Drikker dere koffein i svangerskapet?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
Lite. Drikker litt Pepsi, sånn et glass eller to i uka:) kaffe greier jeg ikke å drikke når jeg er gravid. Men pleier å drikke kaffe til vanlig:) her går det mest i vann.. Hjelper litt på kvalmen

Jeg har ikke orket kaffe siden uke 5, og siden koffeinavhengigheten min nå er brutt, holder jeg meg sikkert unna resten av svangerskapet. Men jeg elsker kaffe til vanlig, så hadde jeg ikke fått avsmak på det, hadde jeg drukket litt, men holdt meg innenfor anbefalt mengde. Andre ting med koffein drikker jeg svært sjelden i utgangspunktet.

Eg toler ikkje kaffi og kvitlauk når eg er gravid. Så kaffi rører eg ikkje. Men eg drikk litt tynn te.

Synes overskriften er litt voldsom. «Klarer dere holde dere unna koffein»? Du kan drikke 1-2 kopper kaffe rådes det og det er jo ikke sånn at barnet tar skade av litt koffein. Så lenge en klarer begrense inntaket så er det ingenting i veien med å drikke koffein i svangerskapet mener nå jeg :)

Jeg liker ikke kaffe så det går fint å holde seg unna, men blir kanskje ett-to glass Pepsi Max i uken. Synes det er mye verre å holde meg unna lakrisen, og dette lommer fra en som egentlig ikke var noe særlig begeistret for lakris tidligere [emoji85]

Back
Topp