En bamsemums til? ❤️

Bommet på EL og fikk mensen for 3 dager siden. Syklus på 25 dager denne gangen. Skal ikke bomme igjen. Skal teste morgen og kveld fra CD7.

CD 3 i dag...
 
Hei.

Kom akkurat over dagboken din. Så fint at du fikk baby til slutt, og spennende å prøve på nr to. Hvilke doser prednisolon tok du?

Jeg prøver på nr to, men har mistet 5 ganger. Første baby kom uten problemer. Utredet, men ingen feil å finne på oss.
 
Hei.

Kom akkurat over dagboken din. Så fint at du fikk baby til slutt, og spennende å prøve på nr to. Hvilke doser prednisolon tok du?

Jeg prøver på nr to, men har mistet 5 ganger. Første baby kom uten problemer. Utredet, men ingen feil å finne på oss.

Hei!

Så trist! :( Håper du har godt støtteapparat. Det er mager trøst, men det går nok bra til slutt. Du blir jo gravid. Og det er verdens beste plaster på såret.

Jeg gikk på 20mg til uke 16. Så trappet jeg ned over 2 uker.

Får du god oppfølgning?
 
Hei!

Så trist! :( Håper du har godt støtteapparat. Det er mager trøst, men det går nok bra til slutt. Du blir jo gravid. Og det er verdens beste plaster på såret.

Jeg gikk på 20mg til uke 16. Så trappet jeg ned over 2 uker.

Får du god oppfølgning?

Nja, 5.gang var ivf, men det hjalp heller ikke. Får ikke prednisolon av sykehus/gyn/lege heller. Desperat etter en løsning... og har mistet håpet. Hjelper å lese om andre som har lykkes til slutt ❤️
 
Nei, dessverre. Har spurt alle gynekologene her, men samme svar fra alle. Bor i Møre & Romsdal..

Det er så merkelig at behandlingen man får skal variere sånn fra sted til sted.

Det hender vel kanskje at du reiser til Oslo? Kanskje bestille en time her privat og forklar hele situasjonen? Kanskje man kan finne en løsning? Vet om noen som har gjort det sånn. Skjønner at du føler deg helt desperat etter hjelp når man vet noe er uprøvd, men du får ikke prøvd det pga. konservative leger.
 
Men kan jeg ta det samtidig med ivf? Uten å fortelle de om det liksom?
Det er så merkelig at behandlingen man får skal variere sånn fra sted til sted.

Det hender vel kanskje at du reiser til Oslo? Kanskje bestille en time her privat og forklar hele situasjonen? Kanskje man kan finne en løsning? Vet om noen som har gjort det sånn. Skjønner at du føler deg helt desperat etter hjelp når man vet noe er uprøvd, men du får ikke prøvd det pga. konservative leger.

Merket du mye bivirkninger på den dosen?
 
Vi er på samme CD! Spennende :happy093
Av nysgjerrighet, hva er Prednisolon godt for i forbindelse med svangerskap? :)
 
Så gøy! Masse lykke til :)

Dersom man har en underliggende autoimmun sykdom som gjør at kroppen «angriper» graviditeten så demper/forhindrer Prednisolon dette.

Ahaa, da er jeg med. Har selv en autoimmun sykdom og har tatt den medisinen (før graviditet), men slutta fordi jeg ble så deprimert. Men nå angriper ikke kroppen min graviditeten heldigvis, eller, det er ikke noe jeg har vært plaget av.
Men godt å høre at det hjalp deg forrige graviditet! Bruker du det nå også? :)
 
Ahaa, da er jeg med. Har selv en autoimmun sykdom og har tatt den medisinen (før graviditet), men slutta fordi jeg ble så deprimert. Men nå angriper ikke kroppen min graviditeten heldigvis, eller, det er ikke noe jeg har vært plaget av.
Men godt å høre at det hjalp deg forrige graviditet! Bruker du det nå også? :)

Skal prøve uten denne gang. Er jo sterke medisiner så man vil jo helst unngå det. Bekymrer meg litt for om det kommer til å gå.

men først må man jo bli gravid!
 
1FFE5181-1F4E-4A1D-83B1-3BEE4BA41329.jpeg


Er så utålmodig. Har så sykt lyst på en positiv El-test snart :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Jeg fant, jeg fant!!!

Så dum jeg var som ikke tok med babyplan på permisjonsreisen vår. Da hadde jeg nok funnet den før. Babyplan er best, ingen protest!!

0305B356-0FB2-472C-937E-671FF910F95B.jpeg


Nå skal vi kose oss! :dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011:dance011

Shit, dette blir spennende. Er jo ikke akkurat vanskelig for meg å bli gravid :excited001:excited001:excited001:excited001

Fikk så sykt sommerfugler i magen nå. Det kribler :)
 
Back
Topp