En bamsemums til? ❤️

Hei!

Ja, tiden flyr mellom oppdateringene!
Oppdaterte vel sist etter OUL. Det er vel over 4 ukers siden nå. :angelic:

I dag er jeg 24+0 og alt er helt supert! Magen vokser og jeg koser meg masse. Kvalmen lettet på ordentlig for ca. 3 uker siden. Siden har jeg spist som en hest. Koser meg med hvert fall et skolebrød om dagen! :sorry::happy:
Kan fronte med 2 kg pluss og er fornøyd med det. Har ikke lyst å gå opp mer enn 8 - 10 kg totalt så tror jeg er i rute :smiley-bounce012 Føler meg bra og har fått tilbake energien :D

Tror jeg har en veldig aktiv gutt i magen. Han ordner og styrer noe voldsomt inni der døgnet rundt. Bevegelsene er stadig kraftigere og sparkene sterke. Ser alt godt utenpå magen :D

Var på 24 ukers kontroll forrige uke. Alt var bra med både han og meg :happy:

Jeg sa for en tid tilbake at vi var helt ferdig med alt av utstyr osv. Det stemte ikke helt. Dukket jo selvsagt opp noe her og der som er lurt å ha. Nå, derimot er vi faktisk helt ferdig! Vognen står klar i boden nede - ble en Bugaboo Fox i navy. Den har vi fått av foreldrene mine. Ellers har vi fått Sebra-sengen i eik med madrass, «pute» og dundyne av moren til sambo og bilstol + base av faren til sambo. Gikk for Cybex cloud z i-size.

Har vasket sengetøy og klær til baby den siste tiden og sortert i skuffer i kommoden. Har det vi trenger og litt til så nå kan jeg ikke kjøpe mer. Har 4 laken til seng, 2 til vogn og moseskurven, 6 sengesett, 15 gulpekluter/muselin-greier, masse kluter og håndklær, flexibath, bæresele (ergobaby), vognpose til sommer og en tykkere en til vinter, babycall (neonate med video) diverse smokker, medela brystpumpe og flere flasker, bamser, sengekant, stellematte, kosekluter, amme-BH’er, ammeinnlegg, diverse kremer og stæsj til å pleie såre brystvorter, kremer og oljer/såper til baby, neglesaks, nesesuge-dings, d-vit olje til baby, smertestillende til baby i tilfelle sykdom og til meg etter fødsel, bind til meg etter fødsel, stelleveske, tørrkluter, våtservietter, antibac og bleier! For ikke å nevne klær: solhatter og sommerluer, sikkert 20 bodyer i størrelsene 50 til 56,og sikkert 20 til i 56-62. Kun omslagsbodyer. Har 2-3 heldresser, 4-5 bukser, 3-4 sparkebukser i hver størrelse, vinterdress, ulluer, sikkert 10 pysjer . Har en del leker - rangler, biteleker osv. Tepper i alle slags varianter - ja, you name it! Vi har det meste! :p Noe jeg har glemt?!

Har latt tripp trapp stol med New born sete og babygym stå igjen på ønskelisten. Tror jeg får en babyshower etter hvert :D også blir det sikkert en del klær i gave også :happy:

Har et enormt «nesting» behov om dagen. Sambo synes det er alt for tidlig å sette opp sengen, men 1. april får jeg lov. Gleder meg! Er liksom ikke noe å gjøre frem til da. Bleier er jo til og med kjøpt inn! :hilarious:

Ellers er det ekstremt mye jobb om dagen. Har vel 40 timer pluss allerede i år. Jobber fult og håper jeg kan jobbe helt til jeg går i permisjon. Det er kjekt å ha avspasseringstimer å supplere ferien med. Den avvikles i november og desember så utsettes permisjonen tilsvarende.

