[emoji259] Mai 2017 [emoji259]

Skjønner at de ikke ringer. Det er ekstra arbeid som egentlig ikke er nødvendig når man skal på innsett noen dager senere. Jeg syns de er veldig vennlige og profesjonelle på St.Olavs selv om det er litt samlebåndsfølelse. Tenk at de kan holde køene nede og hjelpe flere raskere. 4 ukers venting på poliklinisk behandling er virkelig bra!!!

For oss ivf-ere som ikke har tid å miste, er det kjempebra med så kort kø i det offentlige. Da må vi tåle å ofre noe av den personlige servicen tenker jeg.

Håper ikke Norge ender opp med å bli sånn som store deler av USA , at det bare er de med penger og dyre,gode forsikringer som kan få hjelp.

Jeg syntes det var veldig kjekt at de ringte meg hver gang for å fortelle hvordan det stod til. Da man under mine forsøk tok ut 10-15 egg, men satt igjen med ett ved befruktning som man satset på ville dele seg. De var flere ganger svært usikre på om det ville bli innsett. Litt kjedelig er det å få den telefonen, kan jeg si. De som har fantastisk eggkvalitet kan prise seg lykkelig for det.

Jeg syntes det var veldig kjekt at de ringte meg hver gang for å fortelle hvordan det stod til. Da man under mine forsøk tok ut 10-15 egg, men satt igjen med ett ved befruktning som man satset på ville dele seg. De var flere ganger svært usikre på om det ville bli innsett. Litt kjedelig er det å få den telefonen, kan jeg si. De som har fantastisk eggkvalitet kan prise seg lykkelig for det.

Jeg ville jo selvfølgelig likt at de hadde ringt uansett og fortalt om befruktningen og hvordan det gikk frem mot innsett. Klart det....men kan tenke meg at grunnen til at de ikke gjør det, er ekstra-tid og merkostnad.

Vet de ringer enkelte, som er ekstra bekymret eller som har opplevd avbrutte forsøk o.l.

Jeg vil bare si at det er trist å høre at av så mange ut, så ble det så lite igjen til innsett. Det må jo være veldig fælt.

Jeg har sikkert ikke tipp topp eggkvalitet i og med at jeg har mistet flere ganger, men har hatt god befruktning ved ICSI. Ved IVF hadde vi ingen befruktning.

Har du fått barn? Håper du kommer i mål.

Takk:) Lykke til på tirsdag:headphone: krysser fingre for oss alle nå!

Lykke til med innsett i morgen ja. Gleder meg veldig jeg og til i morgen. Da får jeg endelig vite ståa. Har virkelig gått og fundert nå hele helgen. Holder på å sprekke av nysgjerrighet :joyful:.

Jeg ville jo selvfølgelig likt at de hadde ringt uansett og fortalt om befruktningen og hvordan det gikk frem mot innsett. Klart det....men kan tenke meg at grunnen til at de ikke gjør det, er ekstra-tid og merkostnad.

Vet de ringer enkelte, som er ekstra bekymret eller som har opplevd avbrutte forsøk o.l.

Jeg vil bare si at det er trist å høre at av så mange ut, så ble det så lite igjen til innsett. Det må jo være veldig fælt.

Jeg har sikkert ikke tipp topp eggkvalitet i og med at jeg har mistet flere ganger, men har hatt god befruktning ved ICSI. Ved IVF hadde vi ingen befruktning.

Har du fått barn? Håper du kommer i mål.

Jeg kommer i mål snart i juli, venter en prins. J Det tok laaaang tid. 7 ferske forsøk +2 avbrutte. ICSI på alle våre forsøk, pga mannen. Amh hos meg var bra for min alder, men har svært dårlig eggkvalitet( endometriose) Måtte til utlandet på det 7.forsøket for hjelp og da satt alt.

Det var kjedelig å bli satt i en situasjon hvor man var mer opptatt av kvaliteten på eggene enn det egentlige målet, å få barn.

Jeg kommer i mål snart i juli, venter en prins. J Det tok laaaang tid. 7 ferske forsøk +2 avbrutte. ICSI på alle våre forsøk, pga mannen. Amh hos meg var bra for min alder, men har svært dårlig eggkvalitet( endometriose) Måtte til utlandet på det 7.forsøket for hjelp og da satt alt.

Det var kjedelig å bli satt i en situasjon hvor man var mer opptatt av kvaliteten på eggene enn det egentlige målet, å få barn.

Åååå, kjære deg for en kamp!!!! Så utrolig vidunderlig at du greide det til slutt!!!! At du ikke ga opp!

Nyt permisjonstiden med din lille! Tenk bare på deg selv, den lille og mannen din den første tiden. ( er mitt råd ). Jeg gikk på skole med noen som både jobbet og studerte med en liten baby og det forstår jeg ikke må jeg si....hva er hastverket når vi har en av de beste ordningene i verden?! Tiden kommer så fort til oss og de små er bare babyer en liten stund.

