eggløsning etter spontanabort

okei, men det var veldig greit å høre om:happy:
Jeg visste ikke at det kunne være slik faktisk.
Synd det er så langt til en slik klinikk asså...
Hadde godt kunnet tenkt meg å bestilt meg en time nå etter det du forteller:)
Det må jo være en grunn til at ting tar så lang tid:confused:
Så du det jeg skrev over her om graviditetstester??
Har du fått slik skyggestrek på clearblue rask svar test før?

Testen er negativ asså, men jeg har aldri sett slik tullstrek før noen gang. Irriterende at den vises. Vanligvis er mine tester heeelr fri for skyggestrek. Vet streken i bunn av testen kan vises om man nistirrer, men jeg har aldri opplevd det før. .
Jeg brukte nesten bare slike billigstrimler i perioden før prøverørsforsøkene, ellers hadde det blitt sinnsykt dyrt siden jeg startet så tidlig i dpo-land med testingen:rolleyes: Men er det CB med de to strekene (ikke plus) du mener? Tror jeg prøvde men fikk svak skygge en gang, men var ikke gravid. Har sett mange her inne på forum som får skygger på både den og CB plus men som ikke har vært gravide..

Jeg brukte nesten bare slike billigstrimler i perioden før prøverørsforsøkene, ellers hadde det blitt sinnsykt dyrt siden jeg startet så tidlig i dpo-land med testingen:rolleyes: Men er det CB med de to strekene (ikke plus) du mener? Tror jeg prøvde men fikk svak skygge en gang, men var ikke gravid. Har sett mange her inne på forum som får skygger på både den og CB plus men som ikke har vært gravide..
Hehe, kjenner meg igjen. Jeg har brukt alle mulige tester gjennom årene. Billigtester, ebay, flere forskjellige fra clearblue. Alle typene har funket supert for meg. Har også lest at folk får falsk skyggestrek, men ble liksom litt håpefull likevel siden jeg virkelig aldri har hatt det før.
Men skummelt å håpe, fordi denne testen var ikke positiv asså...
Ja de som er pluss/minus:happy: Heter raskt resultat.

Hehe, kjenner meg igjen. Jeg har brukt alle mulige tester gjennom årene. Billigtester, ebay, flere forskjellige fra clearblue. Alle typene har funket supert for meg. Har også lest at folk får falsk skyggestrek, men ble liksom litt håpefull likevel siden jeg virkelig aldri har hatt det før.
Men skummelt å håpe, fordi denne testen var ikke positiv asså...
Ja de som er pluss/minus:happy: Heter raskt resultat.
Var det nå du tok den testen? Hvor mange dpo er du? Bilde? :)

_20180408_132304.JPG
Ja jeg tok den i morrest:)
Det er litt vanskelig å vite når eggløsning var, men ca 10 dager siden (kan være litt + -).
Det var første eggløsning etter sa, å hadde ingen mensen mellom.
Det er kun basert på når jeg hadde slim og el smerter og at gynekolog så på ul av eggene mine at det stemmer at det var ca når jeg tror.
Jeg bruker å få mensen ca ti dager etter eggløsning, så derfor tok jeg en test i dag:)
Nå er det ikke sikkert kroppen er som før så tidlig etter sa heller...
Å kanskje det er tidlig å teste uansett om min ikm er nå??
Kanskje de er regnet å ta fra ca to uker etter el som er gjennomsnittlig???
Skal gå å ta bilde:):):)
(håper det vises:p)

Last edited:
Vis vedlegget 252402
Ja jeg tok den i morrest:)
Det er litt vanskelig å vite når eggløsning var, men ca 10 dager siden (kan være litt + -).
Det var første eggløsning etter sa, å hadde ingen mensen mellom.
Det er kun basert på når jeg hadde slim og el smerter og at gynekolog så på ul av eggene mine at det stemmer at det var ca når jeg tror.
Jeg bruker å få mensen ca ti dager etter eggløsning, så derfor tok jeg en test i dag:)
Nå er det ikke sikkert kroppen er som før så tidlig etter sa heller...
Å kanskje det er tidlig å teste uansett om min ikm er nå??
Kanskje de er regnet å ta fra ca to uker etter el som er gjennomsnittlig???
Skal gå å ta bilde:):):)
(håper det vises:p)
Denne så nesten litt lovende ut da spørr du meg!:joyful:
Ja, gjennomsnittet er 14 dager fra eggløsning til ikm. Kan jo hende kroppen din har normalisert seg veldig fort etter SA, det er jo individuelt.
Har du andre typer tester du kan ta? Evt en samme som du kan ta nå på ettermiddagen? Jeg fikk mye sterkere på ettermiddag enn morning, og har inntrykk av at det nesten er normalen her inne. Ble veldig spennende dette:D

Når man aborterer så blir jo ikke gravidehormonene over på et blunk. Hormonene vil være i kroppen i flere uler etterpå. Og derfor vil man kunne få positiv graviditetstest i flere uker etterpå og også eggløsningstest siden den bli positiv ved graviditet. Hormonene påvirker symptomer på eggløsning og graviditet som feks slim. Så dette kan slå begge veier. Enten kommer graviditetstestene å bli sterkere (hvis du er gravid på nytt) eller så kommer de til å bli svake og til slutt negative (pga det jeg har skrevet over her).

