Drikker ditt barn kumelk?

ORIGINAL: Luga

Takk fro at du har satt i gang en veldig interresant diskusjon[:)]

Her får begge barna kumelk. Til tross for at jeg ikke drikker det selv. Har hatt for meg at det er veldig bra for barn med tanke på beinbyggning osv... Men, min mamma har akkurat lest en bok om en økologisk familie som har et barn som er mye sykt og et med ADHD. Og bare ved å legge om kosten og kutte ut kumelk har barnet med ADHD kunne slutte på medisiner og leve et ganske så normalt liv. Det andre er mye mindre sykt. De erstatter melk med massevis av grønnsaker. Spiser kun økologisk mat.

Hun stiller spørsmålstegn i boka om hvorfor norden nesten er de eneste landene som anbefaler melk til barn. Det er faktisk ikke mange andre land som gjør det. Hun spekulerer i om mange av de som driver med kuer osv har noe å si når det kommer til mattilsynet o.l., om det har mye mer med penger å gjøre enn hva som egentlig er bra / ikke bra.

Et eks på sånt er jo da det ble anbefalt i U landene å ikke amme. Kun for at Nestlè skulle tjene penger på MME.
Så sånt skjer jo, det er jo ikke til å stikke under en stol.

Jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro, men jeg synes det er veldig interresant å følge en diskusjon om temaet.[:)]

er helt enig med deg! og synes det er noe å tenke på at vi nermest ikke klarer oss uten brød,poteter og melk,men mengden barn og voksne med allergier bare øker på til tross for denne "sunne,naturlige" kosten.. hva med resten av verden? alle steder der disse tingene nermest ikke er eksisterendes? jeg mener at norge henger etter på enkelte områder ja.. vi er ett traust lite nisselann...tjihihi...

Barnet mitt får kumelk. Fått det fra ettårsalder.

Nei han liker ikke melk, spiser ost og yougurt, han er frisk og fin!

Verken jeg eller pappaen liker melk heller, så jeg tvinger han absolutt ikke, vil han ikke så vil han ikke, da får han vann!

jepp.. Drikker melk til frokost og kvelds, og noen ganger inni mellom[:)]

Får kumelk foreløpig, men leker med tanken på å bytte ut (gjort det en stund).

min er 11 mnd nå og har så vidt fått smake litt kumelk...her går det i nan2 enda..

Drikker kumelk sjeldent, men det er fordi hu foretrekker vann [8D]

Men VI, foreldre drikker masse kumelk. Love it [8D]

ORIGINAL: *pilutta*

Er bare nysgjerrig[:)] Jeg er av den (sære?) oppfatning at kumelk er for kalver, og at barn ikke klarer å nyttiggjøre seg næringstoffene som er i melken. Molekylene i kumelka er veldig store, og fordøyelsessystemet til mennesker er ikke i stand til å suge opp disse så godt. Barn har heller ikke evne til å bryte ned laktosen, og det kan gi plager av forskjellige slag. Dette gjelder særlig barn under 3 år. Men som den melkenasjonen vi er velger de fleste å gi kumelk fra fylte ett år.

Hvorfor ikke gi annen drikke, som f.eks havremelk? Den er tilsatt alle de viktige vitaminene som er i kumelka(for, ja, noe bra er det med melk) og inneholder i tillegg sunt fett[:)] Soya- eller rismelk er desverre ikke gode substitutter. Bl. annet inneholder soyamelk MYE planteøstrogener, og det skal ikke barn ha.

Er ikke ute etter å krangle, bare hadde vært kjekt å høre andres meninger om temaet.

Tenker selvfølgelig på dere som har barn fra 1 år og oppover[;)][:)]

Har en gutt som er laktoseintolerant, så han kan ikke drikke kumelk. Han får rismelk tilsatt kalsium. Men hvorfor er ikke rismelk bra for barna? Han kaster bare opp av havremelk så det er ikke aktuelt å gi!

Snuppa får kumelk,men er ikke så mye hun drikker av det. Vil heller ha vann og juice.

Snuppa drikker lettmelk..jeg liker ikke melk,kun oboy melk[:D]

ORIGINAL: merete_80

Vi gir kumelk, ja.

ORIGINAL: susso

ORIGINAL: MomToBe

Er det bare jeg som er dum, eller er det med melk som alt annet, noen tåler det bare ikke? Akkurat som at noen ikke tåler nøtter eller gluten? Er vel ikke dermed sagt at melk er livsfarlig? Folk har jo drikket kumelk siden tidenes morgen..... Orker ikke at alt skal være farlig jeg[&:]

kUNNE ikke vært mer enig enn her!!!!!!

enig ja... alt er jo som regel farlig.. kan få både det ene og det andre.

man kan til å med drikke seg mett på melk[:o]

Hahahahahaha!!! Jeg MÅTTE sjekke konspirasjonsteoriterenes "godside" for dette.
Og ikke overraskende finner man ting om kjernesundfamilie... Og masse annet piss...
Dette er også siden som snakker åpent om hvordan regjering og presse konspirerer mot oss, hvordan og hvor det finnes ufo'er og masse annet BULLSHIT (for dere som måtte elske Penn & Teller [;)])

www.nyhetsspeilet.no

Det er fantastisk morsom lesning, at folk virkelig blir sånn.

Her begynner vi snart å innføre mø juice ja. Ser ikke helt det farlige med det, med mindre man da er laktoseinntolerant. Frykt selger stort, tror nå jeg. Redsel er bra butikk og det vet folk. Melk er LIVSFARLIG! Selger trossalt flere ideologier enn: melk er mest sannsynlig sundt så lenge du ikke er allergisk...

ORIGINAL: Labambie

Hahahahahaha!!! Jeg MÅTTE sjekke konspirasjonsteoriterenes "godside" for dette.
Og ikke overraskende finner man ting om kjernesundfamilie... Og masse annet piss...
Dette er også siden som snakker åpent om hvordan regjering og presse konspirerer mot oss, hvordan og hvor det finnes ufo'er og masse annet BULLSHIT (for dere som måtte elske Penn & Teller [;)])

www.nyhetsspeilet.no

Det er fantastisk morsom lesning, at folk virkelig blir sånn.

Den siden er alltid god underholdnig [:D]

Back
Topp