EDIT: Mistet tvilling, historien om to lange uker (Ser ut som det ikke gikk bra - hva gjør man da?)

Ååååå! Det var godt og høre!! Gratulerer :love7 så det som muligens var en tvilling har kroppen ordnet opp selv og ikke noe problem lenger ?:talk017

Sånn så den ut i dag. Ble ikke målt størrelse på sist, så vet ikke om den er mindre. Men noe er der i alle fall enda...
75A7953F-1BC9-42D2-A2F5-050B653ECC35.jpeg
 
Takk for push, jeg skal tygge litt på det. Har følt et behov for å si at det der ikke var helt det jeg forventet, men samtidig er det vanskelig å argumentere saklig når det ikke egentlig er jeg som sitter på kompetansen...

Nei, det skjønner jeg, jeg tenkte mer på å kommentere din opplevelse; at det å bli forlatt uten tydelig svar er ugreit.
 
Takk :D
Målt til 8+4 (er 8+1 i dag, veldig sikker på eggløsning). Så at den ble målt til 6+0 da jeg var 6+6 føyer seg bare inn i rekken av ting som var rart ved den forrige ultralyden...
Hun kan jo ikke akkurat svare på hvorfor en annen gynekolog har (etter min mening) gjort en dårlig jobb og gitt veldig få svar, men jeg vet definitivt hvor jeg vil gå tilbake hvis jeg skal gjøre flere private kontroller... Har faktisk sjekket om det var noen tilbakemeldingsfuksjon på nettsiden til den andre jeg var hos, kunne tenkt meg å legge igjen én stjerne der (men det var det ikke) :p
Sniker litt..

jeg var på ul hos en erfaren gynekolog med lang fartstid, i uke 7. Fosteret var så stort det skulle være men noen klar hjerteaksjon greide hun faktisk ikke å finne.. uten at hun hadde noen forklaring på det. Så det ble to nervepirrende uker med venting før neste ul. Nå er jeg straks 29 uker.. og det er lett å bomme på en halv mm når de er så små, så jeg ville ikke lagt så mye i den ul-en. :)
Fantastisk at det har gått bra for deg - lykke til videre ❤️
 
Sniker litt..

jeg var på ul hos en erfaren gynekolog med lang fartstid, i uke 7. Fosteret var så stort det skulle være men noen klar hjerteaksjon greide hun faktisk ikke å finne.. uten at hun hadde noen forklaring på det. Så det ble to nervepirrende uker med venting før neste ul. Nå er jeg straks 29 uker.. og det er lett å bomme på en halv mm når de er så små, så jeg ville ikke lagt så mye i den ul-en. :)
Fantastisk at det har gått bra for deg - lykke til videre ❤️

Hei, setter pris på innspill :)
Jeg skjønner at noen spørsmål kan være umulig å besvare, og at leger bare er mennesker. Men jeg følte meg ikke tatt på alvor, opplevde ikke at spørsmålene mine ble forsøkt besvart, og at hun ikke gjorde noe helhjertet forsøk på å finne ut av ting. Utfallet hadde kanskje vært det samme uansett hvem jeg var hos, men opplevelsen kunne likevel vært veldig annerledes...
 
Takk :D
Målt til 8+4 (er 8+1 i dag, veldig sikker på eggløsning). Så at den ble målt til 6+0 da jeg var 6+6 føyer seg bare inn i rekken av ting som var rart ved den forrige ultralyden...
Hun kan jo ikke akkurat svare på hvorfor en annen gynekolog har (etter min mening) gjort en dårlig jobb og gitt veldig få svar, men jeg vet definitivt hvor jeg vil gå tilbake hvis jeg skal gjøre flere private kontroller... Har faktisk sjekket om det var noen tilbakemeldingsfuksjon på nettsiden til den andre jeg var hos, kunne tenkt meg å legge igjen én stjerne der (men det var det ikke) :p
Så fantastisk! Håper magefølelsen min stemmer for meg selv også. Tørr nesten ikke si det høyt, men har en følelse på at dette kanskje kan gå.

Skjønner at hun ikke kan svare for den andre gynekologen, men om hun kunne tenkt seg til en mulig forklaring på hvorfor hun så det hun så forrige uke om du skjønner. Spiller kanskje ikke så stor rolle nå som du har sett at alt er fint, men enig med andre her at du bør nesten si ifra :)
 
Så fantastisk! Håper magefølelsen min stemmer for meg selv også. Tørr nesten ikke si det høyt, men har en følelse på at dette kanskje kan gå.

