Drikker dere alkohol når barna har lagt seg?

Vi tar oss gjerne et par pils både fredag og lørdagskveld selv om barna er hjemme, ser ikke noe galt i det.
 
Kan fint ta meg ei øl eller to :)
 
En sjelden gang. Da kan d bli et til to små glass Bailey's på meg. Mannen drikker kanskje en boks øl. Men vi drikker veldig sjeldent.

D er ikke et bevisst valg at vi drikker alkohol sjeldent, d er bare blitt sånn.
 
Ja kan ta et glass vin og kan drikke det glasset mens de er våkne til middag og. Det gjør de fleste jeg kjenner, er kun her inne ingen gjør det.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Mannen syns det er godt med en øl eller to en gang iblant. Jeg drikker ikke nå pga amming, men gleder meg til jeg kan kose meg med en øl eller et glass vin. Er ikke helt sikker på hvordan vi kommer til å gjøre det, men med storesøster har alltid en av oss hvert edru hvis vi ikke har hatt barnevakt. Er litt mer avslappet denne gangen, så kanskje det blir annerledes, men det blir jo ikke noe fyll, så klart.
 
Nei, jeg gjør ikke det. Er helt alene om omsorgen, så da føler jeg at det er best med en 100 % edru mamma i heimen :). Ikke noe tap for meg. Koser meg heller med et glass brus.
 
Ja, vi kan fint ta et glass vin når ungene er i seng. Skjer ikke så ofte, men det skjer. På julaften kommer vi til å ta et glass til maten. Ser ikke problemet når mengden er så liten at ungene ikke merker noe personlighetsforandringer. Skulle det skje noe med barna kan man ta taxi eller ringe sykebil. (Mtp alle som sier at det kun er ene som gjør det og aldri begge)

Enig med deg så lenge foreldrene ikke er drittings er det ikke noe problem... Og tenker hvor ofte er det egentlig du må på legevakten uventet med barna... Jeg hadde jo holdt meg edru dersom jeg var usikker om sønnen min var dårlig og kanskje trengte legevakt på kvelden... Tenker alle foreldre tenker jo sånt, og du tenker jo klart nok om du har smakt litt alkohol;)
 
Mannen min drikk ikkje alkohol. Skulle eg få lyst til å drikke blir det ute av huset eller når ungane er vekke - og etter eg er ferdig med svangerskap og amming. Har vel smakt alkohol kanskje 4-5 gongar dei siste 11 åra, har ikkje behov for det og likar sjeldan smaken.
 
Ja, men ikke begge to. Stort sett er det mannen som tar seg ei øl og to på kvelden. Hender jeg tar et glass vin en sjelden gang. Er alltid en av oss som er kjørbar/edru i tilfelle noe skulle skje
 
Ditt gærne kvinnfolk! :p

Samme her forøvrig. Jeg vil at barna mine skal ha et sunt forhold til alkohol. At den er forbeholdt høytideligheten, forbehold voksne i godt lag etc. Er han våken holder jeg meg alltid til et glass. Men sover mini kan jeg og mannen fint dele en flaske :) Og om mannen ikke vil ha, enda bedre: mer på meg! :p neida, joda. Joda.
Hadde jeg ikke trodd om deg :eek:




Joda:p
 
Gravid eller ei,nei d gjør jeg ikke,mannen kan ta en boks eller to etter barna er lagt,men d er som regel alkoholfritt. Alkohol og barn hører ikke sammen,ihvertfall ikke i vårt hus.
 
Det har jeg ikke hatt lyst på siden jeg ble mor. Synes ingenting smaker godt lenger så da lar jeg være. Hender gubben tar en øl, men han drikker oftere alkoholfri enn vanlig øl
 
Kan ta et glass rødt og mannen en øl og en whiskey, men ikke mer :) har en maksgrense på 1-2 enheter, men det skjer ikke så ofte heller! Skal være helt klar i hodet om han våkner osv eller det skjer noe :)
 
Jeg drikker aldri alkohol om kveldene, har ikke lyst. Mannen tar av og til et glass øl eller en liten whisky.
 
Nå blir det ikke noe på meg oga jeg er gravid, men jeg kan lett ta meg nien glass vin ja :) Samboeren kan ta seg ennpils eller to, evt et lite glass whisky å nippe på. Men her drikker vi aldri ellers da.. Her blir det med den lille hverdagskosen, eller evt en flaske vin på deling her hjemme om vi har barnefri :)
 
Back
Topp