eggløsning etter spontanabort

Husker ikke hvem som spurte, men tok en tidlig graviditetstest (slik som måler ganske lav hcg) å den var negativ:)
Det er vel bra å vil si at kroppen kanskje faktisk begynner å bli "normal" igjen? :)
Noen som vet? :)

Ja, det er bra. Da vet du at du kan stole på en positiv test dersom du skulle være så heldig å bli gravid igjen med en gang. [emoji4] Negativ test er imidlertid ingen garanti for at kroppen er «normal», dessverre. Jeg hadde regelmessig syklus etter min MA, men merket likevel at ting ikke var helt som de pleide. Fra den tredje syklusen begynte det å bli mer som det hadde vært tidligere, og i den femte ble jeg gravid igjen. [emoji4]
Masse lykke til med ny prøving!

Ja, det er bra. Da vet du at du kan stole på en positiv test dersom du skulle være så heldig å bli gravid igjen med en gang. [emoji4] Negativ test er imidlertid ingen garanti for at kroppen er «normal», dessverre. Jeg hadde regelmessig syklus etter min MA, men merket likevel at ting ikke var helt som de pleide. Fra den tredje syklusen begynte det å bli mer som det hadde vært tidligere, og i den femte ble jeg gravid igjen. [emoji4]
Masse lykke til med ny prøving!
Ja vi får ikke gjort så mye med disse syklusene våre desverre.
Hadde vært noe annet om alt bare ble normalt av seg selv:cool:
Ja da vet jeg vertfall det:happy:
Blir spennende nå å se om mensen kommer på tiden den bruker (sett at jeg har hatt el såklart), eller om det bare var kluss i systemet å kanskje kommer senere.
Jeg bruker å ha mensen 9-11 dager etter el alltid, så vi får vente å se:cat:

Hei:)
I dag var jeg hos privat gynekolog for å se om alt har gått bra etter jeg mistet osv.
Alt hadde kommet ut av seg selv å hun kunne til min store glede se at jeg hadde rett. Jeg hadde eggløsning da jeg trodde bare dager etter jeg sluttet å blø:)
Hun kunne se på ultralyd at syklusen var helt fin. Akkurat hatt eggløsning og viste fram ventende mens som kommer (med mindre jeg blir gravid såklart).
Helt utrolig hva man ser på ul!
Å så flinke enkelte leger er:happy::happy:

okei, NÅ lurer jeg virkelig på mange ting damer!!!
Som dere kan lese over så har jeg vært hos gynekolog å fått konstantert ved ultralyd at eggløsning har vært for flere dager siden. Kanskje opptil en uke ca ut ifra når jeg hadde slim og når hun mente det var.
Hun kunne se at alt var normalt å at det lå mens der som ville komme snart om ikke jeg ble befruktet ved el.
Nå tok jeg en eggløsningstest fordi jeg leste på nett at de kan brukes som graviditetstest også (??)
å det er en skyggestrek der!
Er det mulig at jeg er gravid???
Isåfall viser jo den trsten der det tidlig... men el vet jeg jo når var å det er akt for sent at den er positiv i forhold til det...
noen som har noe som helst peiling eller opplevelser som kan være til hjelp???
nå er det vanskelig å ikke håpe fordi vi bruker veldig lang tid på å bli gravide, å har fått beskjed om at vi nok har litt fertilitetsproblemer...

Hadde en tidlig spontanabort og fikk EL ca 2 uker etter.

tok en ny eggløsningstest i dag også (eller 2:rolleyes:), å de har fortsatt skyggestrek...
Dette er slike billige strimler.
Jeg kaller det en skyggestrek fordi jeg ikke akkurat vil si den er positiv heller...
men det er en helt tydelig strek der, bare svaaak. Trenger ikke studere nøye eller stå i spotlight for å se den. Den er der.
Er det mulig at jeg faktisk er gravid??? :eek::angelic:

tok en ny eggløsningstest i dag også (eller 2:rolleyes:), å de har fortsatt skyggestrek...
Dette er slike billige strimler.
Jeg kaller det en skyggestrek fordi jeg ikke akkurat vil si den er positiv heller...
men det er en helt tydelig strek der, bare svaaak. Trenger ikke studere nøye eller stå i spotlight for å se den. Den er der.
Er det mulig at jeg faktisk er gravid??? :eek::angelic:

EL-tester viser alltid to streker, de er bare positive når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Svak strek = negativ. [emoji4] Det stemmer at EL-tester kan være positive ved graviditet, men de kan også bli positive rett før mensen kommer, så de er svært upålitelige som graviditetstester. Hvis du lurer på om du er gravid, så ta en ordentlig test. [emoji4]

Ble du gravid igjen til slutt da? :)
Jeg har aldri blitt gravid av meg selv.
Mistet på 2. IVF forsøk, hadde den blødningen, fikk positiv EL-test 3 uker etterpå, fikk mensen 2 uker etter det og startet på medisiner for nytt IVF forsøk. Er gravid med tvillinger i uke 21 på det forsøket nå :)

