En fersken spire og? - Mangojenta

9 DPO

Da begynner det å nærme seg spennende dager! Har hatt en sykt bra uke, en heidundrandes bursdagsfest og kost meg glugg i hjel.

Men så begynner jeg å tenke meg om, over hvor kort lunte jeg har hatt de siste 3 dagene:wideyed: Tok en test i går, og følte jeg så noe der men litt usikker enda. Er jo litt tidlig for vanlig test.. Men syntes jeg kjenner igjen den følelsen jeg har i kroppen. + puppene varierer veldig. Plutselig er de harde og fulle av blodårer og så vanlige igjen. Hadde litt murring og kramper sist helg, og vært små støl i magen siden, så det kan jo faktisk stemme med at egget festet seg forrige helg (har alltid gått få dager mellom EL og at egget fester seg hos meg).

Jeg gråt som en foss da jeg kjørte venninnen min til bussen i dag, selv om jeg har gledet meg til å endelig være bare meg og mannen igjen, for jeg har vært så ekstremt sliten. Små kvalm her og der uten grunn. Når jeg plusser sammen alle disse tingene så har jeg på følelsen at noe er på gang med andre ord :shy::rolleyes:

Så krysser fingrene for at det er vår tur nå:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Hadde forresten egentlig time hos gyn for utredning (etter å miste 3 ganger på rad), samme dag som bursdags festen, men de hadde sendt innkallingen feil:( Så fikk kun sms påminnelse dagen før og måtte da bytte time, så får ikke ny innkalling før august. Men håper det klaffer før det!! :p

Last edited:
9 DPO

Da begynner det å nærme seg spennende dager! Har hatt en sykt bra uke, en heidundrandes bursdagsfest og kost meg glugg i hjel.

Men så begynner jeg å tenke meg om, over hvor kort lunte jeg har hatt de siste 3 dagene:wideyed: Tok en test i går, og følte jeg så noe der men litt usikker enda. Er jo litt tidlig for vanlig test.. Men syntes jeg kjenner igjen den følelsen jeg har i kroppen. + puppene varierer veldig. Plutselig er de harde og fulle av blodårer og så vanlige igjen. Hadde litt murring og kramper sist helg, og vært små støl i magen siden, så det kan jo faktisk stemme med at egget festet seg forrige helg (har alltid gått få dager mellom EL og at egget fester seg hos meg).

Jeg gråt som en foss da jeg kjørte venninnen min til bussen i dag, selv om jeg har gledet meg til å endelig være bare meg og mannen igjen, for jeg har vært så ekstremt sliten. Små kvalm her og der uten grunn. Når jeg plusser sammen alle disse tingene så har jeg på følelsen at noe er på gang med andre ord :shy::rolleyes:

Så krysser fingrene for at det er vår tur nå:Heartpink:Heartpink:Heartpink

En ting jeg bare må nevne, som plager meg litt om dagen. Vet at det er heeeelt frivillig å titte innom på forumet og i det hele tatt være en del av det. Men er det bare meg som merker at det er litt halvdårlig stemning her for tiden? Da vi begynte å prøve var det litt mer sånn at "alle heier på alle". Føler det er så mange som blir stilt til veggs for tiden, og må svare for hvorfor de gjør ditt og datt. Vil man teste 2 dpo så gjør man det, vil man redigere på bilder av testen for å få et håp så må man få gjøre det. Hele poenget med denne siden er vel at vi skal heie på hverandre, dele tips og dele prosessen med hverandre:Heartpink Mener ikke dette klagete i det hele tatt, bare savner å komme inn på IKM gruppe og få skikkelig positiv boost, og at ingen kom med pirkete kommentarer:p
Harde pupper var et symptom som stemte begge ganger for meg. Krysser fingrene for at det er noe på gang ❤️☺️

Håper håper håper på at det er graviditets symptomer du har og at det blir en klar positiv test på deg snart :)

Håper håper håper på at det er graviditets symptomer du har og at det blir en klar positiv test på deg snart :)
Takk:Heartpink har skikkelig ligament smerter som sist jeg var gravid så venter egentlig bare på lysende rosa strek men har ingen tidligtester:p håper virkelig det holder denne gangen, og at du følger etter om ikke lenge:Heartred

Last edited:
Hei! Har lest igjenom hele dagboken din, og trykt på følg tråden. Er nettopp fylt 24 år. Vært sammen med samboeren min i 5 år, er nå 11 uker gravid etter jeg tok ut spiralen min i fjor sommer. :Heartred har troa på at det er din tur og heier på deg!!

10 DPO :)

Nå begynner det virkelig å skje ting her:p I går kveld hadde jeg skikkelig murringer og (forhåpentligvis) ligament smerter!! Syntes jeg kan tyde noe rosa på testen jeg tok både i går og i dag, men har ingen tidlig tester:wtf: Så er jo ikke rart at streken ikke er tydelig.. Jeg hadde så liten tro på denne pp'en at jeg ikke bestilte nye, men nå angrer jeg. Hehe.. Men de kommer vel i posten om ikke alt for lenge håper jeg.

