Duotest

Ja, vi vil vite kjønn og så mye som mulig annet. Vi tok UL samtidig, og både nakkefold og neseben så bra ut.

Hvor langt er du på vei? Du får holde meg oppdatert på svaret når det kommer. Var du hos Ultralydklinikken du og? :)
 
Nei, jeg bor i utlandet, så jeg gjorde det her. Jeg tror alle panorama-blodprøver blir sendt til samme sted i USA for analyse da.

Jeg var 11+1 når jeg tok UL og blodprøver

Har du fått noe svar enda? :)

Jeg er så spent på svaret på prøven min jeg. I natt drømte jeg til og med om det. :facepalm:
Tipper jeg får svar i løpet av neste uke. Måtte helgen gå fort! :D
 
Ikke fått noe svar enda. Leste litt mer nøye i papirene og der står det ca 8 dager etter at prøven forlater klinikken. For min del vil det si tirsdag/onsdag. Er så spent!!!
 
Vet du forresten om laboratoriet i USA sender svare på mail til klinikken hvor du tok testen?

De sender svar til klinikken og så ringer klinikken meg før jeg får svaret oversendt på epost.
Kan ta opptil 14 dager her også. Kom litt an på hvor "lett" det var å få tak i fosterets DNA. Var visst vanskeligere om man var overvektig. Nå er ikke jeg det så jeg håper å få svar i løpet av tirsdag eller onsdag. :)
 
Ikke hørt noe jeg heller. Håper å høre noe i dag eller i morgen. Men kan drøye helt til fredag. Verste fall mandag... :(
De ringte nå!

Lav risiko og gutt!

Jeg er så lettet over at de ikke fant noen risiko...men skuffet over gutt. Misforstå meg rett...men jeg hadde så innmari håpet på jente siden jeg har tre gutter fra før
 
De ringte nå!

Lav risiko og gutt!

Jeg er så lettet over at de ikke fant noen risiko...men skuffet over gutt. Misforstå meg rett...men jeg hadde så innmari håpet på jente siden jeg har tre gutter fra før


Så bra at det var lav risiko! Jeg skjønner skuffelsen din. Vi har tre gutter vi også, og ønsker gjerne en liten jente. Men har guttefølelse, så er vel litt forberedt på at det blir gutt også denne gangen. :)
Bare han er frisk!

Så deilig å endelig få beskjed! Deilig å vite at han er frisk og rask. Du får gi deg litt tid til å komme over skuffelsen, så er jeg sikker på at du kommer til å glede deg masse til å møte gutten din etter hvert. :love7
 
Var og tok blodprøve for duotest 5 September og tok ultralyden 20 september. Vi fikk tilbud om fostervannsprøve. Kom dit med ca 1 % risiko pga bakgrunn med alder, vekt etc. Når vi gikk derfra var risikoen 0,5% for at fostret kan ha Downs. Dvs 1:187. Alle som kommer under 1:250 får tilbud om fostervannsprøve. Selve ultralyden viste ikke noe unormalt så det er blodprøvene som har gitt litt utslag. Risikoen for spontanabort etter fostervannsprøve er på 0,5%... Siden risikoen for avvik og spontanabort etter prøve er omtrent like store har vi valgt å avstå fra å ta fostervannsprøven. Vi hadde 2 spontanaborter før vi fikk datteren vår..
Jeg fyller forresten 39 år neste uke.
 
I går fikk jeg telefonen jeg har ventet på. Alt av prøver ser veldig bra ut. Veldig lav risiko for at noe er galt. Så nå er jeg veldig lettet! :)
Vi fikk også vite kjønnet. Jeg som har vært så sikker på gutt. Jeg tok feil. Vi venter en jente. Så nå er jeg både lettet og glad. :)
 
I går fikk jeg telefonen jeg har ventet på. Alt av prøver ser veldig bra ut. Veldig lav risiko for at noe er galt. Så nå er jeg veldig lettet! :)
Vi fikk også vite kjønnet. Jeg som har vært så sikker på gutt. Jeg tok feil. Vi venter en jente. Så nå er jeg både lettet og glad. :)

Gratulerer med resultater! Nyt!
 
De ringte nå!

Lav risiko og gutt!

Jeg er så lettet over at de ikke fant noen risiko...men skuffet over gutt. Misforstå meg rett...men jeg hadde så innmari håpet på jente siden jeg har tre gutter fra før

Hvordan går det med deg? Har du klart å svelge skuffelsen? Eller gjør det vondt ennå?
 
Sniker fra mai. Jeg skal ta duotest i oktober pga tidligere trisomi 18. Er 32 år:)
 
I går fikk jeg telefonen jeg har ventet på. Alt av prøver ser veldig bra ut. Veldig lav risiko for at noe er galt. Så nå er jeg veldig lettet! :)
Vi fikk også vite kjønnet. Jeg som har vært så sikker på gutt. Jeg tok feil. Vi venter en jente. Så nå er jeg både lettet og glad. :)

Gratulerer med flotte resultater og jente i vente!
 
Back
Topp