EL-tester viser alltid to streker, de er bare positive når teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Svak strek = negativ. [emoji4] Det stemmer at EL-tester kan være positive ved graviditet, men de kan også bli positive rett før mensen kommer, så de er svært upålitelige som graviditetstester. Hvis du lurer på om du er gravid, så ta en ordentlig test. [emoji4]
Å jeg som håpet at det var som med graviditetstester:sorry:
Ante ikke at svak strek var negativ...
Jaja, men da er det bare å glemme denne runden da..
Har jo ikke noen grunn til å tro at jeg er gravid utenom at vi koset oss rundt el.
Bruker alltid sykt lang tid på å bli det, så tviler, men trodde de el testene var sånn halv-positive:rolleyes:
Da dropper jeg flere tester å slutter å håpe denne runden:(

Jeg har aldri blitt gravid av meg selv.
Mistet på 2. IVF forsøk, hadde den blødningen, fikk positiv EL-test 3 uker etterpå, fikk mensen 2 uker etter det og startet på medisiner for nytt IVF forsøk. Er gravid med tvillinger i uke 21 på det forsøket nå :)
Gratulerer så utrolig mye!!! :)
Så fantastisk med tvillinger etter alt strevet da:):dummy::dummy:
Høres fantastisk ut:)

Takk :) Ja det er helt fantastisk:Heartred
Vi sliter også med å få barn.
Har hatt litt utredning uten å finne noe, å mulig jeg får piller til neste syklus sa legen.
Vi har ei jente som vi fikk etter litt over et års prøving, å føler oss heldige som har henne:)
Nå vil vi ha en siste nr 2 :)
Ble gravid etter ca et år, men mistet:(
Håper nå at det ikke skal ta like lang tid om vi klarer det igjen, men mest sannsynlig har vi fertilitetsproblemer tror legene å må ta medisin osv for å klare det.
Spennende å se:)
Vet du kjønn på de små? ? :):):)

Vi sliter også med å få barn.
Har hatt litt utredning uten å finne noe, å mulig jeg får piller til neste syklus sa legen.
Vi har ei jente som vi fikk etter litt over et års prøving, å føler oss heldige som har henne:)
Nå vil vi ha en siste nr 2 :)
Ble gravid etter ca et år, men mistet:(
Håper nå at det ikke skal ta like lang tid om vi klarer det igjen, men mest sannsynlig har vi fertilitetsproblemer tror legene å må ta medisin osv for å klare det.
Spennende å se:)
Vet du kjønn på de små? ? :):):)
Det er så urettferdig at enkelte har slike problemer med å bli gravid. Tok 2 år her, aldri blitt gravid på egenhånd.. Så veien hit har vært så ufattelig lang med dårlig psyke etterhvert og mye slitenhet pga det og medisiner av alt mulig.

Har du noen diagnose? Så trist du mistet.. Er det lenge siden?

Vi venter to jenter:Heartpink:Heartpink

Det er så urettferdig at enkelte har slike problemer med å bli gravid. Tok 2 år her, aldri blitt gravid på egenhånd.. Så veien hit har vært så ufattelig lang med dårlig psyke etterhvert og mye slitenhet pga det og medisiner av alt mulig.

Har du noen diagnose? Så trist du mistet.. Er det lenge siden?

Vi venter to jenter:Heartpink:Heartpink
Ja utrolig urettferdig.
Nei på grunn av at jeg har blitt gravid de to gangene så har hele tiden videre utredning latt vente på seg. Lurer veldig på hva som er grunnen.
Legene mener vertfall at vi har vanskelig for å bli gravide å at det mest sannsynlig er flaks de to gangene. At jeg ikke er steril, men var ufattelig heldig fordi det nok ligger en grunn der som vi ikke vet.
Det er vel ca en måned siden (noen dager mindre kanskje).
Har hatt eggløsning igjen og syklusen er normal igjen allrede ifølge gynekolog:)
Har du diagnose?

Såå gøy med to søstre da:Heartpink
Det blir gøy:love7

Ja utrolig urettferdig.
Nei på grunn av at jeg har blitt gravid de to gangene så har hele tiden videre utredning latt vente på seg. Lurer veldig på hva som er grunnen.
Legene mener vertfall at vi har vanskelig for å bli gravide å at det mest sannsynlig er flaks de to gangene. At jeg ikke er steril, men var ufattelig heldig fordi det nok ligger en grunn der som vi ikke vet.
Det er vel ca en måned siden (noen dager mindre kanskje).
Har hatt eggløsning igjen og syklusen er normal igjen allrede ifølge gynekolog:)
Har du diagnose?

