Du vet du er gravid når...

Når du utsetter hårvasken så lenge som mulig for lukta av sjampoen er så innmari kvalmende :bag: og ja, har prøvd fler typer... Sliter med all såpe, men verst med håret, for det blir så intenst og nærme ansiktet :hilarious:
Eller når du er så sliten at du ikke orker tanken på å måtte stå i en dusj og skrubbe hodet. Kjenner meg sånn igjen!
 
Når du bruker masse tid på å lage yndlingsmaten din for så å begynne å grine fordi det ikke smaker godt lenger.....
 
Når du griner for lunsjen som serveres i kantina ikke er det du hadde lyst på...:sad010
 
..du klager og syter fordi du er kvalm, blir veldig bekymret når kvalmen brått er borte noen dager, og klager og syter igjen når kvalmen er tilbake.. :angelic:
 
Får lyst til å grine når familien har laget ovnsbakte poteter i stedet for kokte..
 
Når smygfisen du tenker å slippe om natta ender med og både vekke OG skremme mannen:wideyed::wideyed::wideyed::eek:
 
Når smygfisen du tenker å slippe om natta ender med og både vekke OG skremme mannen:wideyed::wideyed::wideyed::eek:
Hahaha!!! Nå lo jeg rått og skremte samboer med å bryte ut i latter, midt i en «stille stund» på tv! :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Last edited:
Når man det ene sekundet gleder seg til å få baby igjen. Kle på og styre og stelle med den lille, og i neste sekund omtrent får panikk, for man skjønner ikke hvordan det skal gå :nailbiting:
 
Når du er skrubbsulten så og si hele tiden :wacky:
Og samtidig småkvalm, som blir en ond sirkel :whacky011
 
Du ler så du griner og ikke klarer å slutte, pga et popkorn som poppet på Kongen befaler :laughing001
Tårene triller, så jeg vet ikke om jeg ler eller griner lenger...
 
Du ler så du griner og ikke klarer å slutte, pga et popkorn som poppet på Kongen befaler :laughing001
Tårene triller, så jeg vet ikke om jeg ler eller griner lenger...
Så episoden forrige uke, og lo også godt av den scenen :hilarious:
 
Når hele verden "raser sammen" pga litt blod i truseinnlegget. :confused:
 
Du sitter i bilen med air con anlegget på for å kjenne og trekke inn den deilige "air con lukta". Eller når du spiser saftis, men bare i kjelleren fordi det er kombinasjonen av kjeller lukt og saftis du er ut etter.

Ja rett og slett! :dance018:happy090
 
Når man det ene sekundet gleder seg til å få baby igjen. Kle på og styre og stelle med den lille, og i neste sekund omtrent får panikk, for man skjønner ikke hvordan det skal gå :nailbiting:

Kjenner igjen det der, det er ikke lett å bli mor, hverken 1:e, 2:e el 3:e gangs, jeg syntes at det var mange ting som tok litt tid å "få på plass". Men, det blir jo bedre og bedre. Synes det er viktig å prøve og "feile" litt med god støtte rundt seg, mindre viktig å være vellykket og få til "alt" . Det verste som førstegangs mor synes jeg er alle forventninger til seg selv og til dels fra omgivelsene. Det surrer godt oppi knoppen og kroppen og vi mødre trenger å få slakke og gi oss selve mer slakke :Heartred
 
Kjenner igjen det der, det er ikke lett å bli mor, hverken 1:e, 2:e el 3:e gangs, jeg syntes at det var mange ting som tok litt tid å "få på plass". Men, det blir jo bedre og bedre. Synes det er viktig å prøve og "feile" litt med god støtte rundt seg, mindre viktig å være vellykket og få til "alt" . Det verste som førstegangs mor synes jeg er alle forventninger til seg selv og til dels fra omgivelsene. Det surrer godt oppi knoppen og kroppen og vi mødre trenger å få slakke og gi oss selve mer slakke :Heartred

Det er helt sant. Du kommer med mange gode poeng. Det er litt prøve og feile med å få barn. Det er sånn vi utvikler oss og kan lære av de erfaringene vi gjør oss på veien. Viktig med støtte. I andre kulturer er det jo vanlig at alt av familie og slektninger hjelper mor med å "oppdra" barnet. I Norge blir man ofte overlatt til seg selv mye av tiden. Det er vanskelig å få og ha barn, og det vil det alltid være :)

Er det første barnet ditt? :)
Vil anbefale å følge "foreldremestring" og "Forstå ditt unike barn" på Facebook :) det gjelder i hovedsak barn i selvstendighetsalderen, men det kan være lurt å se igjennom før den tid kommer. Jeg har lært utrolig mye der, og lærer fortsatt veldig mye. De som driver siden er gull verdt for hvordan man møter barna sine ❤️
 
Back
Topp