Emilie’s dagbok ❤️

Herlig oppdatering ❤️
 
Så godt å høre fra deg! Og så gøy med en liten guttebass da :D❤️ Godt å høre det ser bra ut sett bort fra det andre! Og gud som tiden flyr :wideyed: Jeg har gravidhjerne deluxe, men hvordan var det igjen, blir det operasjon rett etter fødsel? :)
Så fantastisk å høre fra deg igjen og at de fleste dagene er bra :Heartred Jeg følger dere på insta, så hadde heldigvis en liten peiling på at det var god fremgang :Heartblue Man blir bekymret for andre her inne, selv om vi egentlig ikke kjenner hverandre :)

Kjenner godt til at det er slitsomt å jobbe 100% og studere ved siden av, for det har jeg også begitt meg ut på! Skjønner ikke helt hva jeg tenkte på :facepalm: I tillegg har du en del andre tanker og ting som skjer og tapper energi :oops: Du er sterk!

Med meg går det veldig bra. Er 18+0 i dag og grugleder med til OUL på mandag.
Herlig oppdatering ❤️
Hvordan går det med dere? ❤️

Hei og hå! ❤️ Jeg er forferdelig på å oppdatere her inne, mulig fordi jeg har et litt ambivalent forhold til denne dagboka.. Men nå var det på tide med en liten oppdatering :
Jeg er nå 37+2 og synes de tre siste månedene bare har rast avgårde! Oktober og november var i overkant hektiske med både full jobb og studier, men jeg fullførte studiet og stod med glans eksamen :) Det var svært deilig å være ferdig med studiet i slutten av november. Desember måned bestod av kos, jobb og oppussing av soverom. Selve julen og nyttår føler jeg varte bare et par dager fordi den forsvant i en fei, og plutselig var det januar og jeg har nå flyttet til Oslo.
Lillegutt i magen har det etter forholdene veldig bra. Han vokser som han skal og på forrige kontroll for en uke siden var han 3000gr :) Han er aktiv i magen og jeg tror hodet har festet seg. Vi skal på ny kontroll i dag. Det blir fint å hilse på ham igjen og kanskje få litt mer info om fødselforløpet og om operasjonen som følger.
Formen min er stort sett god. Jeg får fortsatt smerter i korsrygg/sete om jeg går mye en dag, men disse «vondtene» forsvinner når jeg slapper av eller når jeg våkner neste dag. Ettersom det er vinter så har jeg den siste uka slitt med forkjølelse og hosten på nettene gjør at jeg sover dårligere :( Høygravid og forkjølelse er ikke akkurat noe å anbefale :/
MEN Jeg er enda ikke lei av å gå gravid, så jeg prøver å nyte dagene jeg har igjen så godt jeg kan for man vet jo ikke om jeg lykkes med søskenforsøk når den tid kommer.
 
Hei og hå! ❤️ Jeg er forferdelig på å oppdatere her inne, mulig fordi jeg har et litt ambivalent forhold til denne dagboka.. Men nå var det på tide med en liten oppdatering :
Jeg er nå 37+2 og synes de tre siste månedene bare har rast avgårde! Oktober og november var i overkant hektiske med både full jobb og studier, men jeg fullførte studiet og stod med glans eksamen :) Det var svært deilig å være ferdig med studiet i slutten av november. Desember måned bestod av kos, jobb og oppussing av soverom. Selve julen og nyttår føler jeg varte bare et par dager fordi den forsvant i en fei, og plutselig var det januar og jeg har nå flyttet til Oslo.
Lillegutt i magen har det etter forholdene veldig bra. Han vokser som han skal og på forrige kontroll for en uke siden var han 3000gr :) Han er aktiv i magen og jeg tror hodet har festet seg. Vi skal på ny kontroll i dag. Det blir fint å hilse på ham igjen og kanskje få litt mer info om fødselforløpet og om operasjonen som følger.
Formen min er stort sett god. Jeg får fortsatt smerter i korsrygg/sete om jeg går mye en dag, men disse «vondtene» forsvinner når jeg slapper av eller når jeg våkner neste dag. Ettersom det er vinter så har jeg den siste uka slitt med forkjølelse og hosten på nettene gjør at jeg sover dårligere :( Høygravid og forkjølelse er ikke akkurat noe å anbefale :/
MEN Jeg er enda ikke lei av å gå gravid, så jeg prøver å nyte dagene jeg har igjen så godt jeg kan for man vet jo ikke om jeg lykkes med søskenforsøk når den tid kommer.

