Embryoet er så lite.. :(

Altså en SA blir utstøtt med en gang d skjer. En MA er at kroppen ikke enser at embryoet dør. Mye mulig d kommer ut til syvende og sist men tror de aller fleste trenger hjelp eller så kan d gå "galt"

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Ja for hvis det blir i kroppen over lang tid og noe kommer ut men ikke alt, da kan det bli infeksjon og man kan risikere å miste egglederne (eller var det livmora? Noe var det i alle fall) . Dette er worst case scenario da. Jeg ville derfor absolutt valgt utskrapning, som egentlig er en utsugning, veldig skånsomt og da får de alt med en gang. Jeg valgte medisinsk først, og endte opp på bordet flere uker etterpå fordi det var rester igjen. Alt i alt tok det 6 uker fra medisinsk abort til alt var ute, IKKE gøy. (8 uker til alt HCG var ute av kroppen.)
Før i tiden ja, det kom vel ut som en kraftig blødning til slutt. Sikkert flere som døde av dette da, når de ikke hadde den oppfølginga vi har nå.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Sniker fra januar, bare for jeg så du lurte på hvordan de gjorde det i gamle dager. Og det var nok mange som døde :/

Min mor hadde en MA tidlig i svangerskapet, vokste ikke, kjente ikke liv, men legen var overbevist om at han hørte fosterlyd. Først da hun var rundt 7 måneder på vei, ble gun skikkelig dårlig. Dette var på 60-tallet, så hun fikk hjelp til å settes i gang. Hvis ikke hadde hun nok strøket med av det de kalte "likforgiftning" og blodtap.

Krysser fingrene for at det bare er embryoet som har gått i dvale!

Og så må jeg si at den der HCG-testingen sykehusene velger framfor tett oppfølging med UL er noe av det nærmeste man kommer psykisk terror.

Klem til deg

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Krysser fingrene for at alt er bra:) håpet må være der til det motsatte er bevist :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Så trist å høre, krysset fingrene for deg :)

Jeg har hatt 6 Sa og alle har startet med at jeg oppdager at symtomene blir borte og så noen dager etterpå får jeg en brun utflod som varer 2-3 dager og så kommer kraftige menssmerter og blødning. Etter noen timer med kraftig blødning får en litt rielignende smerter (spørs hvor langt en er kommet) og da løsner det som skulle bli et foster og glir ut av seg selv. Etter at dette er skjedd forsvinner smertene og en føler seg mye lettere i kroppen.


Termin 2. februar 2015
 
Sniker her inne fra FS. Kan jo fortelle min historie. Det UL legen mente var en MA er i sofaen og turner i skrivende stund, høyst sprell levende jeg trodde jeg var kommet til uke 9, men hun mente høyst uke 5/6 og at det var stor sannsynlighet da for at kroppen kom til å støte ut fosteret pga sen utvikling. Viste seg på UL seks uker senere da jeg ikke hadde hatt blødninger/abort at egget hadde gått i dvale. Veldig sjeldent men det skjer. Og oftest med jentefoster. Ønsker deg lykke til
 
Mange fine svar her! Tusen takk for at dere krysser fingre for meg!! :)

Ang sa/ma-filosofien min så mente jeg at sa KAN jo godt være en ma som blir støtt ut, man VET jo ikke om blodklumpene som kommer ut er ett embryo som døde for to uker eller ett kvarter siden, men med begge deler er det uansett sikkert for det beste at det kommer ut da det nok ikke er forenelig med liv uansett, og man kan ikke gjøre noe fra eller til.. Det får være trøsten, men marerittet som noen her sa er jo å gå sånn her å veeeente på å få ta nye blodprøver og få ett svar ang hcg-stigning.. Regner med jeg uansett får en ul til etter dette for sikkerhets skyld? Føler meg gravid, alle symptomer .. Slitsomt, både i kroppen og psyken.. Håper hele prosessen går raskt hvis det blir at jeg må ta det ut.. Er veldig forberedt på det nå, men så skriver muffinsmamma DEN glad-historien :) så jeg får nok håpe litt også, forberede meg på det værste og håpe på det beste! Men du muffinsmamma: så du hjertelig på din tidlige ul da?? Ha en fin natt alle, klem!
 
