Embryoet er så lite.. :(

Bkno0071172

Andre møte med forumet
Hei
Var på tidlig ultralyd i går, etter mens-terminen skal jeg være 8+1 idag, legen satt meg tilbake til 5+5 pga at den lille var såå liten, bare 2,5 mm.. Ikke så hun noe bankende hjerte heller.. Uff :( jeg har brukt eggløsningstest og vet når jeg hadde eggløsning, kan nok være 7+0 idag hvis jeg vrir og vender litt på når egget kan ha blitt befruktet etter å ha hatt sex osv.. Men jeg får det bare sannsynlig at jeg kansje er en uke kortere på vei.. Og da burde man jo kunne se hjertet.. Skal nå ta blodprøve med en ukes mellomrom for å se etter hcg stigning, men ettersom jeg har hørt kan den stige selv om embryo er død.. Æsj ikke noe moro å gå sånn å ikke vite noe.. Alle symptomene er her som før også! Så formen er ganske slitsom. Noen her som har solskinnshistorier å fortelle som har opplevd noe av det samme??? :) da hadde jeg blitt glad!

Høres dessverre ut som en ma :( ville tatt ny ul neste uke og om de fremdeles ikke finner hjertelyd er det nok en ma. Har aldri hørt om stigende hcg etter ma. Hadde selv ma for noen år siden og da døde embryoet i uke 5 og jeg fant det ikke ut før uke 11. Da hadde jeg lite/ingen symptomer utenom at magen som bulte. Når du tar ny ul så be dem måle å se om d har vokst noe. Håper på d beste for deg. Skulle ønske jeg kunne fortelle deg en solskinnshistorie, men har lite av dem i dette tilfellet :/

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Signerer bondemamma, dessverre. Hadde en ma for noen år siden, der steg riktignok HCG`en, men den fordoblet seg ikke annenhver dag, som den skulle. Og det var en MA. Fant det ut i uke 8, tvillinger som hadde stoppet utviklingen i uke 5. :( Lykke til, krysser fingrene for deg alikevel!

Samme her, MA/BO oppdaget i uke 11,alle symptomer og HCG steg (Men for lite), men fosteret gikk til grunne tidlig. Hvis fosteret er dødt så vil de se dette på HCG stigningen, for da stiger det evt. ikke nok. Det kan jo hende kroppen prøvde å slippe egget men klarte ikke, og derfor har prøvd igjen noen uker senere? Men du fikk kanskje positiv gr. test to uker etter eggløsning også? Krysser fingrene for deg!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Dette var lite oppløftende lesning. Ja da gikk det vel dårlig denne gangen da. Husker ikke helt når jeg fikk positiv test først, men jeg tok flere tester, med ukeindikator og det steg ihvertfall der, om en ganske tregt når jeg tenker meg om.. Fikk 3+ Når jeg mener jeg var i min uke 7 ..

Er lei for at jeg ikke hadde mer oppløftende ord å komme med :-( Har du fått noe tall på den første blodprøven da?

Tok blodprøven nå isted, får svar kansje mandag ettermiddag på verdiene på den, ny prøve skal tas torsdag til uken, så på fredag sitter jeg med ett slags svar.

Huff, trist og lese. Vet akkuratt hvordan du har det. Fikk samme beskjeden i januar når jeg trodde jeg var i uke 9-10. Det hadde stoppet opp i uke 6, hadde ingen tegn på at noe var galt. Men jeg prøvde og tenke positivt at det var jo noe galt siden det var dødt. Og det var utrolig tøft å gå igjennom. Nå sitter jeg her og er 10 uker på vei, så det er håp etter dette også :) Men prøv og tenk positivt helt til det motsatte er bevist, det hjalp ihvertfall meg. Jeg fikk med noen tabletter for og sette igang og det vil jeg ikke anbefale deg. Måtte inn på utskraping etterpå. Så velg utskraping med engang vis det er tilfelle. Vet dette ikke er oppløftende men kanskje godt og høre at det er fler av oss der ute.

Termin 28 januar ❤️

Ja velg utskrapning! Tabletten er tortur for hjerte og sjel!