Vi har bestemt oss for å ta 8 uker av pappapermisjonen i Thailand og Australia. Reiser i slutten av november og tilbake i jan/feb. Det tror jeg blir helt fantastisk! Resten av permen tar han sommeren 2020. Ellers har vi fått overtakelse på nye leiligheten. Vi kan flytte inn der helt i slutten av mai/begynnelsen av juni. Da rekker vi nok akkurat å komme på plass før babyen kommer. Det blir så bra det! :happy: Skal nyte sommeren med lillemann, sambo og Nils (hunden) i den fine hagen vår der. Juni virker som en fin tid å føde - sambo blir jo hjemme 2 uker etter fødsel så tar han ferie rett etterpå. Får 6 uker sammen i starten. Det skal bli så koselig! Skal forresten være hjemme helt til 3. august.

Så livet akkurat nå er veldig fint og jeg har så mye jeg ser frem til! :Heartred

Hvordan har dere det? :Heartred

Kommer med en bumpupdate senere. Akkurat nå gidder jeg ikke reise meg :sleep011

Godt å høre du føler deg bedre og at det er bra med dere ❤️
Dere har jo masse på stell til lille kommer da - det er jo kjempe fint ❤️:)

Idag er jeg 28+1 og har begynt å slite med bekkenet. Heldigvis har hodepinen blitt mye bedre.. Men når noe blir bedre, kommer det gjerne noe annet. Hihi.
Jeg føler jeg ikke tenker på noe annet om dagen enn at jeg gleder meg så vanvittig mye til å se lillegutt og bli mamma for aller første gang ❤️

Vi var på 3D ultralyd på torsdag og vi fikk bare noen få fine bilder da han lå med hodet i bekkenet og armen foran ansiktet og navlestrengen foran. Hehe. Men alt var bra med han og han ble beregnet til å være ca 1300 g :)
Nå skal jeg bare jobbe i 2 mnd også går jeg ut i mamma permisjon 30 april :)
Innen 3 mnd så er forhåpentligvis lillegutt kommet til verden ❤️

Ønsker deg masse lykke til videre ❤️
 
Godt å høre du føler deg bedre og at det er bra med dere ❤️
Dere har jo masse på stell til lille kommer da - det er jo kjempe fint ❤️:)

Idag er jeg 28+1 og har begynt å slite med bekkenet. Heldigvis har hodepinen blitt mye bedre.. Men når noe blir bedre, kommer det gjerne noe annet. Hihi.
Jeg føler jeg ikke tenker på noe annet om dagen enn at jeg gleder meg så vanvittig mye til å se lillegutt og bli mamma for aller første gang ❤️

Vi var på 3D ultralyd på torsdag og vi fikk bare noen få fine bilder da han lå med hodet i bekkenet og armen foran ansiktet og navlestrengen foran. Hehe. Men alt var bra med han og han ble beregnet til å være ca 1300 g :)
Nå skal jeg bare jobbe i 2 mnd også går jeg ut i mamma permisjon 30 april :)
Innen 3 mnd så er forhåpentligvis lillegutt kommet til verden ❤️

Ønsker deg masse lykke til videre ❤️

Gleder meg helt enormt jeg og ❤️

Masse lykke til videre til deg og! Tenk - knappe 3 måneder igjen! ❤️
 
Wææææææh! I dag var jeg innom Høyer og handlet 3 omslagskjoler til totalt kr 5000!!!

Finner ikke noe å ha på meg så da ble det sånn :nailbiting: Dyrt å gå gravid! :dead:
 
Wææææææh! I dag var jeg innom Høyer og handlet 3 omslagskjoler til totalt kr 5000!!!

Finner ikke noe å ha på meg så da ble det sånn :nailbiting: Dyrt å gå gravid! :dead:
Jepp :hilarious:

Mitt tips er å prøve å kjøpe kjoler etc som funker å amme i også, særlig omslagskjoler fungerer jo fint etter fødsel også :happy:

Det er så hyggelig å lese at det går så bra :Heartred
 
Tenkt at du bare har 15 uker igjen :wideyed:
Hvor ble tiden av? Syns jeg nettopp satt og jublet på dine vegne for positiv test :)
Godt å lese at alt står bra til med deg og lille :Heartred
Og gleder meg til å følge med videre :)
 
