En lang tråd... - Januarmammaenes skravletråd

ORIGINAL: ~Star83~

Uff...Høres ikke helt greit ut kjære deg H-mor...[:(]
Kanskje du skulle pratet litt med legen om hvordan du har det?
Kanskje legen har noen tips/råd som kan hjelpe deg litt mer på oversiden igjen...[8|]
Ting blir ikke bedre av å dytte seg selv enda mer ned iallefall...
Prøv å finne noe positivt...[8|]

om d e nokka pilla av nokka slag du tenke på[8D] så ska i klare me uten så lenge som mulig... "i klara sjøl" som i og emilie bruka å si[8D] men om d ikkje e d du tenke på så e d vel d eineste legen kan gi som hjelp[;)]

ORIGINAL: ~Fiorellina~

-ville bare gi deg en *klem* "nobody" (forøvrig et veldig trist nick, som ikke passer en "SOMEBODY" som deg[;)])

Ja,der er du inne på noe Fio!!! Nobody passer jo ikke i det heletatt!!!
Synes du skal skifte nick til SOMEBODY jeg H-mor!!![:D]

næh...passa jævlig bra d nicket i har trur i...[&o]

ORIGINAL: nobody

ORIGINAL: ~Fiorellina~

-ville bare gi deg en *klem* "nobody" (forøvrig et veldig trist nick, som ikke passer en "SOMEBODY" som deg[;)])

Ja,der er du inne på noe Fio!!! Nobody passer jo ikke i det heletatt!!!
Synes du skal skifte nick til SOMEBODY jeg H-mor!!![:D]

næh...passa jævlig bra d nicket i har trur i...[&o]

Feil igjen H [;)]

i dag har i og mamman min vært på shopping... handla omtrent siste rest t kalenderen[&:] ja..i e sein, men ikkje hatt peng så... men ho har hatt gava på kalenderen fram t i dag asså!! hehe.. også fikk i posta julekorta[;)][:)]
men hadde for lita tid, så må nok bli shopping en dag til... må få unna nokka julegava no mens vi fortsatt har peng... hehehe... vetje kæm i ska kjøpe t men[:(] sukk...
no ska i ta å pakke inn kalendergavan her, så d bli gave i morra og[8D]
egentlig bare lyst å legge me å sove, men d e så masse å gjør!! [&o] nesten ikkje sove i natt så[&o]

Send en hemmelig gave til en av Januarmødrene da (du fikk jo mange adresser på julekortlista)
Så gleder du noen, og så kan du sitte og kose deg med tanken over at noen er glad pga deg, og du kan sitte å flire mens vedkommende lurer seg skvett forderva på hvem som har sendt dem en gave[;)]

ORIGINAL: Lillepooh

ORIGINAL: Vibeke :)

Ellers så jobber jeg litt utenom jobben, da.
For en uke siden ++ jobba jeg to dager på en barneskole i nabobygda her.
Og der har jeg også vært i dag,
og skal en tur i morgen.

Moro at det har blitt mer enn de to dagene da!!!
Trives du?

Ja, det er veldig moro,
men utrooolig slitsomt også...

Sånn det skal være å sette seg inn i og begynne med noe nytt det...

Kjekt med litt shopping med mamma innimellom!!!
Skulle ønske mora mi bodde litt nærmere innimellom... Hadde vært koselig å kunne dratt til moder'n en kveld bare, uten å måtte planlegge det og ta det i helga... Blir for langt å kjøre ca 3 timer hver vei for en kveld en hverdag syns jeg... [&:]
Her ser kalenderen litt amputert ut, siden jeg bare har gaver de dagene jeg har Alexander hos meg, men, men... Han syns nå det er moro å få en liten pakke hver dag han, og bryr seg jo ikke om at det ikke henger pakker hele veien... Bare mamma'n som ser sånt...

NÅ MÅ jeg komme meg i seng her....
Hjelpe meg det skal bli tøft å komme seg opp i morra!