Såå gøy med to søstre da:Heartpink
Det blir gøy:love7
Man er ikke nødvendigvis steril selv om man sliter med å få barn da :)
Jeg har PCOS.
Du kan jo ta deg en rask time på en privatklinikk for prøverørsbehandling for en sjekk da, det koster ikke så mye. Så får du vertfall mest sannsynlig vite hvor problemet ligger. Det gjør det litt lettere å se framover.
Vi var på Hausken, og ser så han med en gang alt for mange follikler (egg) som prøvde å modnes samtidig, men som de ikke helt klarer. Da klarer man ikke å bli gravid heller, så medisiner for å modne eggene og ta de ut og befrukte de og sette de inn igjen var løsningen her. Jeg fikk time måneden etter jeg ringte å spurte om jeg kunne komme for en sjekk. Det var veldig godt å endelig få et svar på problemet, og at det mest sannsynlig kunne gjøres noe med. Vi fikk beskjed om at ved IVF ville vi ha gode sjanser med å bli gravid :)

i dag tok jeg en graviditetstest (litt vel optimistisk her jeg vet)...
Det var en clear blue rask avlesningstest.
Testen er negativ, men jeg kan skimte en skyggestrek. Den er virkelig svak å min mann ser den ikke.
Tror testen er negativ, MEN jeg har tatt sikkert 100 tester de siste årene å jeg har aldri noen gang sett en sånn falsk "strek".
Har hørt at mange klarer å se streken som allerede ligger inni testen for å lage plusstegnet å at testen likevel er negativ som min, men ble såklart likevel litt usikker siden mine tester alltid bruker å være heeelt blendahvite.

Har noen andre prøvd disse testene å fått en slik strek?
var dere gravid eller ikke?

Man er ikke nødvendigvis steril selv om man sliter med å få barn da :)
Jeg har PCOS.
Du kan jo ta deg en rask time på en privatklinikk for prøverørsbehandling for en sjekk da, det koster ikke så mye. Så får du vertfall mest sannsynlig vite hvor problemet ligger. Det gjør det litt lettere å se framover.
Vi var på Hausken, og ser så han med en gang alt for mange follikler (egg) som prøvde å modnes samtidig, men som de ikke helt klarer. Da klarer man ikke å bli gravid heller, så medisiner for å modne eggene og ta de ut og befrukte de og sette de inn igjen var løsningen her. Jeg fikk time måneden etter jeg ringte å spurte om jeg kunne komme for en sjekk. Det var veldig godt å endelig få et svar på problemet, og at det mest sannsynlig kunne gjøres noe med. Vi fikk beskjed om at ved IVF ville vi ha gode sjanser med å bli gravid :)
hehe, nei det er klart, men det kan til tider føles sånn:dead::)
Jeg tror ikke jeg har noen slike problemer. Skulle nesten ønske jeg visste hva det var så man vet litt mer hva man kan gjøre videre.
Har sykluser som kommer på riktig dag hver måned. Å positive eggløsningstester der de "skal være" hver syklus.
Ja det hadde vært lurt!
Nærmeste privatklinikk er ganske langt unna da, så det må bli i en ferie isåfall:happy:

hehe, nei det er klart, men det kan til tider føles sånn:dead::)
Jeg tror ikke jeg har noen slike problemer. Skulle nesten ønske jeg visste hva det var så man vet litt mer hva man kan gjøre videre.
Har sykluser som kommer på riktig dag hver måned. Å positive eggløsningstester der de "skal være" hver syklus.
Ja det hadde vært lurt!
Nærmeste privatklinikk er ganske langt unna da, så det må bli i en ferie isåfall:happy:
Jeg fikk også megapositive eggløsningstester hver eneste syklus, men ble aldri gravid. Og mannen har mer en perfekte svømmere. Så var nok bare at kroppen prøvde å slippe et egg men ikke fikk det til, eller slapp et umodent egg som ikke kunne befruktes her.
Siden det har gått så lang tid for dere mellom, så hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med en klinikk vertfall, evt få en henvisning til offentlig av fastlege (en det tar jo ofte lang tid - jeg orket ikke vente på det).

Jeg fikk også megapositive eggløsningstester hver eneste syklus, men ble aldri gravid. Og mannen har mer en perfekte svømmere. Så var nok bare at kroppen prøvde å slippe et egg men ikke fikk det til, eller slapp et umodent egg som ikke kunne befruktes her.
Siden det har gått så lang tid for dere mellom, så hadde jeg ikke nølt med å ta kontakt med en klinikk vertfall, evt få en henvisning til offentlig av fastlege (en det tar jo ofte lang tid - jeg orket ikke vente på det).
okei, men det var veldig greit å høre om:happy:
Jeg visste ikke at det kunne være slik faktisk.
Synd det er så langt til en slik klinikk asså...
Hadde godt kunnet tenkt meg å bestilt meg en time nå etter det du forteller:)
Det må jo være en grunn til at ting tar så lang tid:confused:
Så du det jeg skrev over her om graviditetstester??
Har du fått slik skyggestrek på clearblue rask svar test før?

Testen er negativ asså, men jeg har aldri sett slik tullstrek før noen gang. Irriterende at den vises. Vanligvis er mine tester heeelr fri for skyggestrek. Vet streken i bunn av testen kan vises om man nistirrer, men jeg har aldri opplevd det før. .

Back
Topp