Du vet du er gravid når...

Når du utsetter hårvasken så lenge som mulig for lukta av sjampoen er så innmari kvalmende :bag: og ja, har prøvd fler typer... Sliter med all såpe, men verst med håret, for det blir så intenst og nærme ansiktet :hilarious:
Eller når du er så sliten at du ikke orker tanken på å måtte stå i en dusj og skrubbe hodet. Kjenner meg sånn igjen!

Når du bruker masse tid på å lage yndlingsmaten din for så å begynne å grine fordi det ikke smaker godt lenger.....

..du klager og syter fordi du er kvalm, blir veldig bekymret når kvalmen brått er borte noen dager, og klager og syter igjen når kvalmen er tilbake.. :angelic:

Får lyst til å grine når familien har laget ovnsbakte poteter i stedet for kokte..

Når smygfisen du tenker å slippe om natta ender med og både vekke OG skremme mannen:wideyed::wideyed::wideyed::eek:

Når smygfisen du tenker å slippe om natta ender med og både vekke OG skremme mannen:wideyed::wideyed::wideyed::eek:
Hahaha!!! Nå lo jeg rått og skremte samboer med å bryte ut i latter, midt i en «stille stund» på tv! :hilarious::hilarious::hilarious:

Last edited:
Når man det ene sekundet gleder seg til å få baby igjen. Kle på og styre og stelle med den lille, og i neste sekund omtrent får panikk, for man skjønner ikke hvordan det skal gå :nailbiting:

Når du er skrubbsulten så og si hele tiden :wacky:
Og samtidig småkvalm, som blir en ond sirkel :whacky011

Du ler så du griner og ikke klarer å slutte, pga et popkorn som poppet på Kongen befaler :laughing001
Tårene triller, så jeg vet ikke om jeg ler eller griner lenger...

Du ler så du griner og ikke klarer å slutte, pga et popkorn som poppet på Kongen befaler :laughing001
Tårene triller, så jeg vet ikke om jeg ler eller griner lenger...
Så episoden forrige uke, og lo også godt av den scenen :hilarious:

Når hele verden "raser sammen" pga litt blod i truseinnlegget. :confused:

Du sitter i bilen med air con anlegget på for å kjenne og trekke inn den deilige "air con lukta". Eller når du spiser saftis, men bare i kjelleren fordi det er kombinasjonen av kjeller lukt og saftis du er ut etter.

Ja rett og slett! :dance018:happy090

Når man det ene sekundet gleder seg til å få baby igjen. Kle på og styre og stelle med den lille, og i neste sekund omtrent får panikk, for man skjønner ikke hvordan det skal gå :nailbiting:

Kjenner igjen det der, det er ikke lett å bli mor, hverken 1:e, 2:e el 3:e gangs, jeg syntes at det var mange ting som tok litt tid å "få på plass". Men, det blir jo bedre og bedre. Synes det er viktig å prøve og "feile" litt med god støtte rundt seg, mindre viktig å være vellykket og få til "alt" . Det verste som førstegangs mor synes jeg er alle forventninger til seg selv og til dels fra omgivelsene. Det surrer godt oppi knoppen og kroppen og vi mødre trenger å få slakke og gi oss selve mer slakke :Heartred

Kjenner igjen det der, det er ikke lett å bli mor, hverken 1:e, 2:e el 3:e gangs, jeg syntes at det var mange ting som tok litt tid å "få på plass". Men, det blir jo bedre og bedre. Synes det er viktig å prøve og "feile" litt med god støtte rundt seg, mindre viktig å være vellykket og få til "alt" . Det verste som førstegangs mor synes jeg er alle forventninger til seg selv og til dels fra omgivelsene. Det surrer godt oppi knoppen og kroppen og vi mødre trenger å få slakke og gi oss selve mer slakke :Heartred

Det er helt sant. Du kommer med mange gode poeng. Det er litt prøve og feile med å få barn. Det er sånn vi utvikler oss og kan lære av de erfaringene vi gjør oss på veien. Viktig med støtte. I andre kulturer er det jo vanlig at alt av familie og slektninger hjelper mor med å "oppdra" barnet. I Norge blir man ofte overlatt til seg selv mye av tiden. Det er vanskelig å få og ha barn, og det vil det alltid være :)

Er det første barnet ditt? :)
Vil anbefale å følge "foreldremestring" og "Forstå ditt unike barn" på Facebook :) det gjelder i hovedsak barn i selvstendighetsalderen, men det kan være lurt å se igjennom før den tid kommer. Jeg har lært utrolig mye der, og lærer fortsatt veldig mye. De som driver siden er gull verdt for hvordan man møter barna sine ❤️

Back
Topp