Detta var trist å lese :( Håper inderlig det bare har gått veldig tregt med progresjonen!! Nå blir jeg bekymret jeg og, hvordan vet vi andre at ting står bra til med oss? Dere som har hatt MA og ikke visste om det før mange uker senere, hadde dere sett hjertet slå på UL? Og hadde dere symptomer etter at embryoet sluttet å leve?

Detta var trist å lese :( Håper inderlig det bare har gått veldig tregt med progresjonen!! Nå blir jeg bekymret jeg og, hvordan vet vi andre at ting står bra til med oss? Dere som har hatt MA og ikke visste om det før mange uker senere, hadde dere sett hjertet slå på UL? Og hadde dere symptomer etter at embryoet sluttet å leve?
Hadde ikke vært på noe ultralyd nei. Hadde egentlig ikke noen særlig svangerskapssymptomer, litt ømme pupper bare. Men det behøver ikke bety at noe er galt. I dette svangerskapet har symptomene gått veldig opp og ned selv om alt er bra. Noen ganger skjønner bare ikke kroppen at noe er galt enda. Alle svangerskap er forskjellig så ingen fasit dessverre. Alt er nok bare bra, ikke beskymre deg før du har vært på ultralyd hvertfall :)

Termin 28 januar ❤️

Jeg var og tok ultralyd hos gynekologen min for 2,5 uker siden, og da sa hun at hun så hjertet slå (jeg så ikke så mye xsmile8). Derfor jeg lurer på om dere som har hatt MA uten å vite om det hadde vært på UL og legen har bekreftet at hjertet har slått? Hilsen paranoiden :)

Nei min ma fant jeg ut i uke 11 ved ul. Ingen ul før d og embryoet døde uke 5.

Ingen UL før jeg fikk beskjeden, og jeg hadde alle symptomer som med førstemann og puppene var sprengt. Så man kan dessverre aldri vite. Husk allikevel at dette skjer relativt sjelden, og det er jo veldig rart når kroppen ikke registrerer at noe er galt. Det syns jeg nesten var det verste. Men, husk at de ALLER fleste svangerskap foreløper helt normalt, det bare virker som deg skjer veldig mange pga at mange som har opplevd det skriver om det. Det er liksom ikke like vanlig å skrive om alle de gangene deg gikk bra, for da har man kanskje ikke det behovet for å skrive/snakke om det på samme måte.

Jo, men den artikkelen er om ufrivillig abort generelt, mens MA er jo at fosteret dør uten at kroppen forstår det, og ikke nødvendigvis støter det ut selv. Og akkurat det er ikke så vanlig, sa legen min i alle fall. Men jeg skal ikke sitte her å være besserwisser, jeg krysser fortsatt alt jeg har for deg!

MA to ganger her.. Begge ganger ble det ikke påvist noe hjerteslag ved tidlig ul i uke 7.

-iPhone appen-

Sniker fra januar.. Jeg har lest at frøet kan gå i dvale,ikke noe ekspert på det men hør på "generelt " eller "fs".. Der har du noen guruer som vet det meste :-) håper du slipper det som en frykter mest! Krysser fingrer for deg og frøet! :-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Takk for det! :) Jeg lurer på en ting rent teknisk sett, en spontanabort (SA) er ikke det veldig ofte egentlig en missed abortion (MA) som blir støtt ut da? Altså at man ikke har merket noe til at utviklingen stoppet på ett tidspunkt, men opplever blødning og å miste.. Virker som om noen kan gå i ukesvis til og med månedsvis uten at kroppen støter det ut selv og kanske trenger litt hjelp, mens i andre tilfeller skjer det raskere. Og hvordan løste man dette i "gamle dager" gikk man til det kom ut selv selv om det tok månedsvis ? Vil det alltid komme ut av seg selv?
Usj, mange spm, kjedelig er det uansett, og det er ikke lett og bare "tenke på noe annet", blir godt å få noen svar her snart, syns tiden går saakte.. Trist å lese om alle som har hatt vanskelige opplevelser ved sa/ma.. Men tusen takk for lykkeønskninger! Jeg har bestemt at om det blir slik at jeg må ta det bort så skal jeg ihvertfall ikke velge å gjøre det medisinsk! Klem fra meg

Back
Topp