Hjertelig tillykke! Blir helt rørt av din historie.

Du er en heltinne :Heartbigred

Da har vi fått oppdatering. 1!! Egg har delt seg som det skulle de amdre tre henger etter, men det var fortsatt en sjangs for at de bare var litt treige;) får jo håpe d, men nå er jeg litt redd her jeg sitter!

Huff, for et drama!! Jeg håper inderlig de bare er litt trege...å at det iallfall blir innsett av et perfekt lite embryo i morgen :) masse lykke til med innsett både du og @Gledeståre , jeg gleder meg til å følge etter på tirsdag :)
Er dere fine i formen etter uttaket?

Da har vi fått oppdatering. 1!! Egg har delt seg som det skulle de amdre tre henger etter, men det var fortsatt en sjangs for at de bare var litt treige;) får jo håpe d, men nå er jeg litt redd her jeg sitter!

Å, dette hadde jeg ikke fått med meg!

Krysser fingre og tær for at de bare er litt søvnige og kommer hoppende etter!!! Ellers er jo det viktigste at det ene, perfekte fester seg hos deg og koser seg i magehuset ditt!!

Beste ønsker for morgendagen! Virkelig!

Huff, for et drama!! Jeg håper inderlig de bare er litt trege...å at det iallfall blir innsett av et perfekt lite embryo i morgen :) masse lykke til med innsett både du og @Gledeståre , jeg gleder meg til å følge etter på tirsdag :)

På uttaksdagen går jeg som en 80 år gammel dame [emoji28] Forrige gang slet jeg med å sove på natta, hver bevegelse gjorde vondt. Denne gangen er det litt bedre, men veldig øm i eggstokk området. Har begynt å bli veldig sliten og smått tungpustet, men ikke så mye som forrige gang (enda), så får høre hva legen sier om overstimulering igjen når jeg har innsett tirsdag. Men tross det er alt bra! Jeg tar det så lenge jeg vet det kan komme noe uendelig fint ut av det [emoji5] Hvordan er det med deg?

Det skjønner jeg! Er jo helt sprekkeferdig selv ;) masse lykke til i morgen :)

Tusen takk.

Ja, nå er vi en gjeng som er veldig spente på begynnelsen av uka!

Kanskje det blir to blastoer på deg på tirsdag?

Skjønner at det kan være fristende.

Vi har også mange tvillinger i min familie, men selv tør jeg ikke ta sjansen.
Har hatt såpass mye uflaks med barnelagingsbiten. Ikke bare selvfølgelig, har jo fått verden skjønneste lille prins og det må jeg takke vitenskapen for og han der oppe i det store blå, om han finnes :joyful:.

Jeg syns absolutt du skal ytre ditt ønske om to inn hvis du har lyst på det. Da er det sikkert lurt å ringe klinikken i morgen sånn at de kan forberede innsett av to stk, dersom de tillater det.
To blastoer gir høyere sjanse for tvillinger enn to inn på dag2 eller 3.

På uttaksdagen går jeg som en 80 år gammel dame [emoji28] Forrige gang slet jeg med å sove på natta, hver bevegelse gjorde vondt. Denne gangen er det litt bedre, men veldig øm i eggstokk området. Har begynt å bli veldig sliten og smått tungpustet, men ikke så mye som forrige gang (enda), så får høre hva legen sier om overstimulering igjen når jeg har innsett tirsdag. Men tross det er alt bra! Jeg tar det så lenge jeg vet det kan komme noe uendelig fint ut av det [emoji5] Hvordan er det med deg?

Jeg er også i mye bedre form denne gangen! Føles godt :) oppblåst, men ikke smerter eller kvalme...jeg var overstimulert sist, det er jeg ikke nå :) masse lykke til på tirsdag!

Tusen takk.

Ja, nå er vi en gjeng som er veldig spente på begynnelsen av uka!

Kanskje det blir to blastoer på deg på tirsdag?

Skjønner at det kan være fristende.

Vi har også mange tvillinger i min familie, men selv tør jeg ikke ta sjansen.
Har hatt såpass mye uflaks med barnelagingsbiten. Ikke bare selvfølgelig, har jo fått verden skjønneste lille prins og det må jeg takke vitenskapen for og han der oppe i det store blå, om han finnes :joyful:.

Jeg syns absolutt du skal ytre ditt ønske om to inn hvis du har lyst på det. Da er det sikkert lurt å ringe klinikken i morgen sånn at de kan forberede innsett av to stk, dersom de tillater det.
To blastoer gir høyere sjanse for tvillinger enn to inn på dag2 eller 3.

Ja, dette blir spennende. Når har du innsett i morgen?

