Ok, da er jeg tilbake fra gynekologen. Ikke så mye klokere egentlig, men får prøve å oppsummere:
Jeg har to ting i livmoren, en boble og en flekk. Flekken kan ha vært en tvilling, men det vet vi ikke sikkert. Boblen kan være et levende foster, men det vet vi heller ikke sikkert. Det var pulsering der, men hun klarte ikke å si om det var min puls eller et hjerte som slår.
Vis vedlegget 332919
I beste fall har jeg altså en død tvilling og en levende boble. I verste fall har jeg en blødning og en død boble.
Jeg må uansett forvente at kroppen kan ville støte ut flekken, men det kan også hende at den bare absorberes. Blødning betyr altså verken det ene eller andre for om boblen er i live. Størrelsen på boblen (kryss til kryss) mente hun tilsvarte uke 6+0 (jeg er rimelig sikker på at jeg er 6+6 i dag, både temp, lh-testing og g-testing tyder på det). Det er vel innafor, ikke akkurat et veldig nøyaktig mål. Så om den har sluttet å vokse har den gjort det for ganske kort tid siden. Hva nå enn det er sitter også der det burde sitte, ikke i eggleder. Det er jo en fin ting uansett om det er liv.
Ble anbefalt å måle HCG på nytt i morgen siden jeg ikke fikk noe klart svar på UL, men om det har vært tvillinger vil vel HCG flate av noe før det stiger igjen, hvis jeg ikke har lest helt feil? Dette kunne ikke gyn svare på, så jeg ble ikke noe klokere. Med andre ord risikerer jeg også å sitte der med en HCG-graf jeg heller ikke kan stole på.
Usikker på hvor jeg skal skaffe mer tålmodighet hen, men på den annen side går jo tiden uansett hva jeg gjør, så jeg skulle bare ønske jeg kunne gjøre noe annet enn å ligge på sofaen og synes synd på meg selv mens jeg knasker ting jeg ikke har lyst på mens jeg venter...