Mente *hjerteslag

Ja du må jo få en til UL om litt, vet at det er uutholdelig å gå og vente slik og ikke vite noe!! Håper og krysser alt jeg har for at alt er bra, også er det nok lurt å forberede seg på alt som du selv sier.

Så ikke noe hjerneslag på UL, men en rekelignende liten sak husker jeg jeg syns det lignet, eller en oeanøtt. Men, utenom at hjertet ikke slo og fosterutviklingen ikke var kommer så langt som jeg forventet så hun ikke noen avvik, så var der nok akkurat før hjertet tok til å slå, for det må ha vært ca uke fem regnet etter når hun ble født og senere UL termin som stemte godt.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Har nå fått svar på prøvene, hcg verdien på fredag var 28 000 og på onsdag var den 35 000.. Har ikke fått vite mer enn det, må vente noen dager til for de har ikke kapasitet til å snakke med meg herregud er lei av å vente nå ja! :(
Men hva mener dere om stigningen?? Syns jo selv det virker lavt..
 
I følge mine beregninger, om du tenker den skal dobbles på en uke, burde den være rundt 48000 :(

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Iallefall det noen sa her på bv for en stund siden

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Har nå fått svar på prøvene, hcg verdien på fredag var 28 000 og på onsdag var den 35 000.. Har ikke fått vite mer enn det, må vente noen dager til for de har ikke kapasitet til å snakke med meg herregud er lei av å vente nå ja! :(
Men hva mener dere om stigningen?? Syns jo selv det virker lavt..
Det er jo egentlig veldig vanskelig å si i uke 8,for da har man kommet så langt at man bruker ikke HCG som måleverktøy lengre. Jeg syns det er helt uhørt at de "ikke har tid" til å snakke med meg, jeg hadde bytta lege/sykehus tvert! Du burde fått en UL til for lenge siden hos en spesialist, ingen skal måtte gå sånn å ikke vite. Jeg krysser fortsatt fingrene for deg!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Takk for det! Ja nå har jeg bestilt privat ul ett annet sted, allerede i morgen skal jeg dit, for ett opplegg, snakket med en annen lege som anbefalte meg ta ny ul om en måneds tid (!!!) hvis jeg fortsatt var usikker da, er det bare sommervikarer på jobb om dagen?? Det er ikke sånn at jeg bare har vondt i en tann og kan se det an i flere uker og måneder.. Syns det er veldig slitsomt å forholde seg til situasjonen og helsearbeiderene jeg møter, men i morgen får jeg forhåpentligvis ett fornuftig svar! Takk til dere som skriver og ønsker meg lykke til! :)
 
Krysser fingrene for deg ! Godt du fikk nok og ordnet seg en UL, sjela trenger den roen ☺

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Å kjære vene!! For et opplegg du har vært igjennom. Jeg krysser fingre og tør for deg.




Mor til nydelige '09 og '12 gutter, har en liten februarspire i magen. ❤️
 
Takk for det! Ja nå har jeg bestilt privat ul ett annet sted, allerede i morgen skal jeg dit, for ett opplegg, snakket med en annen lege som anbefalte meg ta ny ul om en måneds tid (!!!) hvis jeg fortsatt var usikker da, er det bare sommervikarer på jobb om dagen?? Det er ikke sånn at jeg bare har vondt i en tann og kan se det an i flere uker og måneder.. Syns det er veldig slitsomt å forholde seg til situasjonen og helsearbeiderene jeg møter, men i morgen får jeg forhåpentligvis ett fornuftig svar! Takk til dere som skriver og ønsker meg lykke til! :)


Huff så forferdelig!! Skal jo ikke være mulig!! Men det er jo positivt at hcg stiger, selvom den ikke er doblet? Er jo kun de aller første ukene den dobler seg hver uke, den pleier å flate ut rundt uke 7. :)
Krysser fingre, bein og tær for deg imorgen! Hadde nok bestilt ul privat jeg også :) masse lykke til!!! <3
 
Back
Topp