskelig å se den :)

Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️

Denne dagen har vært lang! Jeg har nesten ikke gjort noen ting, utenom å gå i fjøsen klokken 6 i dag tidlig og litt vanlig husarbeid...
Jeg har brukt en del tid på å se på babyting. Jeg føler at det er alt for tidlig å kjøpe noe enda, hva tenker dere om det?
Det som er rart er jo at jeg har jo brukt mye tid på å se på babyting før, men nå prøver jeg å få det til å gå opp for meg at vi faktisk må kjøpe noe av det om ikke så alt for lenge! Det er veldig uvirkelig! Jeg har tre graviditetstester igjen, så jeg tenker å ta en annen hver dag til det er fritt. Så det blir en CB+ på torsdag, en a1 på lørdag og endelig en digital på mandag! :D

Vi har bestemt oss for å vente med å dele de fantastiske nyhetene med familie og venner til helst rundt uke 12. Det er ca en måned før mannens bursdag, så kan han ønske seg noe babyrelatert i bursdagsgave (hans forslag) :) Gleder meg utrolig mye til å fortelle det! Er så utrolig spent på hvordan både mine og hans foreldre og søsken kommer til å reagere. Jeg er ganske sikker på at de blir veldig glade. Det kribler i hele meg når jeg tenker på det. Verken hans eller mine foreldre har barnebarn fra før, og ingen av søsknene våre er tanter eller onkler fra før. Det gjør det ekstra spennende!

Jeg har glemt helt å skrive om symptomer, så her kommer de jeg har til nå:
- Murringer nesten hele tiden (fint å kjenne at det er noe der)
- Sulten stort sett hele tiden. Kan spise meg stappmett, men blir utrolig fort sulten igjen, så har funnet ut at det er best å spise små porsjoner ofte :)
- ØMME bryster. Har bare hatt ømme bryster et par ganger rett før ikm før, men dette er ekstremt! Har på sportsbh hele dagen, og det er flott, men når jeg tar den av på kvelden.... ouch ;)

Ingen kvalme, eller noe jeg synes lukter/smaker spesielt godt/stygt :)
Jeg får litt forskjellige resultater på hvor langt jeg er på vei, men terminkalkulator.no sier at jeg i dag er fullgåtte 5 uker og 1 dag :)

Ha en flott tirsdags kveld!

Tøybleier...
Er et noen andre her inne som har vært innom tanken? Når svigermor fortalte at hun brukte tøybleier på min mann, og at det var en god løsning tenkte jeg ALDRI I VERDEN. er ikke det en tøybit rundt barnet, blir det ikke vått? Er ikke det et helt ekstremt gris i vaskemaskiner, og alt det der?
Visstnok er svaret nei, og det har nok skjedd en del på de 20 årene siden hennes yngste var født, og til nå. Tøybleier gjør at man sparer miljøet MASSE, og ikke minst kan man spare en hel del penger! Og barnet slutter sannsynligvis tidligere med bleier, enn om barnet skulle ha brukt "vanlige" bleier, uten at dette blir noen negativ ting for barnet.

Dette er forresten reserch jeg gjorde før jeg fant ut at jeg er gravid :)

Tøybleier er også enkle i bruk, og bedre for barnet (jeg sier på ingen måte noe negativt om foreldre som bruker vanlige bleier!). Det er mindre kjemikalier i tøybleiene, og dette er bedre for barnet, og fører til for eksempel mindre bleieeksem.
Jeg har jo ikke prøvd dette selv, men jeg har samlet informasjon fra mange kilder, og det virker som en god løsning. Jeg er ikke helt sikker på om mannen er 100% med enda! men jeg tror nok at jeg kan få det igjennom. I går bestilte jeg 12 prefolds til nyfødt, bare for å se hvordan de er. Info finner du overalt hvis du søker, så jeg orker ikke å forklare alt her og nå :) men prefolds tror jeg er den beste løsninger til nyfødt, fordi den bretter på babyen, slik at uansett størrelse på babyen når den er nyfødt bli det tett rundt ben og mage/rygg, slik at eksplosjoner blir holdt godt inne :) da er det eneste man trenger over et vanntett cover eller en ullbukse :) så blir det mer moderne og fargerike bleier når babyen passer onesize :) jeg tenker hovedsakelig å gå for lommebleier. De kan gjøres klar til å ta på babyen rett etter vask, så de blir som å bruke hvilken som helst annen bleie. Disse bleiene er en del billigere enn alt-i-et bleier, og så kan man velge hvor mye man skal fylle bleier med, alt etter hvor mye barnet tisser, og om det er natt eller dag. Det er også en type som heter fitted, som jeg synes høres grei ut å ha på natten, pga oppsugingsevne. Det som også er en stor fordel med å gå over på enklere typer bleier når barnet vokser, er at det kan være vanskelig å få brettet bleien hvis barnet kanskje ikke ligger like stille hver gang det skal skiftes på når det er eldre som når det er nyfødt :)

Det var min hodetømming klokken sju på morgenen :) blir glad for å høre dine tanker/erfaringer med tøybleier :)

Ha en flott onsdag :)

Positiv test 18.05.14 ❤️
Foreløpig termin 23.01.15 ❤️

Da har jeg tatt tre tester, og nå tror jeg at jeg tørr å si det: Jeg er gravid. Vi skal bli foreldre i januar.
Det er veldig skummelt, men utrolig fantastisk! Testen i dag var supersterk! Teststreken var mye sterkere enn kontrollstreken og den kom etter ca 15 sekunder.

Er det forresten mulig å flytte tråden min over på terminforum januar eller må jeg lage en ny tråd der?

Gratulerer igjen :D Tror det skal være mulig å flytte dagboka di. Bare ta kontakt med moderator :)

Takk, igjen :)
Lykke til, til deg! :)
Takk, da skal jeg gjøre det :)

Back
Topp