En bamsemums til? ❤️

Hei!

Her har jeg glemt å oppdatere! Er mest aktiv på skjult gruppen i juni termingruppen om dagen :p

Her går det veldig bra. Er laaaaaaaaaaaaangt inni i babyboblen :Heartred

18. juni fødte jeg en frisk og helt fantastisk liten gutt. Han kom som bestilt på ul-termin. Hadde en rask og fin fødsel og føler meg bare som verdens heldigste. Vannet gikk kl 03 den 17. Rien startet med en gang og kl 06 reiste vi på Ullevål. Der dabbet alt av og vi dro hjem igjen. Fikk beskjed om å komme tilbake kl. 21 samme dag om det ikke skjedde noe før. Hadde en chill dag hjemme - sov, spiste og ladet opp til det jeg var sikker på kom til å bli en veldig lang fødsel. Hadde ikke noe særlig vondt heller. Kl 21 dro vi inn igjen og da kom plutselig riene haglende på med en helt sinnsyk intensitet. Ble slått rett i bakken. De varte i 1 min og fikk nesten ikke pause mellom. Ble sendt rett opp på føden uten undersøkelse. Der fikk jeg satt epidural. Baby var ganske stresset på det tidspunktet og pulsen sank. Var godt med epiduralen så jeg fikk pustet litt ordentlig og babyen roet seg. Innen jeg fikk full effekt av epiduralen meldte pressriene seg. Da hadde jeg 10 cm åpning, men han lå litt høyt. Måtte opp og jobbe han ned før jeg fikk presse. Da vi omsider så noen hårtuster der inne fikk jeg lov å begynne å presse. 40 min senere var han ute. 51 cm og 3700g. Aktiv fødsel i 5 timer. Ikke en eneste rift eller noe sår av noe slag. Var i supergod form etter fødsel og var ute å trilla samme dag.

Barselhotellet synes jeg bare var stress. De stresset meg sånn ang. amming og vekten hans, men da vi kom hjem løste det seg. Nå er han 4,5 uke og veier 4,5 kg :D Synes ting blir lettere og lettere for hver dag. Den første uken sov han veldig mye, men så har han blitt vanskeligere og vanskeligere å legge fra seg. De siste 3 ukene har han vært klistret til meg hele døgnet, men denne uken har jeg fått trillet litt og han sover lengre økter i vogna. Får ikke gjort noe husarbeid og hybelkaninene vokser seg stadig større. Mannen er mer tjener, kokk og hushjelp enn noe annet føler jeg, og han er ikke helt godtatt av lillegutt i mer enn 10–15 minutter. Blir lenger for hver dag :)
Vi koser oss masse og er hodestups forelsket i han!

Nils og babyen er blitt gode venner. Nils følger etter å passer på. Han sover under bedside criben :D Vi har også flyttet inn i helt ny leilighet :D

Hvordan går det med deg? :Heartred
Så godt å høre at det står bra til med dere!! Gratulerer!!! :Heartred:Heartred:Heartred
Nyt babybobla og drit i hybelkaninene! Det er faktisk utrolig lite man får gjort når man har en liten en som er 100% avhengig av deg :)
Så søt Nils er som passer på, de blir nok to gode venner! :joyful:

Her er vi kommet til 39! Så nå er vi veldig klare for å få hilse på lillebror :joyful: Prøver å leve etter «han kommer når han er klar», meeeen følger godt med på hvert minste tegn til fødsel ;) Trur kanskje ikke det er til å unngå som høygravid :hilarious:
 
Trodde aldri jeg skulle ønske meg mensen. Hvertfall ikke når blødninger bare har vært sorgen tidligere. Men nå går jeg her og venter utålmodig. Trodde den kom på lørdag. Da spottet jeg litt. Så lite at det knapt kan kalles spotting. Jeg tenkte uansett «Yes! Nå kommer’n!!». Til min store skuffelse gjorde den ikke det. Vi hadde uansett samtalen og vi kjører på så fort kroppen min er klar.

Baby M blir 5 mnd neste uke. Livet med han er helt fantastisk. Det er sykt klisje, men jeg føler meg mer hel. Jeg var sykt rastløs som person og har alltid vært på jakt etter noe mer. Trodd at det var eventyr og reiser som skulle til, men jeg er ganske sikker på at «mer» var en familie. Det er bare så deilig å føle seg så tilfreds med livet akkurat som det er. Ønsker meg fortsatt større bil og hus, men det er liksom ikke helt det samme :p

Fordi vi hadde mange aborter før det gikk bra vil vi ikke vente så lenge før vi prøver på br 2. Det var utrolig tøft å prøve og veldig, veldig vondt, men fy fader sårene leges fort når det til slutt går bra. Og for de aller fleste som faktisk blir gravide så går det bra til slutt. Heldigvis!

