En første gang for alt – gravid med nr. 2 <3

Åh, jeg har ikke fått 100% positiv test i følge PreMom. Jeg hadde dog ikke sjansen til å teste i går kveld. Men jeg fikk blinkende smiley på ClearBlue i går på dagen :woot: Så jeg tar det som at jeg har eggløsning i dag. Godt å se og føle at kroppen fungerer :)
Gøy å få blinkende smiley i alle fall! Da skjer det ting :-) Det blir spennende de neste ukene for dere nå!

CD 20
Liten oppdatering på eggløsningsirkuset :dance018

Etter gårsdagens test som var all time high, tok jeg også en ClearBlue. Fikk blinkende smiley. Jippi!

Jeg fikk ikke testet på kvelden i går, men det ser ut til at jeg ikke gikk glipp av peak’en, da verdiene er enda høyere i dag. Trodde kanskje eggløsning kom i dag, men det ser ikke ut til at det har sluppet helt enda. Kanskje i morgen?

Tar en ClearBlue i kveld. Håper på maksimal fertilitet! Aksjer legges inn hyppig i disse dager :happy:

Vedlegg

• 69A106E1-B37B-4624-9FB5-8467F537742E.jpeg
    69A106E1-B37B-4624-9FB5-8467F537742E.jpeg
    44,7 KB · Visninger: 169
CD 22

Altså, jeg skjønner meg ikke helt på denne kroppen jeg. Har jeg hatt eggløsning? Verdiene sank veldig dagen etter den høyeste målingen, men så gikk det en del opp igjen :nailbiting: Noen som har opplevd det samme?

:anyone

Fikk blinkende smiley på ClearBlue både lørdag og søndag - meeeen ikke 100% positiv som man kan se på strekene. I mine øyne var Babyplan testen fra CD20 positiv.

*svimmel*

Vedlegg

• 1722117E-940F-4EC8-BE67-87817897B717.jpeg
    1722117E-940F-4EC8-BE67-87817897B717.jpeg
    16,9 KB · Visninger: 169
  • 53BC0A49-FAD4-4E63-A864-985E82934F2A.jpeg
    53BC0A49-FAD4-4E63-A864-985E82934F2A.jpeg
    32,7 KB · Visninger: 169
CD 22

Altså, jeg skjønner meg ikke helt på denne kroppen jeg. Har jeg hatt eggløsning? Verdiene sank veldig dagen etter den høyeste målingen, men så gikk det en del opp igjen :nailbiting: Noen som har opplevd det samme?

:anyone

Fikk blinkende smiley på ClearBlue både lørdag og søndag - meeeen ikke 100% positiv som man kan se på strekene. I mine øyne var Babyplan testen fra CD20 positiv.

*svimmel*

Er ingen ekspert, men mulig egget ikke har klart å slippe og forsøker igjen :think005

CD 23

Jeg spurte Google og Google sa:
1. Kroppen kan forberede en eggløsning mer enn én gang per syklus, uten at det slippes et egg hver gang. Noen ganger mislykkes eggslippet og kroppen kan begynne å gjøre seg klar for eggløsning på nytt. Den setter i gang ny storproduksjon av LH og det kommer en ny topp.

2. Du kan være gravid da HCG og LH er bygget opp svært likt.

3. PCO

Jeg regner med at det er punkt 1 som gjelder meg ;) Fra i dag begynner jeg å tempe også (hvorfor gjorde jeg ikke det tidligere....).

Da vekkerklokken ringte var tempen på 36.4 (ja, har bare vanlig temp med 1 desimal). Så får vi se hvordan denne grafen etterhvert utspiller seg.

Var i tillegg hos gynekologen her om dagen for den årlige livmorshalsprøven og alt så bra ut, med masse eggsekker og fin livmorshals.

*note to self*
Husk å spørre når du faktisk sitter der med en fagperson :wacky:

Jeg må huske at jeg har akkurat startet denne reisen og ikke være så utålmodig :smiley-angelic006

Jaja, vi får fortsette å kose oss med prøvingen!

