"Dumme" spørsmål

Noen som har erfaring med fødsel på denne tiden av året og vet om det er vanlig å svette veldig mye etter fødsel? Sist fødsel var i 2015,i august.. Da var det 25 g ute i flere uker og husker bare jeg svettet konstant dag og natt måtte dusje flere ganger daglig(rant av over 5 kg på en uke, men hadde mye vann/ødemer) [emoji28] mye rart å lure på i denne ventetiden [emoji28] [emoji23]
Har født i oktober og desember. Og svettet like mye begge gangene tror jeg. Og det var dusj hver dag, og nytt sengetøy flere ganger i uken. Hadde ikke noe overskuddsvann så det er nok hormonelt.
 
Noen som har erfaring med fødsel på denne tiden av året og vet om det er vanlig å svette veldig mye etter fødsel? Sist fødsel var i 2015,i august.. Da var det 25 g ute i flere uker og husker bare jeg svettet konstant dag og natt måtte dusje flere ganger daglig(rant av over 5 kg på en uke, men hadde mye vann/ødemer) [emoji28] mye rart å lure på i denne ventetiden [emoji28] [emoji23]
Jeg fødte i april sist og da var det mye varmere enn nå. Svettet utrolig mye. Svetter mye mindre nå som andremann er ute, men merker svetten kommer fort hvis jeg gjør noe, støvsuger feks. Men ikke til å sammenlikne med sist..
 
Noen som har erfaring med fødsel på denne tiden av året og vet om det er vanlig å svette veldig mye etter fødsel? Sist fødsel var i 2015,i august.. Da var det 25 g ute i flere uker og husker bare jeg svettet konstant dag og natt måtte dusje flere ganger daglig(rant av over 5 kg på en uke, men hadde mye vann/ødemer) [emoji28] mye rart å lure på i denne ventetiden [emoji28] [emoji23]
Jeg fødte også sist i august 2015! :D Kan ikke huske at jeg svettet så fryktelig mye, mulig det er fortrengt :p Kanskje det har en sammenheng med hvor mye vann man har i kroppen?
 
Har svettet mye me alle mine 3, tror det er hormonelt fordi det har kommet helt plutselig uten en grunn.
 
Nå er det bare to døgn siden jeg fødte, men føler svetten når jeg ammer. Særlig i føttene. Har ikke prøvd krevende aktiviteter som støvsuging enda da men...
 
Må nok regne med endel svetting denne gangen også.. Er sikkert hormonelt og har masse vann! [emoji28]
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

2. Renselse. Når slutte med klumper?

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

2. Renselse. Når slutte med klumper?

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?

1. Amme
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

2. Renselse. Når slutte med klumper?

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?

4. Hos oss har det nå blitt bedre etter snart 3 uker
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

Amming hjelper her.

2. Renselse. Når slutte med klumper?

Dag 2 var det slutt på klumper her.

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

Nei

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?

Han er 3 uker og beljer ennå når jeg bytter bleie. Med de to andre ble det bedre etter noen uker. For så å bli et problem igjen når de runder året [emoji13]

Ingen av mine har likt å få klær tredd ned over hodet, så unngår slikt. Bruker mye overslags body og heldress. Her er pysjamaser uten føtter greie.
 
Hvis baby skriker i vogn, men det blåser veldig ute, plukker dere de opp og trøster? Ammer dere ute nå på våren, eller går dere videre til dere finner en plass innendørs?

Stimulerer dere baby mellom ammingen? Her virker det nesten som det er lurest å vugge i søvn med en gang, siden hun blir veldig lett overtrøtt. Noen andre som har overtrøtte babyer?

Noen andre som har babyer som våkner veldig lett? Har en baby som kun sover på meg og våkner hvis jeg beveger meg eller prøver å flytte henne. Er redd for at hun skal bli overopphetet av å ligge på meg, noen som har råd eller tips?
 
Hvis baby skriker i vogn, men det blåser veldig ute, plukker dere de opp og trøster? Ammer dere ute nå på våren, eller går dere videre til dere finner en plass innendørs?

Stimulerer dere baby mellom ammingen? Her virker det nesten som det er lurest å vugge i søvn med en gang, siden hun blir veldig lett overtrøtt. Noen andre som har overtrøtte babyer?

Noen andre som har babyer som våkner veldig lett? Har en baby som kun sover på meg og våkner hvis jeg beveger meg eller prøver å flytte henne. Er redd for at hun skal bli overopphetet av å ligge på meg, noen som har råd eller tips?
Hvor gammel er babyen din?

