Eier du noe ingen andre har?

ORIGINAL: smartass

Herregud, jeg fikk et stykke "arvegods" i komf.gave av min morfar.
En type "rosemalt" (ikke akkurat, men noe..) kiste, fra type 1729 eller noe.. Jeg er 10. eier, 11. generasjon..
Av alle barnebarn så måtte han prakke den på meg..[8|] Sånn er det vel, jeg heter det samme som den første eieren, og navnet hennes er malt på - samt årstall.

Og jeg synes den er dritstygg, så den står hos mamma[8D] Vetta fanken hva jeg skal gjøre med den senere..[:-]

Ja, her er vi takknemlige og vet å sette pris på ting med affeksjonsverdi, ja.. Hvis den er original fra 1729 er den faktisk verdt en del også, men det bryr du deg vel ikke om? [;)]

ORIGINAL: Sicily

En type "rosemalt" (ikke akkurat, men noe..) kiste, fra type 1729 eller noe.. Jeg er 10. eier, 11. generasjon..
Av alle barnebarn så måtte han prakke den på meg..[8|] Sånn er det vel, jeg heter det samme som den første eieren, og navnet hennes er malt på - samt årstall.

Og jeg synes den er dritstygg, så den står hos mamma[8D] Vetta fanken hva jeg skal gjøre med den senere..[:-]

Ja, her er vi takknemlige og vet å sette pris på ting med affeksjonsverdi, ja.. Hvis den er original fra 1729 er den faktisk verdt en del også, men det bryr du deg vel ikke om? [;)]

Haha, jaaaa jeg vet det..[X(]
Men nei, jeg ser ikke verdien i "ting", uansett hvor gamle de er og hvem som har hatt de før meg..[&:]

Og den er ikke noe fin, synes jeg da.. Er originalmalingen på ja, i svart - med orange på[8D]

Men verdt en del (i penger) spiller jo egentlig ingen rolle, den kunne vært verdt en femmer - den må liksom bare oppbevares og gis videre uansett.[:D]

har et bilde som en ganske kjent kunstner har malt[:)]

så har jeg en 200 år gammel bibel

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: Rekefaen

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?tf=product_link.html&link=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_source=kelkoo&utm_campaign=kelkoo&artnr=510098

Har en sånn en. Egentlig totalt ubrukelig, men fin å se film med.

hahahah!! det var en dyr ubrukelig duppeditt[:D][:D]

Jeg vet!! Du kan tro jeg var blid på gubben da han kom hjem med den [:D]

er desverre mange som ikke setter pris på slikt, utrolig synd slik sett
jeg elsker alt gammelt jeg kan få og kan vel si jeg har en del som min svigermor synnes er stygt men som jeg elsker siden det er familiehistorien min

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Tenkte tanken. Jeg syntes det var så gøy å lese om kisten, helt frem til jeg leste den siste setningen. Mannen min lurte på om det var en fjortenåring som eide kista.

Sorry, ikke meninga å være kvass, men jeg er bare veldig opptatt av gamle ting.

Jeg fikk den da jeg var 14 da, hvis det hjelper.[:-]

Haha, nei jeg ser poenget ditt. Men for min del kunne noen andre av søskenbarna mine gjerne fått den. Men sånn er det..

ORIGINAL: *Meya*

Swapping er hobbyen min, ikke mange har det [:D]

Så spennende! [:)]
Hvordan begynte du med den hobbyen? [;)]

Men hva med å gi den til noen av søskenbarna dine da, om det er mulig? Kanskje de ville tatt vare på den?

Mja, nei, det er nok ikke så lurt desverre.. Nok drama as it is.[8D]

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Lurer jeg også på, og har du litt info?[:D]
Jeg har holdt på siden jeg fikk min første brevvenn i utlandet da jeg var 12...

Men www.swap-bot.com og diverse grupper på Facebook/Yahoo-groups og så videre, er greit å starte.  Og så er det en side som heter Interpals (husker ikke adressen, bare google det) hvor man finner brevvenner etc og også noen swappere.

På SwapBot kan man omtrent swappe kattemat, scrappekort, utstyr til fiske og sokker... Anything that fits in an envelope!