CD 23 kveld

Note to self:
Stikninger i venstre eggstokk/eggleder. Kjennes ut som noen surrer rundt med en nål inni der.
Hadde i tillegg litt lyyyyserosa/heller mot beige utflod på papiret. Føles også ut som jeg må tisse hele tiden, men kommer bare litt (beklager detaljene:wacky:). EL testen er 0.2.

TR på vei? Eggløsning? Bare kroppen som tuller med meg? Tiden vil vise :hilarious:

CD 24 – 3 DPO
Ja, jeg tar utgangspunktet i at jeg hadde eggløsning CD21. Ved å se på faktaene, så må jeg ha hatt det. Slimet var der, murringer, smiley på ClearBlue og en test med like sterke streker på begge sidene. Man blir jo så forvirra i denne bobla, så – stick to the facts!

Da jeg hadde lagt meg i går kom det et skikkelig stikk i livmoren. Våknet opp i dag utrolig oppblåst :wideyed: Så ut som jeg var fem måneder på vei. Som om ikke verpesjuken ble verre da, liksom :hilarious:

Det jobbes også noe skikkelig der nede. Jeg føler meg støl og det murrer både her og der.

Noen som har følt det samme??

Det skal dog sies at jeg ikke kan skjønne at man kan føle noe så tidlig etter eggløsning, dersom det skulle være et egg som fester seg. Så jeg tar det med en stor klype salt. Mind sees what the mind wants :pompus: Kan like gjerne være mensensmerter.

Men, det er klart at håpet sniiiiker seg frem.

Jeg skal uansett ikke bli skuffet over noe, aller helst vil jeg bare se at TR kommer og at kroppen er i gang (nei - nå lyver jeg, vil jo aller helst ha en spire).

CD 25 – 4 DPO

Stikkingen i sidene har gitt seg og er heller bare murringer innimellom. Har akutt hodepine flere ganger gjennom dagen som gir seg veldig fort. Våknet av halsbrann i natt (det har jeg gjort før også, da) :p

Jeg føler meg støl i eggstokkene og hvis jeg nyser, hoster, er på do e.l gjør det litt vondt.

#symptomjakten

Ellers er tempen 36,5 i dag og kurven ser slik ut:
CD23 - 36,4
CD24 - 36,3
CD25 - 36,5

Deilig med fredag nå :happy:

CD 25 – 5 DPO

Ingen mer murringer og/eller smerter! Det er digg. Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet. Når kan man begynne å teste med tidlig test? Ser mange tester fra 10DPO?

Dette er så spennende :nailbiting:

Personlig tror jeg ikke at jeg er gravid, mens mannen derimot har en skikkelig sterk magefølelse på at jeg er det.

Lørdagskvelden nytes uansett med litt rødt i glasset, levende lys og fyr i peisen. Så takknemlig for å ha verdens fineste mann ved min side:shy:

CD 28 – 7 DPO

7 DPO i dag og etter dagens første dobesøk opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før.

*advarer mot sterke skildringer*

Type EL-slim på størrelse med en drue på papiret :confused: Det var ikke klart i fargen, mer «tåkete». Hva skjer med det? Kjappet meg å ta en EL-test, men den var jo negativt.

Har dere noen gang opplevd det midt i DPO-land?

Jeg røk jo da så klart på en tidligtest også, så nå er teste-dyret løs:hilarious:

Jeg ser ikke antydninger til noe :pompus:

Vedlegg

• EBB6004B-0B39-4F17-A622-60A4418D97B5.jpeg
    EBB6004B-0B39-4F17-A622-60A4418D97B5.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 164
CD 28 – 7 DPO

7 DPO i dag og etter dagens første dobesøk opplevde jeg noe jeg aldri har opplevd før.

*advarer mot sterke skildringer*

Type EL-slim på størrelse med en drue på papiret :confused: Det var ikke klart i fargen, mer «tåkete». Hva skjer med det? Kjappet meg å ta en EL-test, men den var jo negativt.