Jeg plukker kun opp baby ute hvis hun har nok klær på seg. Har også ammet ute i vårsola på tur når jeg har hatt riktige klær slik at ingen av oss blir kalde.

Noen dager vil min bare sove og spise. Hun er 7 uker. Andre dager er hun mer våken og vil stimuleres mellom ammingene. Men hun også blir fort overtrøtt, så ikke alltid like lett å vite når det blir for mye, og da har vi det gående..

Noen dager vil min også bare sove på meg, og da lar jeg henne gjøre det. Tviler på hun blir overopphetet uten at man merker det veldig godt i forkant..

Og min grynter veldig mye [emoji28]
 
Hvor gammel er babyen din?

Jeg plukker kun opp baby ute hvis hun har nok klær på seg. Har også ammet ute i vårsola på tur når jeg har hatt riktige klær slik at ingen av oss blir kalde.

Noen dager vil min bare sove og spise. Hun er 7 uker. Andre dager er hun mer våken og vil stimuleres mellom ammingene. Men hun også blir fort overtrøtt, så ikke alltid like lett å vite når det blir for mye, og da har vi det gående..

Noen dager vil min også bare sove på meg, og da lar jeg henne gjøre det. Tviler på hun blir overopphetet uten at man merker det veldig godt i forkant..

Og min grynter veldig mye [emoji28]
Hun er straks 6 uker:happy: høres ut som vi gjør det ganske likt!
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

2. Renselse. Når slutte med klumper?

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?

4. Helt tilfeldig laget jeg meg en provisorisk stelleplass på kjøkkenbenken da vi egentlig har stelleplass på badet oppe og jeg synes det var kjekt å slippe å gå opp der hver gang. Da ble han liggende ved siden av radioen - han blir da helt stille og lytter på musikken med full fokus så merker ikke engang at jeg skifter bleie. Er vi oppe så er det ramaskrik hver gang. P7 Klem anbefales som radiostasjon - ler. Når han i blant slår seg helt vrang og er overtrøtt kan jeg bare legge han der så roer han seg ned med en gang.
 
Har masse eg lurer på. Håper det er noen her med svar på litt.

1. Hikke hos nyfødt. Tips?

2. Renselse. Når slutte med klumper?

3. Noen som har "smerter" i klitoris etter fødsel? Kjennes ut så den blir klypt av og til.

4. Tips til stell? Baby HATER bleieskift og bytte klær. Me prøver å holde ho varm, teppe på overkroppen osv. Går dette over?
1. Legge baby på magen hjelper av og til her :) Han har ofte hikke, men plages ikke virker det som :)

4. Samme greia her ei stund. Men ble myyye bedre etter litt tid, ca 3-4 uker. Før det godsnakka og kosa jeg med han når han lå der, måtte ta meg selv i å ikke stresse eller bli frustrert, for da ble han mer frustrert. Passa på at han var fornøyd (uten om bleia selvsagt) før han ble lagt dit og passa på at det ikke var for kaldt i rommet..
Ellers har jeg ikke tips, er sikker på at det går over med litt tid:) bare tell til ti når du blir frustrert [emoji14]
 
Ang flasker.. Ved enkelte måltider spuser han mindre og om det er kort tid siden siste måltid så pleier jeg bare å lage opp 60 ml (normal måltidsmengde er 120ml), men når han viser tegn til at han ikke er mett så lager jeg opp 60 ml til, kan jeg bruke samme flaske da?
Det er jo på en måte ikke noe melk igjen enn litt dråper som blir "varmet" opp igjen etter 10 min. Har baby brezza som lager melk til 37 grader.
Har bytta ut flaska til nå, men må kjøpe flere flasker om jeg ikke bare kan bruke samme, dumt å helle ut så mye melk om han spiser mindre enn 60ml [emoji14]
 
Ang flasker.. Ved enkelte måltider spuser han mindre og om det er kort tid siden siste måltid så pleier jeg bare å lage opp 60 ml (normal måltidsmengde er 120ml), men når han viser tegn til at han ikke er mett så lager jeg opp 60 ml til, kan jeg bruke samme flaske da?
Det er jo på en måte ikke noe melk igjen enn litt dråper som blir "varmet" opp igjen etter 10 min. Har baby brezza som lager melk til 37 grader.
Har bytta ut flaska til nå, men må kjøpe flere flasker om jeg ikke bare kan bruke samme, dumt å helle ut så mye melk om han spiser mindre enn 60ml [emoji14]

Jeg ville brukt samme flaska hvis det er like etter at den ble tømt, at den ikke har stått tom ei stund :)
 
Back
Topp