Nå må jeg bare finne eggløsning. Eller få mensen. En av delene. Ammer fortsatt så er jo derfor den lar vente på seg. M spiser 2 grøtmåltider om dagen, eller får han en flaske mme i vogna innimellom, men mest pupp. Ammer mellom 4 og 6 ganger i døgnet.

Det har murret mye i magen den siste måneden og hatt en del mensenverk i korsryggen, men skjer ikke noe. Hvis den ikke dukker opp snart kommer jeg til å begynne å teste etter el fra januar. Hadde håpet å slippe og kjøpe så mange tester. Har nok med å kjøpe babyklær til en baby på steroidemelk. Han vokser ALT for fort. 70 cm på 4 mnd. kan vel ikke være normalt?! :p

Så ja, det er status.
 
Trodde aldri jeg skulle ønske meg mensen. Hvertfall ikke når blødninger bare har vært sorgen tidligere. Men nå går jeg her og venter utålmodig. Trodde den kom på lørdag. Da spottet jeg litt. Så lite at det knapt kan kalles spotting. Jeg tenkte uansett «Yes! Nå kommer’n!!». Til min store skuffelse gjorde den ikke det. Vi hadde uansett samtalen og vi kjører på så fort kroppen min er klar.

Baby M blir 5 mnd neste uke. Livet med han er helt fantastisk. Det er sykt klisje, men jeg føler meg mer hel. Jeg var sykt rastløs som person og har alltid vært på jakt etter noe mer. Trodd at det var eventyr og reiser som skulle til, men jeg er ganske sikker på at «mer» var en familie. Det er bare så deilig å føle seg så tilfreds med livet akkurat som det er. Ønsker meg fortsatt større bil og hus, men det er liksom ikke helt det samme :p

Fordi vi hadde mange aborter før det gikk bra vil vi ikke vente så lenge før vi prøver på br 2. Det var utrolig tøft å prøve og veldig, veldig vondt, men fy fader sårene leges fort når det til slutt går bra. Og for de aller fleste som faktisk blir gravide så går det bra til slutt. Heldigvis!

Nå må jeg bare finne eggløsning. Eller få mensen. En av delene. Ammer fortsatt så er jo derfor den lar vente på seg. M spiser 2 grøtmåltider om dagen, eller får han en flaske mme i vogna innimellom, men mest pupp. Ammer mellom 4 og 6 ganger i døgnet.

Det har murret mye i magen den siste måneden og hatt en del mensenverk i korsryggen, men skjer ikke noe. Hvis den ikke dukker opp snart kommer jeg til å begynne å teste etter el fra januar. Hadde håpet å slippe og kjøpe så mange tester. Har nok med å kjøpe babyklær til en baby på steroidemelk. Han vokser ALT for fort. 70 cm på 4 mnd. kan vel ikke være normalt?! :p

Så ja, det er status.
Ååå så spennende! Her der mini smart 7 mnd og jeg vil gjerne prøve på en til nå, men mannen vil ikke:/ er spent nå for vi var «uheldige» da EL var, så nå er jeg 7 dpo, så vi får se om vi klarte å lage en liten en til:hilarious: tror ikke det men vi får se!
Spennende å følge med på deg!:j er han 70 cm nå eller når han var 4 mnd? Mini her var 67 cm når han var 4 mnd :D
 
Ååå så spennende! Her der mini smart 7 mnd og jeg vil gjerne prøve på en til nå, men mannen vil ikke:/ er spent nå for vi var «uheldige» da EL var, så nå er jeg 7 dpo, så vi får se om vi klarte å lage en liten en til:hilarious: tror ikke det men vi får se!
Spennende å følge med på deg!:j er han 70 cm nå eller når han var 4 mnd? Mini her var 67 cm når han var 4 mnd :D

Krysser fingrene for deg! :D
Han var 70 cm og 8,3 kg på 4 mnd. Spent å se hvor lang han er på 5 mnd. Vi bruker str. 74/80 nå. Trodde ikke jeg kom til å bruke det før til våren :p
 
Trodde aldri jeg skulle ønske meg mensen. Hvertfall ikke når blødninger bare har vært sorgen tidligere. Men nå går jeg her og venter utålmodig. Trodde den kom på lørdag. Da spottet jeg litt. Så lite at det knapt kan kalles spotting. Jeg tenkte uansett «Yes! Nå kommer’n!!». Til min store skuffelse gjorde den ikke det. Vi hadde uansett samtalen og vi kjører på så fort kroppen min er klar.