Denne så nesten litt lovende ut da spørr du meg!:joyful:
Ja, gjennomsnittet er 14 dager fra eggløsning til ikm. Kan jo hende kroppen din har normalisert seg veldig fort etter SA, det er jo individuelt.
Har du andre typer tester du kan ta? Evt en samme som du kan ta nå på ettermiddagen? Jeg fikk mye sterkere på ettermiddag enn morning, og har inntrykk av at det nesten er normalen her inne. Ble veldig spennende dette:D
Jeg mener jo bestemt at jeg ser en strek, men den er jo svak da.
Jeg har en til av samme test liggende:)
Må la være å tisse til i kveld jeg nå da å se:)
Trodde jeg måtte vente en dag eller to før det ble mer utslag jeg, så det tenkte jeg ikke på.
Ja det er ganske spennende nå!
Om du ser oppover i tråden her så ser du at jeg hadde sa for ca en måned siden og ikke har hatt mensen, så det er et mirakel isåfall, men helt mulig sa gynekologen:):)

Når man aborterer så blir jo ikke gravidehormonene over på et blunk. Hormonene vil være i kroppen i flere uler etterpå. Og derfor vil man kunne få positiv graviditetstest i flere uker etterpå og også eggløsningstest siden den bli positiv ved graviditet. Hormonene påvirker symptomer på eggløsning og graviditet som feks slim. Så dette kan slå begge veier. Enten kommer graviditetstestene å bli sterkere (hvis du er gravid på nytt) eller så kommer de til å bli svake og til slutt negative (pga det jeg har skrevet over her).
Ja det er helt sant:)
Men har nå forsatt håp :rolleyes:
Jeg tok en graviditetstest for en tid tilbake (står om det lenger opp i tråden her), som var helt negativ. Negativ eggløsningstest tidligere også. Trodde derfor at hormonene fra da var borte hos meg.
Man vet selvfølgelig ikke som du sier.

Jeg mener jo bestemt at jeg ser en strek, men den er jo svak da.
Jeg har en til av samme test liggende:)
Må la være å tisse til i kveld jeg nå da å se:)
Trodde jeg måtte vente en dag eller to før det ble mer utslag jeg, så det tenkte jeg ikke på.
Ja det er ganske spennende nå!
Om du ser oppover i tråden her så ser du at jeg hadde sa for ca en måned siden og ikke har hatt mensen, så det er et mirakel isåfall, men helt mulig sa gynekologen:):)
Det blir spennende, og fullt mulig ja:happy:

Ja det er helt sant:)
Men har nå forsatt håp :rolleyes:
Jeg tok en graviditetstest for en tid tilbake (står om det lenger opp i tråden her), som var helt negativ. Negativ eggløsningstest tidligere også. Trodde derfor at hormonene fra da var borte hos meg.
Man vet selvfølgelig ikke som du sier.

Ok det fikk jeg ikke med meg. Da stiller jo saken seg annerledes. Jeg ser også helt tydelig en strek. Da er det bare å håpe den blir sterkere etterhvert:)
PS det er lurt å vente en dag eller to slik ar hcgnivået har steget nok til å gi en sterkere strek:)

Ok det fikk jeg ikke med meg. Da stiller jo saken seg annerledes. Jeg ser også helt tydelig en strek. Da er det bare å håpe den blir sterkere etterhvert:)
PS det er lurt å vente en dag eller to slik ar hcgnivået har steget nok til å gi en sterkere strek:)
Ja jeg vet ikke om det uansett kan henge igjen hormoner, men kroppen kom seg jo ufattelig fort hos meg og siden de testene var negative så er det kanskje lov å håpe litt nå:):)
Det er vertfall veldig spennende fordi jeg fikk eggløsning tilbake få dager etter jeg sluttet å blø etter sa.
Så det er jo litt ekstra spennende nå synes jeg:)
Men kjekt med forum asså!
Har selv prøv i årevis til sammen, men tips er gull verdt:):):)

Tok en ny graviditetstest av samme type som i går nå på morgenen i dag.
Den ble negativ:(
Så da er vel løpet kjørt for denne gang??
Utrolig skuffet etter jeg fikk litt håp i går. Skjønner godt de som blir irritert på Clearblue.. Veldig dumt at de gir så tydelige falske streker:(

klarte ikke slå meg til ro med negativ test, så holdt meg fra toalettet de siste fire timene på jobb og kjøpte med en ny test hjem.
Tok denne gangen med tidlig deteksjon fra clearblue.
Denne har også skuggestrek!
Om disse testene virkelig ikke er positive så blir jeg så sykt skuffet!!
Får lyst å klage til clearblue isåfall.