Kjekt med litt shopping med mamma innimellom!!!
Skulle ønske mora mi bodde litt nærmere innimellom... Hadde vært koselig å kunne dratt til moder'n en kveld bare, uten å måtte planlegge det og ta det i helga... Blir for langt å kjøre ca 3 timer hver vei for en kveld en hverdag syns jeg... [&:]
Her ser kalenderen litt amputert ut, siden jeg bare har gaver de dagene jeg har Alexander hos meg, men, men... Han syns nå det er moro å få en liten pakke hver dag han, og bryr seg jo ikke om at det ikke henger pakker hele veien... Bare mamma'n som ser sånt...

ja, d e svert d... e me dem ofte... når joa jobbe seint så e d ofte vi drar dit å snylte middag og sånn[8D] tihi[8D]
blitt litt langt å kjøre d ja[8D] bor fem min unna vi så[:D]

emilie bryr se jo ikkje ho heller... skjønne jo ikkje d... men no e d pakka på alt utenom jualften...[:)]

blei enda seinere me me... sovna ikkje før halv tre tia[&:] men slapp å stå opp[8D] for emilie hadde feber[&:][&o] så vi sov t ti[8D] og no har i som vanlig ei hyper ei... skjønna ikkje ta!!! feber ei lita stund og så heilt fin igjen... [8|]

He,he...Her ble vi sittende opp til litt over 2...
Emina kasta opp og hadde/har litt feber,så hun satt å så på ponny film...[:-]
Og da vi kom oss opp så fortsatte jo kjøret...Så har sovi litt på rundgang her i natt...
Akkurat nå så har ho slokna på sofan...Håper ho slipper å holde detta gående så lenge - Stakar...[8|]

uffda... stakkar[&o] emilie hadde feber i dag tidlig, men som vanlig så e ho hyper på dagtid[8|] men trur ho begynte å bli litt slapp no... så satte på en film t ho[:)]

Uff...Størstemann kasta også opp her når ho kom fra skolen...
Ja,ja...Får håpe det ikke varer lenge...
Og at vi er friske til jul!!!

Jeg får nå hvertfall lagt meg tidlig, da...
Men det hjelper ikke på lesinga, desverre...

registrere me hos nav i no... satse på å få dagpeng om i ikkje får nokka ny jobb.. men kor lenge må en ha jobba for å kunne få d??

registrere me hos nav i no... satse på å få dagpeng om i ikkje får nokka ny jobb.. men kor lenge må en ha jobba for å kunne få d??

i følge nav ( http://www.nav.no/page?id=728 )
så er betingelsene for dagpenger som følger:

Hvem kan få dagpenger? Hovedvilkårene for å få dagpenger er at du:
  • Har fått redusert arbeidstiden din med minst 50 prosent.
  • Har fått utbetalt arbeidsinntekt på minst kr 105 384 i siste avsluttede kalenderår (i fjor), eller minst kr  210 768 i løpet av de siste 3 avsluttede kalenderårene
  • Er reell arbeidssøker.
  • Er registrert som arbeidssøker, og sender meldekort hver 14. dag.
  • Bor eller oppholder deg i landet.
  • Som hovedregel ikke skal være skoleelev eller student.
Du kan også ha rett til dagpenger hvis du er:
  • Permittert helt eller delvis
  • Etablerer egen virksomhet
  • Arbeidsløs grunnet konkurs
  • EØS-borger med visse vilkår
  • Nydimittert vernepliktig

ja, såg ta etterkivært i og... tjent ca 129000 i år, så da får i vel om i søke i januar da[:)] i fjor så tjente i ikkje meir en ca 30000[8D]

Du leder over meg uansett[;)] 
- husk på det når du føler deg nedfor - det er alltid noen som er dårligere enn deg på forskjellige områder[;)][8D][:D]

blei enda seinere me me... sovna ikkje før halv tre tia[&:] men slapp å stå opp[8D] for emilie hadde feber[&:][&o] så vi sov t ti[8D] og no har i som vanlig ei hyper ei... skjønna ikkje ta!!! feber ei lita stund og så heilt fin igjen... [8|]

typisk det da!
Håper formen på snuppa di er bedre igjen, eller fortsatt i dag! Godt å sove litt lenge når'n ikke har kommet seg i seng på kvelden...

Jeg klarte det store i går kveld... Sovna på sofa'n i 20.00-tia etter at det hadde blitt stille på rommet til Alexander, så våkna jeg igjen kl 03.15 på natta... Litt ødelagt i kroppen, for jeg hadde jo selvfølgelig sovna på to-seter'n... og fullstendig utafor... Da var det bare å krabbe seg i seng gitt...

He,he...Her ble vi sittende opp til litt over 2...
Emina kasta opp og hadde/har litt feber,så hun satt å så på ponny film...[:-]
Og da vi kom oss opp så fortsatte jo kjøret...Så har sovi litt på rundgang her i natt...
Akkurat nå så har ho slokna på sofan...Håper ho slipper å holde detta gående så lenge - Stakar...[8|]

Uff da, stakkar Emina! God bedring!!!!

Back
Topp