Drikker dere koffein i svangerskapet?

En tråd i 'Mai 2018' startet av Moderator Tone, 26 Nov 2017.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lotta915 Flørter med forumet

Drikker va 2.5dl cappuccino en gang i uken, pga jobb. Drikker te ennå sjeldnere og aldri mer enn en kopp av gangen. Drikker ikke brus, men mye rød saft. Veldig rart siden jeg aldri har likt rød saft, men gul. Nå er det jo helt omvendt

2. Håpefull☺️ Glad i forumet Mailykke 2018 Augustbarna 2021

Vet helsemyndighetene sier man kan drikke litt, men jeg prøver bare å putte i meg det jeg tenker jeg ville gitt barnet mitt om det var født.. og det er jo ikke koffein :p derfor jeg holder meg helt unna.. eneste jeg drikker er vann i hverdagen og litt blå farris bris i helgene.. er jo litt kjedelig, men tenker jeg overlever fint et svangerskap og en ammeperiode ;) blir sikkert veldig godt med brus igjen når jeg tillater meg selv å drikke det igjen! :)

3. VenterNr4<3 Elsker forumet Marsboere 2020

Drikker maks 1 kopp kaffe om dagen og så blir det ofte 1/2 l Pepsi Max. Samme med nr 1 og 2 og det var ikke akkurat små barn :p

4. VenterNr4<3 Elsker forumet Marsboere 2020

Husker jeg stressa mye med dette med nr 1 og 2 men har nå valgt å ikke få dårlig samvittighet, holder meg jo langt innafor maksgrensa.

• Liker Liker x 2
  5. Snorkfrøkna_90 Elsker forumet Mailykke 2018 Himmelbarn ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Drikker koffein ja, men passer på inntaket. Maks to kopper kaffe om dagen, men blir som regel mindre enn det. Noen dager drikker jeg ikke kaffe, men tar en kopp te. Hender jeg drikker cola, men det er veldig sjeldent.

6. Hoppetihopp Elsker forumet Mailykke 2018

Samme her! :)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  7. Sykepleiermamma Ny på forumet

Drikker en kaffi kopp i ny å ned, drikker en boks Pepsi i helga , og en skjeldent hans iskaffe :)

8. Sykepleiermamma Ny på forumet

Så enig! Snakk om å sette dårlig samvittighet. Det er en grunn til at ting er anbefalt, men det er også en grunn til at det ikke er anbefalt totalt avhold.

Alt med måte:)

• Liker Liker x 1
    • Enig Enig x 1
  9. Lillenurk93 Elsker forumet Marslykke 2016

Drikker verken te eller brus, drikker gjerne en 1/2 kopp kaffe om det har vært våken netter i hus eller om vi er i «kaffebesøk» , er egentlig ikke spesielt glad i kaffe.

10. C-tine Gift med forumet Mailykke 2018

Drakk kaffe daglig før jeg ble gravid. Sluttet på dagen testen var positiv. Har ikke vært noe stress. Drikker ingen andre drikker med koffein til vanlig, eller nå.

11. Lillefrø Flørter med forumet Påskekyllingene 2020

Ja 2-3 kopper kaffe om dagen..

12. Iverill Flørter med forumet

Drikker av og til te. Hjemme drikker jeg koffeinfri men hos andre det jeg blir servert.

13. Kooki Glad i forumet Mailykke 2018

Signerer denne [emoji4]

• Liker Liker x 1
  14. tbergm gutt desember 2013 Mailykke 2018

Holder meg til anbefalingene 1-2 kopper te/kaffe om dagen.

15. Askja Blir kjent med forumet

Veldig lite, kaffe har jeg ikke hatt lyst på etter jeg ble gravid, og jeg er ikke så veldig glad i cola.

16. Turbotrolla Elsker forumet Mailykke 2018 Septemberbarna 2019

Drikker verken kaffe, cola eller te. Går i vann, melk og noen ganger husholdningssaft.

17. Snartmammatilto? Flørter med forumet

Drikker 2 kopper kaffe hver dag!

18. Alma2018 Flørter med forumet Himmelbarn

Er ikke flink til å holde meg unna :) Drikker ikke kaffe, men Pepsi Max. Drikker vel noe mindre enn tidligere, men nei jeg tenker ikke så mye over det :)

19. Gravid nr 3 Betatt av forumet

Drikker både kaffe og cola innimellom... er vel litt mengden det kommer an på tenker ihvertfall jeg.

20. ønskebarn<3 Glad i forumet Mailykke 2018 *Aprilbaby 2018*

Jeg drikker kaffe daglig :)

Del denne siden