Drikker dere koffein i svangerskapet?

Drikker va 2.5dl cappuccino en gang i uken, pga jobb. Drikker te ennå sjeldnere og aldri mer enn en kopp av gangen. Drikker ikke brus, men mye rød saft. Veldig rart siden jeg aldri har likt rød saft, men gul. Nå er det jo helt omvendt
 
Vet helsemyndighetene sier man kan drikke litt, men jeg prøver bare å putte i meg det jeg tenker jeg ville gitt barnet mitt om det var født.. og det er jo ikke koffein :p derfor jeg holder meg helt unna.. eneste jeg drikker er vann i hverdagen og litt blå farris bris i helgene.. er jo litt kjedelig, men tenker jeg overlever fint et svangerskap og en ammeperiode ;) blir sikkert veldig godt med brus igjen når jeg tillater meg selv å drikke det igjen! :)
 
Drikker maks 1 kopp kaffe om dagen og så blir det ofte 1/2 l Pepsi Max. Samme med nr 1 og 2 og det var ikke akkurat små barn :p
 
Drikker koffein ja, men passer på inntaket. Maks to kopper kaffe om dagen, men blir som regel mindre enn det. Noen dager drikker jeg ikke kaffe, men tar en kopp te. Hender jeg drikker cola, men det er veldig sjeldent.
 
Drikker en kaffi kopp i ny å ned, drikker en boks Pepsi i helga , og en skjeldent hans iskaffe :)
 
Holder meg under maksgrensen. Syns det er litt feil å spørre om vi «er flinke til å holde oss unna». Forholder meg til anbefalingene, men holder meg ikke unna nei.

Så enig! Snakk om å sette dårlig samvittighet. Det er en grunn til at ting er anbefalt, men det er også en grunn til at det ikke er anbefalt totalt avhold.

Alt med måte:)
 
Drikker verken te eller brus, drikker gjerne en 1/2 kopp kaffe om det har vært våken netter i hus eller om vi er i «kaffebesøk» , er egentlig ikke spesielt glad i kaffe.
 
Drakk kaffe daglig før jeg ble gravid. Sluttet på dagen testen var positiv. Har ikke vært noe stress. Drikker ingen andre drikker med koffein til vanlig, eller nå.
 
Drikker av og til te. Hjemme drikker jeg koffeinfri men hos andre det jeg blir servert.
 
Veldig lite, kaffe har jeg ikke hatt lyst på etter jeg ble gravid, og jeg er ikke så veldig glad i cola.
 
Drikker verken kaffe, cola eller te. Går i vann, melk og noen ganger husholdningssaft.
 
Er ikke flink til å holde meg unna :) Drikker ikke kaffe, men Pepsi Max. Drikker vel noe mindre enn tidligere, men nei jeg tenker ikke så mye over det :)
 
Drikker både kaffe og cola innimellom... er vel litt mengden det kommer an på tenker ihvertfall jeg.
 
Back
Topp