Har dere noen gang opplevd det midt i DPO-land?

Jeg røk jo da så klart på en tidligtest også, så nå er teste-dyret løs:hilarious:

Jeg ser ikke antydninger til noe :pompus:
Har ikke hatt noe lignende selv, men ser ut til at det muligens kan være et graviditetstegn når jeg googler det. Krysser fingrene for deg! :D

Har ikke hatt noe lignende selv, men ser ut til at det muligens kan være et graviditetstegn når jeg googler det. Krysser fingrene for deg! :D
Google er farlig altså, man blir jo så håpefull :rolleyes: Tusen takk! Krysser fingrene selv :nailbiting: :Heartred

Jeg har opplevd akkurat det du beskriver. Men det er flere år siden, da jeg fortsatt gikk på p-piller og jeg var ikke gravid. Når det er sagt håper jeg selvfølgelig på at dette er et graviditetstegn hos deg :Heartred Husk at 7 DPO fortsatt er veldig tidlig!

Jeg har opplevd akkurat det du beskriver. Men det er flere år siden, da jeg fortsatt gikk på p-piller og jeg var ikke gravid. Når det er sagt håper jeg selvfølgelig på at dette er et graviditetstegn hos deg :Heartred Husk at 7 DPO fortsatt er veldig tidlig!
Ja, i og med at dette er den første syklusen min etter endt p-pille slutt så tar jeg absolutt alt med en klype salt, hehe. 7 DPO er alt for tidlig, et eventuelt egg er kanskje ikke festet en gang, vel :rolleyes::wacky: Men er jo helt umulig å vente til IKM eller stoppe å teste når man først har startret :hilarious: Tuuusen takk for lykkeønskninger :Heartred Sender mange tilbake!

Ja, i og med at dette er den første syklusen min etter endt p-pille slutt så tar jeg absolutt alt med en klype salt, hehe. 7 DPO er alt for tidlig, et eventuelt egg er kanskje ikke festet en gang, vel :rolleyes::wacky: Men er jo helt umulig å vente til IKM eller stoppe å teste når man først har startret :hilarious: Tuuusen takk for lykkeønskninger :Heartred Sender mange tilbake!

Ja, jeg skjønner hva du mener :laughing001 Kommer til å ryke en del tester frem mot IKM her også, kjenner jeg meg selv rett! Blir spennende å følge deg fremover!

CD29 – 8DPO

Sykt trøtt om dagen og var super hormonell i går kveld. Kan ha ganske mange logiske forklaringer :hilarious: Mørket, PMS eller kanskje spire? Tiden vil vise, men tiden går jo SÅ sakte!

Siden jeg røk på tidlig(TIDLIG)test i går, gir jeg meg lov til å ryke på en stk per dag frem til det motsatte er bevist. Og siden jeg også tok en eggløsningstest i går, gjør jeg det samme med den. Nivåene øker litt, men det kan det jo gjøre gjennom syklus.

CM er tilbake til «normalt» i dag. Lurer på hva det greiene i går var :wideyed: Fikk også mini spotting i går. Var så vidt man kunne se på papiret, men man er jo så observant i denne perioden at halvparten kunne vært nok :facepalm:

Ellers våkner jeg med vondt i korsryggen i dag, mest på høyre siden.

Tidligtesten er fortsatt like blenda, så ingen overraskelse der ;) Tempen holder seg på 36,4.

Vedlegg

• 87A67BE3-60AF-4DC1-BB9D-05CDF9631840.jpeg
    87A67BE3-60AF-4DC1-BB9D-05CDF9631840.jpeg
    14,5 KB · Visninger: 173
  • 6A62CE2B-CBE5-40DA-A9D6-0668B1E12F1C.jpeg
    6A62CE2B-CBE5-40DA-A9D6-0668B1E12F1C.jpeg
    16,3 KB · Visninger: 172
Back
Topp