Skjønner at hun ikke kan svare for den andre gynekologen, men om hun kunne tenkt seg til en mulig forklaring på hvorfor hun så det hun så forrige uke om du skjønner. Spiller kanskje ikke så stor rolle nå som du har sett at alt er fint, men enig med andre her at du bør nesten si ifra :)

Mhm. Jeg forstår at man ikke alltid kan svare på alt og finne ut alt, særlig så tidlig. Det er jo heller ikke en grov feil på noen måte, bare veldig lite hjelpsom måte å møte en usikker pasient med mange spørsmål... Men det har vært ti dager med ekstremt mye grumbling og usikkerhet, ikke akkurat det jeg forventet da jeg valgte å betale for en ekstra privat ultralyd...
 
Gratulerer. Så deilig å høre! Da rer ikke den dårlige formen helt bortkastet i det minste ❤️❤️❤️❤️

Tusen takk! Føles helt klart mer verdt det. Formen er faktisk til og med litt bedre, om enn bare litt!
Har tenkt masse på deg ❤️
 
Jeg skjønner at du har hatt noen lange og kjipe dager, det er vondt å ikke vite hva som skjer med kroppen og om man er gravid eller ei.

Jeg hadde en blødning i starten av svangerskapet, kombinert med magesmerter og ubehag. Ble sendt på ultralyd på sykehuset hos en dyktig lege. Ultralyden var verken positiv eller negativ - det gikk ikke ann til å se hva som egentlig skjedde, hadde skjedd eller skulle skje. «Enten så har det vært en abort eller så er det for tidlig å si om det er noe». Jeg skulle da ha vært nesten 7 uker så man skulle egentlig kunne se hjerteaktivitet, men det var det ikke. Jeg tok hcg hos fastlegen min noen dager etterpå. Synkende verdier.. kjipt. Fikk beskjed om at det dermed var en abort og jeg måtte bare vente på at kroppen skulle ordne opp i det selv.

Men dagene gikk og ingenting skjedde. For en lidelse og bare vente på å blø! Jeg var så skuffet over egen kropp som ikke kunne ordne opp i ting selv. Så jeg fikk henvisning hos en ny lege til sykehuset for å sette i gang aborten. Ultralyd ble tatt og der lå det en liten baby. Målt til 8 uker.

Jeg var helt sikker på eggløsningen og befruktningen den syklusen, hadde notert ned alt. Men egget gikk nok i dvale en liten stund og dermed var jeg to uker «på etterskudd». Sånt skjer faktisk. Og selv om jeg syntes hele opplevelsen var skikkelig dritt så kan jeg ikke klandre legen med ultralyden og unnvikende svar for at det gikk som det gikk. Deter faktisk ikke mulig å si klart om det går bra eller ikke så tidlig med så lite å gå på.

Den jeg derimot klandrer er dusten av en fastlege jeg hadde, som sa så klart og tydelig at det var en spontanabort når det faktisk ikke var det :confused:

uansett; gratulerer med baby! Ikke tenk noe mer på den første ultralyden, det var et vanskelig utgangspunkt. Se heller fremover og nyt det som kommer :D
 
Jeg skjønner at du har hatt noen lange og kjipe dager, det er vondt å ikke vite hva som skjer med kroppen og om man er gravid eller ei.

Jeg hadde en blødning i starten av svangerskapet, kombinert med magesmerter og ubehag. Ble sendt på ultralyd på sykehuset hos en dyktig lege. Ultralyden var verken positiv eller negativ - det gikk ikke ann til å se hva som egentlig skjedde, hadde skjedd eller skulle skje. «Enten så har det vært en abort eller så er det for tidlig å si om det er noe». Jeg skulle da ha vært nesten 7 uker så man skulle egentlig kunne se hjerteaktivitet, men det var det ikke. Jeg tok hcg hos fastlegen min noen dager etterpå. Synkende verdier.. kjipt. Fikk beskjed om at det dermed var en abort og jeg måtte bare vente på at kroppen skulle ordne opp i det selv.

