ORIGINAL: Luga
Takk fro at du har satt i gang en veldig interresant diskusjon[:)]
Her får begge barna kumelk. Til tross for at jeg ikke drikker det selv. Har hatt for meg at det er veldig bra for barn med tanke på beinbyggning osv... Men, min mamma har akkurat lest en bok om en økologisk familie som har et barn som er mye sykt og et med ADHD. Og bare ved å legge om kosten og kutte ut kumelk har barnet med ADHD kunne slutte på medisiner og leve et ganske så normalt liv. Det andre er mye mindre sykt. De erstatter melk med massevis av grønnsaker. Spiser kun økologisk mat.
Hun stiller spørsmålstegn i boka om hvorfor norden nesten er de eneste landene som anbefaler melk til barn. Det er faktisk ikke mange andre land som gjør det. Hun spekulerer i om mange av de som driver med kuer osv har noe å si når det kommer til mattilsynet o.l., om det har mye mer med penger å gjøre enn hva som egentlig er bra / ikke bra.
Et eks på sånt er jo da det ble anbefalt i U landene å ikke amme. Kun for at Nestlè skulle tjene penger på MME.
Så sånt skjer jo, det er jo ikke til å stikke under en stol.
Jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro, men jeg synes det er veldig interresant å følge en diskusjon om temaet.[:)]
er helt enig med deg! og synes det er noe å tenke på at vi nermest ikke klarer oss uten brød,poteter og melk,men mengden barn og voksne med allergier bare øker på til tross for denne "sunne,naturlige" kosten.. hva med resten av verden? alle steder der disse tingene nermest ikke er eksisterendes? jeg mener at norge henger etter på enkelte områder ja.. vi er ett traust lite nisselann...tjihihi...