Tenker å lage en liste med symptomer som jeg har gjort de andre gangene, for å holde litt styr på hva som kommer når:rolleyes: HÅPER SÅ INDERLIG PÅ BABYSTREK DENNE MÅNEDEN:Heartpink Og har faktisk en utrolig rolig og god følelse på det!

Symptomer
- murring/støl nederst i magen
- tisser litt oftere
- ekstreme humørsvingninger
- treg mage
- mye luft
- plutselige hete tokter
- pupper som ble ekstremt harde over natten:p

Dere som har fulgt med hele veien, kjenner kanskje også igjen disse symptomene fra forrige gang jeg var gravid. Håper virkelig dette blir vår tur:Heartpink

Kjenner jeg blir litt flau av å dele dette, men tenker dette er min dagbok og jeg deler hva jeg vil! :p Så kan jeg ha noe å sammenlikne med.

Siden det bare er vanlig test og ikke tidlig så er det så utrolig svak rosa strek, så dette er det beste jeg får til enn så lenge.. (man kan egentlig ikke se så mye på bildene) men strek er det i hvert fall i virkeligheten:p Er sikkert lettere for meg å se siden jeg ser den på ordentlig....:shy:

har kun 2 tester igjen, men kjenner det er mulig jeg går på en smell allerede i kveld igjen:rolleyes:

2CA8AFCA-1782-4A52-A924-77F3C5A327C8.jpeg
56793C13-0483-4B1F-9585-6A1106C9749D.jpeg

Last edited:
Siden det bare er vanlig test og ikke tidlig så er det så utrolig svak rosa strek, så dette er det beste jeg får til enn så lenge.. (man kan egentlig ikke se så mye på bildene) men strek er det i hvert fall i virkeligheten:p

har kun 2 tester igjen, men kjenner det er mulig jeg går på en smell allerede i kveld igjen:rolleyes:

Vis vedlegget 330388 Vis vedlegget 330389
Krysser fingrene for at den blir sterkere og sterkere :Heartred

Tok en ny test nå, på 5 timers urin:hilarious: og det kom strek før tiden!!! Den er ufattelig svak enda, som sakt på vanlig babyplan (ikke tidlig). MEN DEN ER DER:Heartpink

Vanskelig å få på bilde, her er det beste jeg fikk

803E6889-7645-4AEA-B785-393C9B4B5887.jpeg

Last edited:
11 DPO

Helt lik test som i går...:shifty: håpte skikkelig på en tydelig strek i dag, men vet ikke hva jeg forventet av forskjell så tidlig mellom en kvelds test og så en morgenen etter:p

Ingen murring i går kveld, men den er tilbake i dag:rolleyes:

Kjenner jeg er ekstremt bekymret denne gangen, ettersom jeg har blitt gravid 3 ganger på rad uten hell.. håper så klart at dette er gullegget men klarer ikke håpe for mye:Heartpink:(

Men nå er jeg uansett tom for tester, håper de kommer fort (!!) i posten:hilarious: jeg og mannen skal ta en tur i svømmehallen og bare kose oss, så det blir digg! Holder meg unna boblebadet enn så lenge:p

Har lovt meg selv at når jeg får sterk strek skal jeg slutte å teste hver dag, da blir det kun en gang i uken ellernoe for å følge med bittelitt:rolleyes:

Åhhh ønsker så fryktelig mye at det skal gå denne gangen, klarer ikke tenke på noe annet:Heartpink

Krysser fingrene for deg, blir spennende når testene kommer! :D

Krysser fingrene for deg, blir spennende når testene kommer! :D
Ja super spennende! :) Hadde mistet håpet helt i går kveld når det ikke murret mer, men må minne meg selv på at jeg bare er 11 dpo.. føler jeg bare hopper rett tilbake til 8 uker og sammenlikner formen med da:hilarious: noe som funker utrolig dårlig, haha.

Så nå som jeg har ristet litt vett i meg selv, prøver jeg å ha nytt håp og tenke positivt og nyte mens jeg kan:Heartpink

Der gikk håpet rett i kjelleren.... Klarte ikke å vente mere, så dro på apoteket og kjøpte tidligtester. Kan så vidt skimte noe etter 3 min:( Jeg vet det er tidlig med 11 dpo og 2. gangs urin, men kjente jeg mistet motet litt nå altså. Skal se om jeg får tatt et bilde når den har tørket litt.