Men dagene gikk og ingenting skjedde. For en lidelse og bare vente på å blø! Jeg var så skuffet over egen kropp som ikke kunne ordne opp i ting selv. Så jeg fikk henvisning hos en ny lege til sykehuset for å sette i gang aborten. Ultralyd ble tatt og der lå det en liten baby. Målt til 8 uker.

Jeg var helt sikker på eggløsningen og befruktningen den syklusen, hadde notert ned alt. Men egget gikk nok i dvale en liten stund og dermed var jeg to uker «på etterskudd». Sånt skjer faktisk. Og selv om jeg syntes hele opplevelsen var skikkelig dritt så kan jeg ikke klandre legen med ultralyden og unnvikende svar for at det gikk som det gikk. Deter faktisk ikke mulig å si klart om det går bra eller ikke så tidlig med så lite å gå på.

Den jeg derimot klandrer er dusten av en fastlege jeg hadde, som sa så klart og tydelig at det var en spontanabort når det faktisk ikke var det :confused:

uansett; gratulerer med baby! Ikke tenk noe mer på den første ultralyden, det var et vanskelig utgangspunkt. Se heller fremover og nyt det som kommer :D

Takk for at du deler! Håper at alt fortsatt går bra med både deg og spiren :)

Jeg tror jeg må presisere enda tydeligere at jeg ikke klandrer den første gynekologen for å ikke ha klart å gi meg tydelige svar, men for måten hun møtte meg på.

Jeg opplevde at hun hadde null interesse av å undersøke, lete etter svar for meg og gi meg noen informasjon jeg kunne forholde meg til. For meg gjorde det situasjonen enda vanskeligere, og var veldig langt fra forventningen min når man oppsøker private helsetjenester som tillegg til det fastlegen tilbyr. Jeg forventer å bli bemøtt minst like seriøst, om ikke bedre.
Alt ble gjort så innmari kjapt og halvhjertet. Ved timebestilling ble det oppgitt at tidlig UL tar en halvtime, jeg var ute av kontoret da det hadde gått et kvarter. Jeg vet ikke om hun ikke var kompetent nok eller om hun bare ikke hadde interesse av det, men jeg skulle ønske at hun hadde brukt det kvarteret til å snakke med meg.

Jeg stilte mange spørsmål, men fikk nesten ingen forklaringer. Hun ville øyensynlig bare at jeg skulle gå derfra, dra hjem for å vente og se, mens jeg hadde et stort behov for å få vite noe om hvilke typer scenarier jeg skulle gå og vente på og hva de ulike tegnene kroppen kunne gi meg ville tyde på. Jeg skjønner at tiden er det eneste som kan gi ordentlige svar, men når man er så usikker og har et så stort behov for informasjon, hadde det vært lettere å gå hjem med litt mer kunnskap om hva man venter på.

For min del var det heller ikke sånn at utviklingen av fosteret lå bak skjema - på litt over ni dager gikk boblen min fra å bli målt til 6+0 til 8+4. Det er 18 dager utvikling (som naturligvis ikke har skjedd, det handler om at det er umulig å måle nøyaktig, men også om at de første målene nok var gjort veldig kjapt). Hvorfor hun ikke gjorde noen mer helhjertede forsøk på å måle størrelse, sjekke pulsen på det som kunne være hjertet for å skille det fra min blodåre, etc, vet jeg ikke. Det hadde for eksempel vært veldig bra å ha noen mål på det som sannsynligvis er en død tvilling, så vi kunne sammenliknet med gårsdagens mål og vite om kroppen faktisk er i gang med å absorbere det...

Jeg har for så vidt lagt det bak meg, men er fortsatt overrasket over at noen som driver privat kan være så lite serviceinnstilt og pasientvennlig...
 
Lykkelig på dine vegne idag, Snooze! Fikk tårer i øynene av å lese alt (jeg har faktisk ikke fått med meg utviklingen i denne tråden, mest fordi jeg har forsøkt å unngå tråder der ting har gått galt for min egen del). Heia deg og takk og lov for at du er sånn et reflektert menneske <3
 
Lykkelig på dine vegne idag, Snooze! Fikk tårer i øynene av å lese alt (jeg har faktisk ikke fått med meg utviklingen i denne tråden, mest fordi jeg har forsøkt å unngå tråder der ting har gått galt for min egen del). Heia deg og takk og lov for at du er sånn et reflektert menneske <3
Tusen takk! ❤️
 
Back
Topp