Baby M blir 5 mnd neste uke. Livet med han er helt fantastisk. Det er sykt klisje, men jeg føler meg mer hel. Jeg var sykt rastløs som person og har alltid vært på jakt etter noe mer. Trodd at det var eventyr og reiser som skulle til, men jeg er ganske sikker på at «mer» var en familie. Det er bare så deilig å føle seg så tilfreds med livet akkurat som det er. Ønsker meg fortsatt større bil og hus, men det er liksom ikke helt det samme :p

Fordi vi hadde mange aborter før det gikk bra vil vi ikke vente så lenge før vi prøver på br 2. Det var utrolig tøft å prøve og veldig, veldig vondt, men fy fader sårene leges fort når det til slutt går bra. Og for de aller fleste som faktisk blir gravide så går det bra til slutt. Heldigvis!

Nå må jeg bare finne eggløsning. Eller få mensen. En av delene. Ammer fortsatt så er jo derfor den lar vente på seg. M spiser 2 grøtmåltider om dagen, eller får han en flaske mme i vogna innimellom, men mest pupp. Ammer mellom 4 og 6 ganger i døgnet.

Det har murret mye i magen den siste måneden og hatt en del mensenverk i korsryggen, men skjer ikke noe. Hvis den ikke dukker opp snart kommer jeg til å begynne å teste etter el fra januar. Hadde håpet å slippe og kjøpe så mange tester. Har nok med å kjøpe babyklær til en baby på steroidemelk. Han vokser ALT for fort. 70 cm på 4 mnd. kan vel ikke være normalt?! :p

Så ja, det er status.
Åjåjåj, så spennende! :joyful: Jeg er klar til å følge med og tyde tester igjen :nailbiting::)

Det er rart hvordan alt det kjipe bare fordufter når man sitter der med den lille :Heartred Blir litt sånn «Ok, hvis det var det som skulle til for å få DEG, da får det være greit» :Heartred

Håper mensen kommer snart så dere får lov å begynne å prøve igjen! Jeg fikk ikke mensen før førstemann var 8-9 mnd, og siden vi ønsker å vente litt lenger før vi prøver på tredjemann, så blir jeg snurt dersom mensen kommer før :hilarious: Jeg vil ha min velfortjente friperiode ;)
 
Krysser fingrene for deg! :D
Han var 70 cm og 8,3 kg på 4 mnd. Spent å se hvor lang han er på 5 mnd. Vi bruker str. 74/80 nå. Trodde ikke jeg kom til å bruke det før til våren :p
Wow! Skikkelig storing du har:love017 nei vi bruker 74/80 nå :hilarious: Og tror han veier litt over 8kg:hilarious:
 
Så spennende at dere skal i gang med prøving på nr 2 :) Håper at veien blir betydelig kortere denne gangen. Blir spennende å følge med her i tiden framover :)

Godt å lese at gutten din vokser seg stor, 70cm ved 4mnd er imponerende må jeg si :) klumpen min var vare 62, og da la helsesykepleieren go'viljen til :hilarious:

Nyt hvert sekund med han, tiden går så utrolig fort :eek: Og så håper jeg at dere snart venter en lillebrøster :)
 
Ho-ho! Dette ble plutselig litt spennende! Fikk litt eggløsningsslim-aktig utflod i dag. Tisset på en EL-test just for kicks og den ser sånn her ut:

24730C9A-23EF-469A-9356-02E72A53F7B6.jpeg

F453BC58-354A-4A73-97F2-34E3DD769F0F.jpeg


Testetøsen er tilbake! Hahah!


