"Dumme" spørsmål

Hårfjerningskremen til veet er genial synes jeg, fordi den fjerner alt håret uten risiko for rifter. Synes det lar huden være hårfri lenger enn barberhøvelen og
 
Er det noen som har råd ang dunking og værking på "bollemusa" når man står/går? Den er hoven og jævlig og jeg bare ligger nesten. Burde rydde litt i huset i dag men får vondt bare av tanken :-( er vel pga symfyseløsning tror jeg. Hjelp!
For meg hjelper det å ligge en stund med pute mellom beina! Men det beste for meg er egentlig å ligge mest mulig, etter jeg har gjort ting som å vaske/rydde har jeg ofte ekstra vondt i 1-2 dager, også blir det bedre etter en eller to hviledager [emoji14]
 
Jeg har et dumt spørsmål :). Hvor varmt bør man ha det innendørs for en nyfødt eller spedbarn? Hvilken temperatur? De har jo ikke like god evne som oss å holde på varmen. Er det trygt å tro at om det er varmt nok og behagelig inne for oss voksne, at det er varmt nok for baby?
 
Jeg har et dumt spørsmål :). Hvor varmt bør man ha det innendørs for en nyfødt eller spedbarn? Hvilken temperatur? De har jo ikke like god evne som oss å holde på varmen. Er det trygt å tro at om det er varmt nok og behagelig inne for oss voksne, at det er varmt nok for baby?
Samme temperatur som vanlig og heller passe på å kle av og på. :)
 
Hårfjerningskremen til veet er genial synes jeg, fordi den fjerner alt håret uten risiko for rifter. Synes det lar huden være hårfri lenger enn barberhøvelen og
Men må man ikke ha en salgs «spade» som fjerner? Eller kan man bare skylle rett av?
 
Er det noen som har råd ang dunking og værking på "bollemusa" når man står/går? Den er hoven og jævlig og jeg bare ligger nesten. Burde rydde litt i huset i dag men får vondt bare av tanken :-( er vel pga symfyseløsning tror jeg. Hjelp!

Prøvd med bekkenbelte? Synes det hjelper litt iallefall, men er vel egentlig å bli liggende og øke terskelen for rot som hjelper best ;)
 
Jeg har et dumt spørsmål :). Hvor varmt bør man ha det innendørs for en nyfødt eller spedbarn? Hvilken temperatur? De har jo ikke like god evne som oss å holde på varmen. Er det trygt å tro at om det er varmt nok og behagelig inne for oss voksne, at det er varmt nok for baby?

Er forskjell på kor godt dei små holder på varmen også, så må rett og slett bare kjenne deg fram til kor masse kle du må ha på baby. Kjenner på temperatur i nakken.
 
For meg hjelper det å ligge en stund med pute mellom beina! Men det beste for meg er egentlig å ligge mest mulig, etter jeg har gjort ting som å vaske/rydde har jeg ofte ekstra vondt i 1-2 dager, også blir det bedre etter en eller to hviledager [emoji14]
Da får jeg fortsette som før! Fikk heldigvis gjort noe i går men da blir det nok hviledag i dag hehe

Prøvd med bekkenbelte? Synes det hjelper litt iallefall, men er vel egentlig å bli liggende og øke terskelen for rot som hjelper best ;)
Nei det har jeg ikke prøvd. Redd det skal bli verre og at jeg mister muskler jeg. :)

Håpe det går over etter fødsel!
 
Er vel kanskje ikkje dumt spørsmål, men eg sliter med å finne ut av det på google :-O Kva er krava for å få føde på Storken i Bergen? Veit at man må være frisk gravid & at fødselen må starte naturlig. Men kan man føde der om fødselen starter når du f.eks er 36+0? 37+0?
 
Er vel kanskje ikkje dumt spørsmål, men eg sliter med å finne ut av det på google :-O Kva er krava for å få føde på Storken i Bergen? Veit at man må være frisk gravid & at fødselen må starte naturlig. Men kan man føde der om fødselen starter når du f.eks er 36+0? 37+0?

På ABC på Ullevål er grensa 37+0. Rekne med at det er samme kravet på Storken[emoji6]
 
Jeg har et dumt spørsmål :). Hvor varmt bør man ha det innendørs for en nyfødt eller spedbarn? Hvilken temperatur? De har jo ikke like god evne som oss å holde på varmen. Er det trygt å tro at om det er varmt nok og behagelig inne for oss voksne, at det er varmt nok for baby?
Ha temperaturen som dere pleier. Kjenn i nakken på barnet om det er for varmt eller kaldt. Veldig mange barn blir fort kalde på henda, men der betyr ikke at de har for lite klær på seg eller fryser. Kjenn derfor i nakken, alltid. Hilsen ei som har jobba mye med små barn;)
 
Burde man klippe av lapper inni klærne som baby har inntil huden? I luer og bodyer og slikt? Eller vil klippekanten plage mer enn selve lappen?
 
Burde man klippe av lapper inni klærne som baby har inntil huden? I luer og bodyer og slikt? Eller vil klippekanten plage mer enn selve lappen?
Jeg ville kjent på lappen. Er det myk som "silke" hadde latt den være. Men om det er hard og litt som plast så hadde jeg klippet den.
 
Burde man klippe av lapper inni klærne som baby har inntil huden? I luer og bodyer og slikt? Eller vil klippekanten plage mer enn selve lappen?
Jeg gjør det på alle mine klær da jeg synes det er helt forferdelig når/om den gnisser, så har også gjort det på baby sine.
Disse harde lappene er ofte bare å rive av :)

Har også en mor som kommer løpende med saks så fort hun ser slike hemper i skuldre og lapper som stikker frem, så hadde ikke jeg gjort det, så hadde hun gjort det [emoji14]
 
Burde man klippe av lapper inni klærne som baby har inntil huden? I luer og bodyer og slikt? Eller vil klippekanten plage mer enn selve lappen?
Ja det gjorde jeg sist. Og det er ikke så lett å «se» på en baby om den irriterer, så jeg tok vekk alle lapper som var på de innerste plaggene. :)
 
Ja det gjorde jeg sist. Og det er ikke så lett å «se» på en baby om den irriterer, så jeg tok vekk alle lapper som var på de innerste plaggene. :)

Spørs om jeg må gå over plaggene å se, synes jo ikke de er noe gode å ha inntil huden selv :p
 
Jeg har ikke klipt bort noen lapper, bare passet på at de ligger rett og ikke krøllete. Har klipt bort en lapp på min egen topp, og restene stikker og klør helt sinnsykt :eek:
 
Noen som har erfaring med fødsel på denne tiden av året og vet om det er vanlig å svette veldig mye etter fødsel? Sist fødsel var i 2015,i august.. Da var det 25 g ute i flere uker og husker bare jeg svettet konstant dag og natt måtte dusje flere ganger daglig(rant av over 5 kg på en uke, men hadde mye vann/ødemer) [emoji28] mye rart å lure på i denne ventetiden [emoji28] [emoji23]
 
Back
Topp