Ja, jeg tror klinikken er innstilt på å sette inn to, men jeg er i tenkeboksen. Tvillinger er ønskelig det, men er jo livredd risikoene...så vil ta en prat med klinikken :) blasto gir vel større sjanse for tvillinger også ja? Hvis vi er så heldige å ende opp med 3 blasto blir det iallfall 1 inn nå, og 2 på frys til evnt neste runde ;) men er de av for dårlig kvalitet til frysing blir det nok 2 inn..men magefølelsen sier meg at vi kun sitter igjen med 1 blasto på tirsdag så da løser jo ting seg selv, hehe

Ja, dette blir spennende. Når har du innsett i morgen?

Ja, jeg tror klinikken er innstilt på å sette inn to, men jeg er i tenkeboksen. Tvillinger er ønskelig det, men er jo livredd risikoene...så vil ta en prat med klinikken :) blasto gir vel større sjanse for tvillinger også ja? Hvis vi er så heldige å ende opp med 3 blasto blir det iallfall 1 inn nå, og 2 på frys til evnt neste runde ;) men er de av for dårlig kvalitet til frysing blir det nok 2 inn..men magefølelsen sier meg at vi kun sitter igjen med 1 blasto på tirsdag så da løser jo ting seg selv, hehe

Skjønner jo også godt at dere vil ha begge inn om det blir to blastoer totalt. Er jo ikke alltid de på frys overlever, så da føler man fort på at man burde gi begge en sjanse.

Så er det jo det, at hvis det har gått bra med tvillingene i slekta, så er jo det fort også noe som frister til å tenke at det går bra!

Ikke minst er det jo kjekt å få to stk i samme slengen når man først går gjennom denne " gjørma"!
Jeg ser absolutt den!

Nei, dere må følge hjertet! Gjøre det som er best og riktig for dere.

I morgen blir det innsett rundt lunsjtider.

Herrrlighet...tro om jeg får sove i natt?!

Please, vi ønsker oss et gull til! Om det blir gutt eller jente, uansett kjønn så er du velkommen til oss vår lille elskling!

Sprøytedag 5, og feiring av morgendagens 5-åring[emoji16] 17 4/5åringer først også familieselskap etterpå.. god og støl i magen nå ja, kjenner det jobber på der nede [emoji173]️ ul på fredag for å sjekke når uttak blir [emoji5]

Skjønner jo også godt at dere vil ha begge inn om det blir to blastoer totalt. Er jo ikke alltid de på frys overlever, så da føler man fort på at man burde gi begge en sjanse.

Så er det jo det, at hvis det har gått bra med tvillingene i slekta, så er jo det fort også noe som frister til å tenke at det går bra!

Ikke minst er det jo kjekt å få to stk i samme slengen når man først går gjennom denne " gjørma"!
Jeg ser absolutt den!

Nei, dere må følge hjertet! Gjøre det som er best og riktig for dere.

I morgen blir det innsett rundt lunsjtider.

Herrrlighet...tro om jeg får sove i natt?!

Please, vi ønsker oss et gull til! Om det blir gutt eller jente, uansett kjønn så er du velkommen til oss vår lille elskling!

Har det blitt noe søvn?? Masse lykke til <3 på tide at dere lykkes hele veien ut nå!

Ja dette er skumle saker Er mest redd for at det ikke blir innsett i det hele tatt, men krysser fingra
Formen er ganske grei. Litt øm her og der og litt oppblåst, men det følger vel med.
Det bli spennenede for deg på tirsdag håper du får flotte blastoer til innsett

Å, dette hadde jeg ikke fått med meg!

Krysser fingre og tær for at de bare er litt søvnige og kommer hoppende etter!!! Ellers er jo det viktigste at det ene, perfekte fester seg hos deg og koser seg i magehuset ditt!!

Beste ønsker for morgendagen! Virkelig!
Ja det er fint at flere krysser noe. Er ljempe spent! Får håpe på at dagen går bra for oss alle og at gullegget blir satt inn både her og der
Har poblemer med appen. Så får ikke med meg alt. Har ikke kommet inn på appen hele helgen, og blir logget ut å må endre passord hele tiden når jeg går inn via nettleseren. Skikkeli irriterende nå når ting var så spennende og så mange skulle ut i ilden;) får håpe det blir ordnet i dag!

Ja dette er skumle saker Er mest redd for at det ikke blir innsett i det hele tatt, men krysser fingra
Formen er ganske grei. Litt øm her og der og litt oppblåst, men det følger vel med.
Det bli spennenede for deg på tirsdag håper du får flotte blastoer til innsett

Å joda, innsett blir det! Litt øm og oppblåst hører nok helt klart med ja..men deilig når formen ellers ikke er helt ødelagt. Masse lykke til i dag, venter spent på oppdateringer fra dere :)

Jeg gruer meg helt vanvittig til egguttak... tenker på det hele tiden! Klarer ikke å konsentrere meg på jobb for sitter å googler "egguttak"
Jeg er verdens største pyse!!
Er det skikkelig forferdelig vondt?!
Jeg har bakovervendt livmor og helt automatisk tenker jeg at eggstokkene mine da ligger kronglete til og at det gjør skikkelig vondt [emoji19][emoji19][emoji27]

Back
Topp