Jepp :hilarious:

Mitt tips er å prøve å kjøpe kjoler etc som funker å amme i også, særlig omslagskjoler fungerer jo fint etter fødsel også :happy:

Det er så hyggelig å lese at det går så bra :Heartred

Ja, er det jeg også tenker, men føler det enda er litt tidlig å ta på vårkjolene. Selv med strømpebukser eller jeans under. Håper de fortsatt passer om en måneds tid :D

Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Tenkt at du bare har 15 uker igjen :wideyed:
Hvor ble tiden av? Syns jeg nettopp satt og jublet på dine vegne for positiv test :)
Godt å lese at alt står bra til med deg og lille :Heartred
Og gleder meg til å følge med videre :)

Ja, det er litt rart. Synes tiden plutselig går så fort!

Men hvordan går det med deg? Hvordan gikk OUL? :Heartred
 
Ja, det er litt rart. Synes tiden plutselig går så fort!

Men hvordan går det med deg? Hvordan gikk OUL? :Heartred

Syns også tiden plutselig går fort. Er litt rart, med tanke på at de første 12-14 ukene føles ut som flere år :hilarious:

Går bra med meg, koser meg med lille bollemagen min:joyful:
OUL gikk veldig bra, venter en frisk og aktiv liten guttebass :Heartblue Har hatt guttefølelse hele veien, men kjenner dog at det vil ta litt tid å venne seg til tanken på å skulle være guttemamma. Men blir flott å ha en av hver, spesielt hvis jeg ikke får mannen med på en nr 3. Han "truer" allerede med å klippe strengen :hilarious:
 
Syns også tiden plutselig går fort. Er litt rart, med tanke på at de første 12-14 ukene føles ut som flere år :hilarious:

Går bra med meg, koser meg med lille bollemagen min:joyful:
OUL gikk veldig bra, venter en frisk og aktiv liten guttebass :Heartblue Har hatt guttefølelse hele veien, men kjenner dog at det vil ta litt tid å venne seg til tanken på å skulle være guttemamma. Men blir flott å ha en av hver, spesielt hvis jeg ikke får mannen med på en nr 3. Han "truer" allerede med å klippe strengen :hilarious:

Haha! En av hver er helt perfekt!

Svarte deg mer i dagboken din. Godt å lese at du koser deg :Heartred
 
Dagene flyr! Lenge siden forrige update.

I dag er jeg 29+3. 73% av svangerskapet er fullført og det er 77 dager igjen. Jeg bare gleder meg! :love7

Alle babyting er i hus og nå er vi i full sving med bestilling av møbler til ny leilighet som vi overtar 3 uker før termin. Pengene flyr for å si det sånn!

Vi har også booket tur til Australia og Thailand. Reiser i ca. 2 mnd når babyen er 6 mnd. Altså november i år til jan 2020. Det blir SÅ bra det!

Babysengen er endelig satt opp (hurra!) så nå merkes det for oss begge at det nærmer seg! :joyful:

Ingen voldsomme plager. Har noen dager innimellom der ryggen ikke helt samarbeider og kroppen kjennes tung ut, men skal bare en hvil til så er jeg fin igjen dagen etter. Har konstant tett nese og sover dårlig, men føler meg likevel veldig bra. Har gått opp 2 kg til nå og er livredd alle kiloene kommer å tar med på slutten. Jeg spiser jo som en hest! Spiser krokanrull og skolebolle nesten hver eneste dag :sorry: Selv om jeg ikke legger på meg gjør babyen det. Symfysemålet er faktisk over gjennomsnittet og babyen helt på gjennomsnittet. Trodde jeg kom til å få meloner til bryst når jeg ble gravid, men de blir bare mindre og mindre. Ingen strekkmerker, ingen pigmentflekker, tjukkere hår og fin glød så jeg tenker jeg kanskje kan være en av de heldige. Eller så jinxet jeg det nå og kommer til å gå opp 1,5 kg i uken fremover :shifty:

Vi er hvert fall sunne og friske begge to!

