Egne rom?

LittleBiii

Forumet er livet
Har barna deres egne rom? For de av dere som har barn som deler rom, hvordan går det? :happy: Jeg er på jakt etter leilighet, men er ikke flust av leiligheter her i bygda vi bor. De fleste har kun 2 soverom. Ønsker jo i grunnen at barna skal få hvert sitt rom, spesielt med tanke på at de er gutt og jente. Noen som har noen erfaringer å dele?
 
Her har de hvert sitt rom. Yngste sover fortsatt sammen med meg, men hun får også eget.

Jeg delte rom med min to år yngre bror til jeg var 10. Det gikk veldig fint, og når vi fikk hvert vårt rom var vi ofte på overnattingsbesøk hos hverandre. :)
 
Begge har egne rom.
Eldste fikk eget rom da han var 1,5 år.
Yngste (1 år) sover på vårt rom enn så lenge. Prøve å flytte over på eget rom snart.

Har erfaring med å dele rom. Jeg og min bror delte rom frem til skolealder selvom det var flere ledige rom i huset. 15 mnd mellom oss.
Vi elsket det. Aldri sov vi alene, fant på mye tøys, mange gode minner :)
For oss var det naturlig, normalen.

Har naboer der bror /søster deler rom. De gjorde det frem til eldste var tenåring. Da bygde de på.
 
De to eldste delte rom en stund, da hadde de bare det som soverom og hadee lekerom utenom. Han som er eldst fikk eget når han var... 8? Husker ikke helt.
 
Det jeg vet at noen gjør i slike situasjoner, spesielt når barna blir litt eldre, er at moren sover i stua og barna har hvert sitt rom av de to soverommene.

Men er de 2 og 5 for eksempel kan de sikkert fint dele rom
 
Her har de eget, sikkert koslig å dele da men tenker viss de er små og vekker hverandre? For meg har det vært viktig at de har vært sitt
 
Jeg delte rom med broren min til jeg var 12, og han 10. Det gikk helt fint altså.
 
Her har de vært sitt rom, men vi er jo i en noen situasjon og har enebolig.

Barna tar ikke skade av å dele rom. Jeg ville gitt dem det største rommet, og satt opp en IKEA romdeler hvis mulig :)
 
Det jeg vet at noen gjør i slike situasjoner, spesielt når barna blir litt eldre, er at moren sover i stua og barna har hvert sitt rom av de to soverommene.

Men er de 2 og 5 for eksempel kan de sikkert fint dele rom

Jeg må nesten gjøre det hvis vi ikke får noe annet. Men hadde jo vært godt med et eget soverom også kjenner jeg. Men syns jo de fortjener å ha hvert sitt rom. Hun blir snart 4 og han blir 8 til sommeren. De har jo forskjellige interesser og har med seg venner hjem i ny og ne, så da tenker jeg jo at det hadde vært greit for de med hver sin plass :happy:
 
Har bare et barn foreløpig men vi har et ledig rom til et evt. fremtidig barn. Det var viktig for oss da vi kjøpte, at vi hadde nok soverom til de barna vi så for oss. Jeg vil at mine barn skal få ha et eget rom hvor de har sine ting, kan trekke seg tilbake og ha et privatliv og sove uten å vekke hverandre.

Jeg forstår at ikke alle har mulighet til å kjøpe/leie boliger med nok soverom og at det kan skje ting som gjør at det ikke går som planlagt. Må man så må man.

Så lurt. Det var det vi også gjorde da vi kjøpte oss hus. Men nå går jeg gjennom et samlivsbrudd. Hadde håpt på å kunne beholde huset, men tror ikke jeg har råd til å sitte med det alene. Så nå må jeg finne meg en leilighet og de er det visst ikke mange av her vi bor :(
 
Her har de vært sitt rom, men vi er jo i en noen situasjon og har enebolig.

Barna tar ikke skade av å dele rom. Jeg ville gitt dem det største rommet, og satt opp en IKEA romdeler hvis mulig :)

Nei de tar nok ikke skade av det, men de er såpass store nå og har veldig forskjellige interesser, så da tenker jeg kanskje at det er best for de å ha hver sin plass :happy:
 
Jeg delte rom med broren min til jeg var 12, og han 10. Det gikk helt fint altså.

Så herlig! Det går nok alltids på et vis. Men tenker bare på at de er vant til å ha sin egen plass for de har eget rom her vi bor nå. Blir nok litt rart å plutselig måtte dele eventuelt. Men om det så skulle være at vi ikke får noe annet enn noe med 2 soverom. Så kan de jo få hvert sitt rom og så kan jeg ha en sovesofa i stua f.eks :happy:
 
Her har de eget rom.

Husker jeg og søstra mi delte rom. Var et mareritt for pappa for vi begynte å leke så fort han hadde gått. Skyndet oss i seng når vi hørte han kom, han ba oss sove og sa god natt, og så fort han var ute igjen var det ut av senga for å leke på nytt :p Det han skulle gjort var å bare sitte inne med oss eller utenfor, men gikk inn i stua hvor han ofte sovnet i stolen :p
Så det er min erfaring :p Menvi hadde det kjekt, altså, men etterhvert som vi ble eldre ble behovet for eget rom stort. Var «glad» da storesøsteren min flyttet ut og jeg fikk rommet hennes. :p
 
Ett barn og hun har sitt eget rom (sover dog med oss foreløpig).

Angående å dele spørs det veldig hvordan de går sammen som individuelle personer og samspillet tenker jeg. Er de helt ulike (ene liker lys på natten, den andre må ha det mørkt for eksempel) vil det kunne by på litt problemer/krangler.
 
Nei, de deler et lite rom. Ingen problemer med det :)

Vi har kun to soverom, og snart tre barn.
 
Så herlig! Det går nok alltids på et vis. Men tenker bare på at de er vant til å ha sin egen plass for de har eget rom her vi bor nå. Blir nok litt rart å plutselig måtte dele eventuelt. Men om det så skulle være at vi ikke får noe annet enn noe med 2 soverom. Så kan de jo få hvert sitt rom og så kan jeg ha en sovesofa i stua f.eks :happy:

Det var det det endte med når jeg begynte på ungdomsskolen. Da kjøpte mamma sovesofa som sto på stua, og jeg fikk rommet hennes.
 
Back
Topp