❤️❤️❤️❤️
 
Så godt å høre fra deg Emilie, og tenkt at du har kommet så langt!! Snart har du jo babyen din her, endelig :Heartred
Gratulerer såå mye med vel gjennomført eksamen også, tenk at du har klart dét midt oppi alt annet! Nå håper jeg at dere fikk litt mer svar på kontrollen, og at dere føler dere så trygge som mulig på det som ligger foran dere. Lykke til med ALT, av hele mitt hjerte! :Heartred
 
Så godt å høre fra deg Emilie, og tenkt at du har kommet så langt!! Snart har du jo babyen din her, endelig :Heartred
Gratulerer såå mye med vel gjennomført eksamen også, tenk at du har klart dét midt oppi alt annet! Nå håper jeg at dere fikk litt mer svar på kontrollen, og at dere føler dere så trygge som mulig på det som ligger foran dere. Lykke til med ALT, av hele mitt hjerte! :Heartred
Åh, fineste Sitrus ❤️❤️❤️ Takk for gode ord og lykkeønskinger :) I morgen er det termin! Så vi har noen spennende dager i vente :) Hvordan går det med deg? ❤️
 
Tenkte det kunne være nyttig med en siste
gravidoppdatering:
Termin:
06.02.2020
På vei: 40+2
Igjen til termin:
1 dag!
Trimester: 3.
Graviduke: 41
Graviditetsmnd: 10
Kalendermnd: 9
Neste JM/legetime:
svangerskapskontroll i morgen (termin)
Ultralyd: 6+2, 7+3, 9+4, 12+0, 16+0 (oppdaget ❤️-feil), 16+2, 19+3, 20+4, 28+0, 32+0, 34+4, 36+1, 37+2, 38+2, 39+2, 40+2
Komplikasjoner: fosteret har en alvorlig ❤️-feil
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Ja
Innkjøp: Det aller meste er i hus
Utstyr så langt - Vogn, seng, stellebord, stellematte, klær, sengetøy, dyner, vognpose, babynest..
Utstyr som gjenstår: Tripp trapp stol, vippestol, brystpumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: bare en tur i skog og mark.
Mage: ja
Vektendring: + 20kg
Aktivitet i magen: ja,
Tungt: Ja
Kynnere:
Ja
Hodet festet: Ja
Barnerom: Under arbeid
Matkick: appelsinkjeks
Plager: får vondt i korsrygg/bekken om jeg har gått mye. Tungt å snu seg i senga. Tungt å reise seg opp.
Humør: Ok
Sykehusbag:
ja, eller rettere sagt: sykehuskofferter.
Høygravid: Ja
Tanker om fødsel: Ja, eller rettere sagt sykehuskofferter.
Neste milepæl: Fødsel/Å møte hjertebarnet vårt ❤️
Magebilde:
FA3043B0-6D02-47F8-A2FD-B87805D4A165.jpeg
 
Åh, fineste Sitrus ❤️❤️❤️ Takk for gode ord og lykkeønskinger :) I morgen er det termin! Så vi har noen spennende dager i vente :) Hvordan går det med deg? ❤️

Åh, tenk at du har termin i morgen!! Herlighet! SÅ
nære målstreken :Heartred Det blir virkelig spennende dager, gleder meg til å følge med om du vil dele etterhvert. Masse lykke til i hvertfall, med alt! Også så FLOTT gravid du er da forresten :Heartred:Heartred

Her går det fint altså, akkurat 30 uker i dag! Så begynner liksom å nærme seg her også :) Jeg er heldigvis frisk og (sånn passe, hehe) rask, og koser meg med magen og sparkene! Gleder meg VELDIG til han kommer :Heartred
 
:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred:Heartred
Tenkte det kunne være nyttig med en siste
gravidoppdatering:
Termin:
06.02.2020
På vei: 40+2
Igjen til termin:
1 dag!
Trimester: 3.
Graviduke: 41
Graviditetsmnd: 10
Kalendermnd: 9
Neste JM/legetime:
svangerskapskontroll i morgen (termin)
Ultralyd: 6+2, 7+3, 9+4, 12+0, 16+0 (oppdaget ❤️-feil), 16+2, 19+3, 20+4, 28+0, 32+0, 34+4, 36+1, 37+2, 38+2, 39+2, 40+2
Komplikasjoner: fosteret har en alvorlig ❤️-feil
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Ja
Innkjøp: Det aller meste er i hus
Utstyr så langt - Vogn, seng, stellebord, stellematte, klær, sengetøy, dyner, vognpose, babynest..
Utstyr som gjenstår: Tripp trapp stol, vippestol, brystpumpe
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: bare en tur i skog og mark.
Mage: ja
Vektendring: + 20kg
Aktivitet i magen: ja,
Tungt: Ja
Kynnere:
Ja
Hodet festet: Ja
Barnerom: Under arbeid
Matkick: appelsinkjeks
Plager: får vondt i korsrygg/bekken om jeg har gått mye. Tungt å snu seg i senga. Tungt å reise seg opp.
Humør: Ok
Sykehusbag:
ja, eller rettere sagt: sykehuskofferter.
Høygravid: Ja
Tanker om fødsel: Ja, eller rettere sagt sykehuskofferter.
Neste milepæl: Fødsel/Å møte hjertebarnet vårt ❤️
Magebilde: Vis vedlegget 318450
Såå flott du er!! Masse masse lykke til på innspurten. Håper alt går bra med fødselen og tiden etter. Tenker på dere:Heartred
 
Åh, tenk at du har termin i morgen!! Herlighet! SÅ
nære målstreken :Heartred Det blir virkelig spennende dager, gleder meg til å følge med om du vil dele etterhvert. Masse lykke til i hvertfall, med alt! Også så FLOTT gravid du er da forresten :Heartred:Heartred

Her går det fint altså, akkurat 30 uker i dag! Så begynner liksom å nærme seg her også :) Jeg er heldigvis frisk og (sånn passe, hehe) rask, og koser meg med magen og sparkene! Gleder meg VELDIG til han kommer :Heartred
Så fantastisk å lese ❤️ Tenk at du er 30 uker på vei ❤️❤️❤️ Nyt magen og sparkene ❤️ Ja, snart kommer din gullgutt også ❤️ Jeg synes siste trimester har gått superfort! De siste 10 ukene føles som 2-3 uker liksom :)
 
Så fantastisk å lese ❤️ Tenk at du er 30 uker på vei ❤️❤️❤️ Nyt magen og sparkene ❤️ Ja, snart kommer din gullgutt også ❤️ Jeg synes siste trimester har gått superfort! De siste 10 ukene føles som 2-3 uker liksom :)

Oj, så bra!!! Det hørtes lovende ut, må veldig gjerne gå så fort her også gitt:happy: Begynner jo å bli tyngre men mest av alt vil jeg jo bare ha han her endelig :Heartred Men skal prøve å nyte siste del så mye som mulig uansett!
 
Nydelig mage du har!
Vil ønske deg masse lykke til med alt som skjer den nærmeste tiden! Krysser fingrene for at alt går så bra som det kan:Heartred:Heartblue
 
Gratulerer så mye med termindato ❤ Håper han snart melder sin ankomst ❤
 
Lykke til med innspurten :Heartred
 
Lille H ble født 9.februar. Han var hele 52cm lang og veide 3115gr❤️. H er en sterk og fin gutt som etter forholdene har det bra ❤️. Han klarer å spise både fra pupp og fra kopp :) . Vi tror det blir operasjon i løpet av neste uke, men vi skal få mer info fra legene i løpet av helgen. Vis vedlegget 319060
 
Lille H ble født 9.februar. Han var hele 52cm lang og veide 3115gr❤️. H er en sterk og fin gutt som etter forholdene har det bra ❤️. Han klarer å spise både fra pupp og fra kopp :) . Vi tror det blir operasjon i løpet av neste uke, men vi skal få mer info fra legene i løpet av helgen. Vis vedlegget 319060
Helledussan! Gratulerer så uendelig mye❤️ Lykke til med operasjon, lille sterke gutten❤️
 
Gratulerer! Endelig er du mamma :Heartred Fin gutt dere har fått! Masse lykke til med operasjonen! :Heartred
 
Back
Topp