Her er magen:

95937B94-CBEB-4F3D-8792-731C1D3BF582.jpeg


Fikk faktisk på meg bunaden her om dagen haha! Spørs om den passer til 17. mai. Lov å håpe! :smiley-bounce015

Håper dere andre har det fint! :Heartred
 
Lenge siden oppdatering her nå.
Håper alt går bra med deg :Heartred
Tenk, nå er juni her:wav
 
Ja, veldig lenge siden jeg har oppdatert her inne nå! :schocked028 Tiden går så fort, men samtidig ikke!

38+3 i dag og nøyaktig 14 dager igjen til termin. Formen er fin og alt ligger til rette for fødsel. Hodet er godt festet, han ligger lavt og magen har sunket. Mye murringer, nedpress og kynnere. Alle mål er helt på gjennomsnittet. Han er estimert til 3600g ved fødsel og jeg har faktisk bare gått opp 3 kg! I går fikk jeg maks utslag på ketoner i urinen og beskjed om at å være i ketose ikke var så gunstig. Jeg måtte spise litt mer karbo. Skjønner ikke hvordan det er mulig - jeg lever jo på skolebrød og is! Utrolig hvordan en graviditet påvirker kroppen.

Sover litt dårligere, men er kanskje ikke så rart. Ikke bare bare å finne behagelige posisjoner :)

Alt er klart til baby Ms ankomst. Eller, dvs vi har handlet inn alt, men nå ligger det i pappesker. Vi overtar nemlig ny bolig i morgen og jeg gleder meg helt enormt til å innrede det nye barnerommet med alt vi har kjøpt. Så fort flyttingen er gjennomført må han bare komme.
Jeg begynner å gråte av tanken - er så glad i han allerede og gleder meg sånn! Blir så rørt av tanken på at jeg ila denne måneden faktisk skal bli mamma. Det er så etterlengtet! :Heartred

Håper alt er bra med dere andre :)

4324E5A3-17D1-49C6-8555-E53CFBBF3F2A.jpeg 14D64F24-6810-4BDB-9FF8-EC307204836B.jpeg
 

Vedlegg

  • A7D808EE-553E-43F5-A510-23B536B5F98E.jpeg
    A7D808EE-553E-43F5-A510-23B536B5F98E.jpeg
    35,1 KB · Visninger: 85
Hvordan går det her? :Heartred

Hei!

Her har jeg glemt å oppdatere! Er mest aktiv på skjult gruppen i juni termingruppen om dagen :p

Her går det veldig bra. Er laaaaaaaaaaaaangt inni i babyboblen :Heartred

18. juni fødte jeg en frisk og helt fantastisk liten gutt. Han kom som bestilt på ul-termin. Hadde en rask og fin fødsel og føler meg bare som verdens heldigste. Vannet gikk kl 03 den 17. Rien startet med en gang og kl 06 reiste vi på Ullevål. Der dabbet alt av og vi dro hjem igjen. Fikk beskjed om å komme tilbake kl. 21 samme dag om det ikke skjedde noe før. Hadde en chill dag hjemme - sov, spiste og ladet opp til det jeg var sikker på kom til å bli en veldig lang fødsel. Hadde ikke noe særlig vondt heller. Kl 21 dro vi inn igjen og da kom plutselig riene haglende på med en helt sinnsyk intensitet. Ble slått rett i bakken. De varte i 1 min og fikk nesten ikke pause mellom. Ble sendt rett opp på føden uten undersøkelse. Der fikk jeg satt epidural. Baby var ganske stresset på det tidspunktet og pulsen sank. Var godt med epiduralen så jeg fikk pustet litt ordentlig og babyen roet seg. Innen jeg fikk full effekt av epiduralen meldte pressriene seg. Da hadde jeg 10 cm åpning, men han lå litt høyt. Måtte opp og jobbe han ned før jeg fikk presse. Da vi omsider så noen hårtuster der inne fikk jeg lov å begynne å presse. 40 min senere var han ute. 51 cm og 3700g. Aktiv fødsel i 5 timer. Ikke en eneste rift eller noe sår av noe slag. Var i supergod form etter fødsel og var ute å trilla samme dag.

