Drikker dere koffein i svangerskapet?

Nei, men drikker omtrent ikke koffeinholdig drikke til vanlig heller. Liker ikke kaffe og er ikke noe stor te-drikker heller[emoji4]
 
Har ikke hatt lyst på kaffe eller cola siden jeg ble gravid. Men hadde ikke hatt noe dårlig samvittighet for å drikke en kopp eller et glass om dagen
 
Ikke daglig! Men det har jeg aldri gjort! Drikker kun kaffi de dagene jeg er veldig trøtt til vanlig, og også nå :)
 
Jeg drikker ikke mye, men tar kanskje en kopp kaffe i uka, men ellers har jeg ikke lyst på det heller.
 
Drikker ikke noe særlig kaffe, men cola zero sliter jeg med å holde meg unna. Ihvertfall når jeg er kvalm..
 
Drikker ikke hver dag som før, blir kanskje en halv kopp eller en kopp kaffe i uka, og et glass eller to med pepsi. Men det er så lite, så det har jeg ikke dårlig samvittighet for :) overrasket over at det har vært så lett å holde seg unna kaffe, har liksom ikke trang etter det om dagen.
 
Det har jeg ikke gjort meg så mange tanker rundt! Jeg drikker ikke kaffe, sjelden te. Men pleier å drikke en del Pepsi Max forut for graviditeten. Blitt noe i svangerskapet også - men fikk hekta på appelsinjuice 1 trimester så ble lite da og nå har det blitt litt julebrus istedet så kanskje 3-4 glass i uka med koffein[emoji6]
 
Har gått fra 5 kopper kaffe om dagen til 2 i uka. Men drikker et par glass cola zero ca annenhver dag. Føler jeg er greit innafor. [emoji4]
 
Drikker som regel et par kopper kaffe om dagen, prøver å holde meg til det, men hender det blir tre kopper innimellom hvis vi er borte på noe. Drikker lite brus. Har ikke noe dårlig samvittighet for det [emoji4]
 
Jeg drikker vel kanskje 1,5 liter cola light i løpet av uken.
Gjerne i helgen da. Før drakk jeg 1 l Pepsi Max om dagen..
 
Drikker 2 kopper kaffe om dagen som jeg nyter til det fulle :happy:

Stusset veldig og fikk litt klump i halsen nå som jeg leste startinnlegget. Har jo lest masse om dette, holdt til rettningslinjene og nå lurte jeg på om det forelå ny informasjon som jeg ikke hadde fått med meg! Det gjorde det jo heldigvis ikke, så da skal jeg fortsette å kose meg med kaffen. Drakk 2 kopper om dagen i forrige svangerskap også (drikker minst det dobbelte når jeg ikke er gravid), gikk da over tiden og fikk et langt over gjennomsnittlig stort barn.
 
Drikker 2 kopper kaffe om dagen som jeg nyter til det fulle :happy:

Stusset veldig og fikk litt klump i halsen nå som jeg leste startinnlegget. Har jo lest masse om dette, holdt til rettningslinjene og nå lurte jeg på om det forelå ny informasjon som jeg ikke hadde fått med meg! Det gjorde det jo heldigvis ikke, så da skal jeg fortsette å kose meg med kaffen. Drakk 2 kopper om dagen i forrige svangerskap også (drikker minst det dobbelte når jeg ikke er gravid), gikk da over tiden og fikk et langt over gjennomsnittlig stort barn.

Jeg også ble litt stuss over startinnlegget, og lurte på om det var noe jeg hadde misset av ny info i det siste. Regnet mye på det sist svangerskap, da jeg jobbet i kaffebar og interesserer meg for kaffe og koffein rent profesjonelt [emoji4] Klarer ikke kaffe av noe slag de tre første månedene av svangerskap, da smaker det høgg, men i tiden etterpå koser jeg meg med en kopp eller to hver eneste morgen! Fikk en alldeles gjennomsnittlig jente på termin forrige gang [emoji4]
 
Lager 50/50 koffein og koffeinfri. Drikker ca 3 kopper av det om dagen.
 
Jeg drikker te hver dag- som man kan... tar en slurk Pepsi Max av sambo inni mellom... men det har gått greit å holde seg unna- for hverken kaffe eller Pepsi frister...
 
Holder meg under maksgrensen. Syns det er litt feil å spørre om vi «er flinke til å holde oss unna». Forholder meg til anbefalingene, men holder meg ikke unna nei.
Helt enig! :)

Nå drikker jeg mye mindre enn anbefalt de fleste dager, da jeg generelt ikke har lyst på kaffe. Men er veldig avslappet til å ta et par kopper te på jobb, og litt brus innimellom ellers. Men hadde jeg hatt lyst på kaffe hadde jeg nok drukket 1-2 kopper per dag!
 
Drikker max en kopp eller to om dagen. Men absolutt flest dager jeg ikke drikker kaffe.
 
Back
Topp