Men sånn seriøst - er den positiv? Hva tror dere? :D
 
Åjåjåj, så spennende! :joyful: Jeg er klar til å følge med og tyde tester igjen :nailbiting::)

Det er rart hvordan alt det kjipe bare fordufter når man sitter der med den lille :Heartred Blir litt sånn «Ok, hvis det var det som skulle til for å få DEG, da får det være greit» :Heartred

Håper mensen kommer snart så dere får lov å begynne å prøve igjen! Jeg fikk ikke mensen før førstemann var 8-9 mnd, og siden vi ønsker å vente litt lenger før vi prøver på tredjemann, så blir jeg snurt dersom mensen kommer før :hilarious: Jeg vil ha min velfortjente friperiode ;)

Her har jeg en test til deg. En tidlig julegave :Heartred

Hvordan går det med deg og dere? Har jeg hørt fødehistorien din? Må inn å lese :p
 
Så spennende at dere skal i gang med prøving på nr 2 :) Håper at veien blir betydelig kortere denne gangen. Blir spennende å følge med her i tiden framover :)

Godt å lese at gutten din vokser seg stor, 70cm ved 4mnd er imponerende må jeg si :) klumpen min var vare 62, og da la helsesykepleieren go'viljen til :hilarious:

Nyt hvert sekund med han, tiden går så utrolig fort :eek: Og så håper jeg at dere snart venter en lillebrøster :)

Ååå takk! Det håper jeg også! :)

Var inne å leste dagboken din i går. For en nydelig baby du har :love7 og så bra det går bra med dere :Heartred
 
Ho-ho! Dette ble plutselig litt spennende! Fikk litt eggløsningsslim-aktig utflod i dag. Tisset på en EL-test just for kicks og den ser sånn her ut:

Vis vedlegget 312740
Vis vedlegget 312741

Testetøsen er tilbake! Hahah!


Men sånn seriøst - er den positiv? Hva tror dere? :D

Uten tvil positiv :)
Nå blir det spennende framover :nailbiting:
Skal du gå på støttemedisiner denne gangen også, når du får positiv test?
 
Uten tvil positiv :)
Nå blir det spennende framover :nailbiting:
Skal du gå på støttemedisiner denne gangen også, når du får positiv test?

Planen er blodfortynnende i første omgang. Det passer meg fint - sparer masse penger på det :)

Lille mannen vil tydeligvis ha et søsken. Han sov 2 timer i vogna ute i dag etter pappa’n kom hjem så vi fikk :dance011:dance011:dance011

Håper jo den sitter så tidlig, men kom litt brått på dette :dance008
 
Planen er blodfortynnende i første omgang. Det passer meg fint - sparer masse penger på det :)

Lille mannen vil tydeligvis ha et søsken. Han sov 2 timer i vogna ute i dag etter pappa’n kom hjem så vi fikk :dance011:dance011:dance011

Håper jo den sitter så tidlig, men kom litt brått på dette :dance008

Bra at lillegutt legger tilrette for banandans og søskenproduksjon :p
Krysser fingrene for express-spire :)
 
Herregud, jeg er så spent!!! Du blir jo gravid så fort og. :excited001

haha ja! Plutselig er det virkelig. Går inn i dette veldig mye mindre desperat enn sist heldigvis.

skal teste videre med El-tester de neste dagene. Mistenker at kroppen min har prøvd på dette en stund og kanskje ikke helt klarer slippe egget. Vi får se hva som skjer fremover, men spent jeg og nå! :D
 
Dagens update: negativ El-test.
4ECB5502-B965-4F26-9E1E-6C549C4073AB.jpeg


Hva skal man tro? Har kroppen klart det eller er det bare tull :confused005

Blir litt spennende å se i ukene fremover..:happy093

Vurderer om jeg skal ringe gyn for å hente ut resept på Abyl-e å ta med på ferie. Vi reiser jo bort et par måneder neste uke.
 
Herregud så spennende! Og så raskt tiden går, du er på tur til å begynne på nytt og jeg har ikke kommet noe lengre siden sist :p Hmpf. En liten optimist inni meg håper det klaffer så kan vi være i samme termingruppe igjen <3
 
Herregud så spennende! Og så raskt tiden går, du er på tur til å begynne på nytt og jeg har ikke kommet noe lengre siden sist :p Hmpf. En liten optimist inni meg håper det klaffer så kan vi være i samme termingruppe igjen <3

Jeg ser den. Urettferdig!
Heldigvis har du ikke vært aktiv prøver hele den tiden da. Om det er noe som helst trøst... :(
Så hyggelige at dere har fått hund! Hvor gammel og hva slags? Vi skaffet oss også hund under prøvingen. SÅ takknemlig for han og så utrolig koselig med hund og baby :love7

Takk for at du heier på oss! :Heartred
 
Back
Topp