Barselhotellet synes jeg bare var stress. De stresset meg sånn ang. amming og vekten hans, men da vi kom hjem løste det seg. Nå er han 4,5 uke og veier 4,5 kg :D Synes ting blir lettere og lettere for hver dag. Den første uken sov han veldig mye, men så har han blitt vanskeligere og vanskeligere å legge fra seg. De siste 3 ukene har han vært klistret til meg hele døgnet, men denne uken har jeg fått trillet litt og han sover lengre økter i vogna. Får ikke gjort noe husarbeid og hybelkaninene vokser seg stadig større. Mannen er mer tjener, kokk og hushjelp enn noe annet føler jeg, og han er ikke helt godtatt av lillegutt i mer enn 10–15 minutter. Blir lenger for hver dag :)
Vi koser oss masse og er hodestups forelsket i han!

Nils og babyen er blitt gode venner. Nils følger etter å passer på. Han sover under bedside criben :D Vi har også flyttet inn i helt ny leilighet :D

Hvordan går det med deg? :Heartred
 
Hei!

Her har jeg glemt å oppdatere! Er mest aktiv på skjult gruppen i juni termingruppen om dagen :p

Her går det veldig bra. Er laaaaaaaaaaaaangt inni i babyboblen :Heartred

18. juni fødte jeg en frisk og helt fantastisk liten gutt. Han kom som bestilt på ul-termin. Hadde en rask og fin fødsel og føler meg bare som verdens heldigste. Vannet gikk kl 03 den 17. Rien startet med en gang og kl 06 reiste vi på Ullevål. Der dabbet alt av og vi dro hjem igjen. Fikk beskjed om å komme tilbake kl. 21 samme dag om det ikke skjedde noe før. Hadde en chill dag hjemme - sov, spiste og ladet opp til det jeg var sikker på kom til å bli en veldig lang fødsel. Hadde ikke noe særlig vondt heller. Kl 21 dro vi inn igjen og da kom plutselig riene haglende på med en helt sinnsyk intensitet. Ble slått rett i bakken. De varte i 1 min og fikk nesten ikke pause mellom. Ble sendt rett opp på føden uten undersøkelse. Der fikk jeg satt epidural. Baby var ganske stresset på det tidspunktet og pulsen sank. Var godt med epiduralen så jeg fikk pustet litt ordentlig og babyen roet seg. Innen jeg fikk full effekt av epiduralen meldte pressriene seg. Da hadde jeg 10 cm åpning, men han lå litt høyt. Måtte opp og jobbe han ned før jeg fikk presse. Da vi omsider så noen hårtuster der inne fikk jeg lov å begynne å presse. 40 min senere var han ute. 51 cm og 3700g. Aktiv fødsel i 5 timer. Ikke en eneste rift eller noe sår av noe slag. Var i supergod form etter fødsel og var ute å trilla samme dag.

Barselhotellet synes jeg bare var stress. De stresset meg sånn ang. amming og vekten hans, men da vi kom hjem løste det seg. Nå er han 4,5 uke og veier 4,5 kg :D Synes ting blir lettere og lettere for hver dag. Den første uken sov han veldig mye, men så har han blitt vanskeligere og vanskeligere å legge fra seg. De siste 3 ukene har han vært klistret til meg hele døgnet, men denne uken har jeg fått trillet litt og han sover lengre økter i vogna. Får ikke gjort noe husarbeid og hybelkaninene vokser seg stadig større. Mannen er mer tjener, kokk og hushjelp enn noe annet føler jeg, og han er ikke helt godtatt av lillegutt i mer enn 10–15 minutter. Blir lenger for hver dag :)
Vi koser oss masse og er hodestups forelsket i han!

Nils og babyen er blitt gode venner. Nils følger etter å passer på. Han sover under bedside criben :D Vi har også flyttet inn i helt ny leilighet :D

Hvordan går det med deg? :Heartred
Gratulere så masse❤️
 
Back
Topp