Hei!:)
Her er det fortsatt ingen mensen i sikte...
Jeg har hatt murringer som har føltes som mensen skulle komme i fire dager.
Vanligvis får jeg murringer når jeg begynner å blø som gir seg med blødningene.
Har tatt to tester med skyggestrek (sikkert falsk) og en negativ. Testene ble jo tatt over flere dager, så de burde vel blitt sterkere etterhvert om jeg er gravid?
Er småkvalm, men tror det er psykisk:sorry:

Har du testet igjen? [emoji3] Tatt digital?
Jeg har ikke tatt noen test i dag.
Føler at de bare blir negative og får skyggestrek...
Kunne gjort det, men de er vel mindre sensitive?? Mindre sjanse for positiv?
Aldri fått skyggestrek før og tror dette lurer meg til å tro at jeg er gravid.
MEN tante rød har ikke kommet:confused:
Å jeg har kjent murringer i livmoren som kommer og går nå de siste fire dagene...
Er veldig forvirret og lurer veldig på om jeg er gravid eller ikke.:sorry:

Hei
Jeg hadde akkurat spontanabort i uke ni
Jeg hadde blødninger i en uke.
Nå har det gått tre dager ca siden blødningene ga seg, å i dag har jeg hatt vondt i magen (som ved eggløsninger tidligere.)
Jeg tok en eggløsningstest (clear blue digital som har vært brukt av meg tidligere før jeg ble gravid med engangspinner). Denne nye pinnen ble negativ.
Nå har jeg en den tykt slim.
Kan jeg ha eggløsning allerede?
Tviler litt siden testen ble negativ og det er så tidlig...
Noen som har innspill?

Jeg har noen ganger fått EL til vanlig tid som om starten på SAen hadde vært en mens. Begynner gjerne med EL-slim 5-7 dager før EL, så utifra mine erfaringer kan det godt børe at EL er på vei hos deg.

Jeg har noen ganger fått EL til vanlig tid som om starten på SAen hadde vært en mens. Begynner gjerne med EL-slim 5-7 dager før EL, så utifra mine erfaringer kan det godt børe at EL er på vei hos deg.
Takk for svar:happy:
Har siden innlegget ble lagt ut funnet ut (via privat gynekolog) at jeg hadde eggløsning når jeg trodde:happy:
Nå sliter jeg med "negative" graviditetstester med skyggestrek og mensen som ikke kommer....
(Du kan lese hele historien i tråden her:joyful:)

Har du opplevd noe liknende ? :happy:

Takk for svar:happy:
Har siden innlegget ble lagt ut funnet ut (via privat gynekolog) at jeg hadde eggløsning når jeg trodde:happy:
Nå sliter jeg med "negative" graviditetstester med skyggestrek og mensen som ikke kommer....
(Du kan lese hele historien i tråden her:joyful:)

Har du opplevd noe liknende ? :happy:

Ja, jeg har opplevd noe liknende, dessverre. Har nok vært kjemiske graviditeter hos meg, siden det har vært ekstremt svake streker på testene og så har de ikke blitt sterkere. Jeg kjenner symptomene på graviditet før positiv test, så når jeg har fått en svak strek, har jeg egentlig allerede visst at jeg har vært gravid. Så har symptomene plutselig blitt borte, testene har blitt negative og mensen har kommet. (Har aldri fått svake streker når jeg ikke har kjent meg gravid).

Får håpe du ikke opplever det samme som meg, men at dine svake streker kan være fordi det bare er veldig tidlig. Hvor mange dpo er du? Har du bilder av flere tester? Den cb´en du hadde lengre oppe i tråden (fra søndag) kan jo absolutt være begynnelsen på noe! I begynnelsen blir gjerne ikke strekene særlig mye sterkere/ikke sterkere i det hele tatt over flere dager fordi testene ikke er sensitive nok til å fange opp økningen i hcg. Jeg har faktisk også opplevd dobling av hcg målt med blodprøve, men strimmeltesten hadde svakere farge selv om hcg hadde doblet seg. Man bør nok egentlig bare gå etter strek eller ikke strek, men det er selvsagt veldig vanskelig når man ikke vet om det er skyggestrek eller ordentlig strek... Kvalme og murringer uten blødning er jo lovende da! Blir veldig spennende å se! :-)

Håper for deg! :)

Last edited:
Back
Topp