Puppene er fortsatt harde, murringen kommer og går. Siden jeg skimter noe, så gir jeg ikke opp helt enda, tester i morgen og ser hva resultatet blir. Krysser så klart fingrene for en litt sterkere strek. Ligger bare og håper på kvalme, sure oppstøt og "vondt" i magen. Tar gjerne alt det jeg må, i bytte mot at spiren setter seg godt fast:p

Beklager for sutrete innlegg. Er bare så lei av å bli gravid og så ender det dårlig hver gang, selv når vi begge er så klare for en spire som sitter:sorry::Heartpink Vet det er mange som prøve i årevis, og det knuser hjertet mitt virkelig, så jeg mener ikke å klage over 4 pp'er, men mine følelser er uansett reelle i vår situasjon. Håper ingen tar dette på feil måte:Heartpink

Last edited:
Ser dette bildet er fra 14 DPO den gangen jeg ble gravid sist (øverste er 13 dpo, og nederste 14 dpo), så jeg skal roe meg kraftig ned og ikke være så dramatisk og hysterisk:hilarious::hilarious::hilarious::wideyed::banghead: Er det muligens hormonene som snakker?:p:smiley-bounce022 Huff.. jaja

Nå drar vi i svømmehallen og koser oss! Ha en fin dag videre:Heartpink Oppdaterer så klart om det skjer noe mere!

IqPkWG.jpg

Der gikk håpet rett i kjelleren.... Klarte ikke å vente mere, så dro på apoteket og kjøpte tidligtester. Kan så vidt skimte noe etter 3 min:( Jeg vet det er tidlig med 11 dpo og 2. gangs urin, men kjente jeg mistet motet litt nå altså. Skal se om jeg får tatt et bilde når den har tørket litt.

Puppene er fortsatt harde, murringen kommer og går. Siden jeg skimter noe, så gir jeg ikke opp helt enda, tester i morgen og ser hva resultatet blir. Krysser så klart fingrene for en litt sterkere strek. Ligger bare og håper på kvalme, sure oppstøt og "vondt" i magen. Tar gjerne alt det jeg må, i bytte mot at spiren setter seg godt fast:p

Beklager for sutrete innlegg. Er bare så lei av å bli gravid og så ender det dårlig hver gang, selv når vi begge er så klare for en spire som sitter:sorry::Heartpink Vet det er mange som prøve i årevis, og det knuser hjertet mitt virkelig, så jeg mener ikke å klage over 4 pp'er, men mine følelser er uansett reelle i vår situasjon. Håper ingen tar dette på feil måte:Heartpink
Du har kjempelov til å klage når du får falskt håp sånn hver gang. Det er kjempe tungt. :Heartred
Håper du får mer tydelig strek i mårra og at testen bare var teit...
Rart at du får svak strek på vanlig test og ikke på tidlig test. Skulle tro de var omvendt..

Om det er noen trøst så syns jeg det var skikkelig dritt etter 4 PP også, så absolutt lov til å føle på det. Tror dessuten det er veldig forskjell på hvor klare folk er når de begynner og hvordan de dermed opplever prøvingen. Jeg hadde vært klar en stund før vi begynte, og da blir man automatisk litt mindre utholdende. Håper det er en spire som har satt seg for godt nå ❤️☺️

12 DPO

GOD tirsdag damer:rolleyes: Tross dårlige tester og alt, så er jeg faktisk i utrolig godt humør i dag. Hadde en liten nedtur etter den negative testen, men mannen fikk fort humøret opp igjen med å si at "vi er jo så jækla godt i gang, vi kan ikke slutte nå". Og det har han helt rett i! Vi gir oss IKKE!:Heartpink

Humøret kan også skyldes at vi sov helt til halv 1:shy: Flaut haha, neida vi har begge ferie og skulle egentlig vært på en strand i syden akkurat nå. Ettersom vi begynte å prøve i februar, bestilte vi 4 (!!) uker i syden i sommer, men det ble jo ikke noe av. Mer tid til baby laging da:p Spesielt med så ustabilt vær som nå!

Over til hva som faktisk skjer akkurat nå. Tok en test i dag morres, og det er fader meg strek:wideyed: Veldig svak, men sterkere enn i går!

Altså, må helt ærlig si at jeg ikke stoler helt på det da mye av symptomene har gått bort, men husker jo også at de er litt av og på i begynnelsen. Så stålsetter meg for en ny pp, men holder "alternativene" åpne, haha. Sier ikke nei takk hvis det faktisk er noe :p

Okei nå begynner jeg virkelig å bli forvirret:wideyed: Kom bittelitt blod på papiret når jeg var på do?! Nesten ingenting. Skal ikke ha mensen før om 3 dager, ingen mensen kramper, bare murring som jeg har hatt i en uke. Og fikk jo svak positiv i dag?

Kun to ting jeg kan tenke meg at det skyldes. 1. Jeg hadde sex i går og slimhinnene er ekstremt skjøre når man er gravid. Eller 2. mensen kom tidlig pga. kjemisk...

Veldig merkelig hvis det er mensen, for jeg får alltid syke smerter minst et par timer før blod. Får bare vente og se. I det minste ble det en kort syklus hvis det er mensen. Kun 27 dager :p Blir spennende å se om jeg blør noe mer..

Back
Topp