Men hva med å gi den til noen av søskenbarna dine da, om det er mulig? Kanskje de ville tatt vare på den?

Mja, nei, det er nok ikke så lurt desverre.. Nok drama as it is.[8D]

Ah[:D]

[:D]

Men det er derfor jeg lar den stå hos mamma også da. Hun synes jo den er dritfin, og elsker gamle ting. Så da tar jeg jo litt vare på den, sånn sett.[8D] Her hadde den havna i boden.[:-]

ORIGINAL: Joyfull

Har kjæledyr til en verdi av over 80.000,- [:)]

Tror ikke det er så VELDIG mange andre som har det værtfall [:D]

Hva slags dyr er dette da?

Jeg har ei flaske med kloroform, og ei med "vannstoffhyperoksydoppløsning", sistnevnte "fjerner ond ånde, desinfiserer munnhulen og bleker tennerne". [:-][:)]

Vi fant dem da vi skulle selge huset til besteforeldrene mine, det er jammen meg mye rart man kan finne i gamle hjem![:)]

ORIGINAL: *ZimileMamma*

Lurer jeg også på, og har du litt info?[:D]
Jeg har holdt på siden jeg fikk min første brevvenn i utlandet da jeg var 12...

Men www.swap-bot.com og diverse grupper på Facebook/Yahoo-groups og så videre, er greit å starte.  Og så er det en side som heter Interpals (husker ikke adressen, bare google det) hvor man finner brevvenner etc og også noen swappere.

På SwapBot kan man omtrent swappe kattemat, scrappekort, utstyr til fiske og sokker... Anything that fits in an envelope!

Takk[:D]
Kan jeg spørre deg om jeg luere på ting angående dettte? Ser jo kjempemoro ut(har sett litt på bloggen din[:)]).
Jupp, bare å spørre!

Tja...
Vi er vw boble fan, så her er det boble biler og boble busser i div former.
Men har en gammel leke boble bil og en gammel leke boble buss som er verdt en del penger.
De ble vel laga på 40-50 tallet.
Og er ikke igjen så mange av de

Ellers elsker jeg gamle ting, men har ikke så mye.

men har en liten pidestall da, som det er rokk på og hylle.
Den har jeg ikke sett maken til noen gang!

ORIGINAL: lilleiseptember

Jeg har ei flaske med kloroform, og ei med "vannstoffhyperoksydoppløsning", sistnevnte "fjerner ond ånde, desinfiserer munnhulen og bleker tennerne". [:-][:)]

Vi fant dem da vi skulle selge huset til besteforeldrene mine, det er jammen meg mye rart man kan finne i gamle hjem![:)]

Brukes av fotterapeuter også [8D]

Morfaren min jobbet på trykkeri i sine unge dager og gjorde noen prøvetrykk for Kjell Aukrust, så jeg har en signert billedserie. Mamma og pappa har og et bilde hvor det står en hilsen til morfaren min fra Kjell Aukrust[:)]

Ellers så har jeg minneboken til mormoren min fra hun ung, og det er litt morsomt å lese hva de skrev til hverandre på den tiden[:D]

tja... vet ikke helt, men har to meget spesielle lysestaker i sølv fra usa.. de er fra 1970 eller noe sånn[:)]

ORIGINAL: Venus83

ORIGINAL: Joyfull

Har kjæledyr til en verdi av over 80.000,- [:)]

Tror ikke det er så VELDIG mange andre som har det værtfall [:D]

Da slår du meg, for mine ligger på 70.000... [:)]

Ellers så har jeg en katt som er kjøpt i Slovenia, tror ikke det er så mange som har det [8D]

Og så har jeg en pinnsvinmus [:D]

Det hadde vi også :D

ORIGINAL: AnaBanana

Jeg har star trek uniform [8|] Men det er jo fullstendig normalt, så sikkert annenhver nordmann har det. Burde ha iallefall, japp!

Ååååå, så kult! [:)]
Me wants, me wants! [:D]

Jeg har en nummerert utgave av originalmanusskriptet til Pippi Langstrømpe! Finnes bare 2000 av den.
Har også en boks med noen små smaragder som jeg har funnet selv.
Har en signert bok jeg har fått med en forfatter jeg kjenner.

Back
Topp