Drikker dere alkohol når barna har lagt seg?

Det, eller Cola :p
 
Ikke nå mens jeg er gravid, men kan godt ta oss ett glass vin eller en øl etter barna har lagt seg. Det skjer vel ett par ganger i mnd :)
 
Bli såfall en eller to cider/øl.
Men kan vel så og si kalle meg avholds. Er ikke langt ifra. Bare blitt sånn med ei lita ei.. å ikke føler jeg behov for å drikke heller.
 
Last edited:
Jeg koser meg mer med brus, faktisk! Men kan godt ta et glass vin til finere middag, til og med når hun er våken! Sånn er jeg! :O
Ditt gærne kvinnfolk! :p

Samme her forøvrig. Jeg vil at barna mine skal ha et sunt forhold til alkohol. At den er forbeholdt høytideligheten, forbehold voksne i godt lag etc. Er han våken holder jeg meg alltid til et glass. Men sover mini kan jeg og mannen fint dele en flaske :) Og om mannen ikke vil ha, enda bedre: mer på meg! :p neida, joda. Joda.
 
Med mindre noen andre skal sove med han den aktuelle natten så drikker jeg ikke når jeg skal legge meg ved siden han etterpå.
 
Jeg kan fint ta meg et glass vin/øl/cider for kosen sin del ja, sjelden jeg gjør det før ungene er i seng. Men det er fordi jeg gjerne vil sitte i fred og nyte stillheten mens jeg koser meg med et glass :)
 
Jeg gjør ikke. Hender mannen har tatt seg et par øl etter at jentene er lagt, men når vi nå får baby på rommet er det uaktuelt.
 
Hender vi gjør det ja :) Da blir det gjerne cider siden han ikke liker vin eller øl.
 
Null tolerant for sånt! Det skal ikke drikkes noen form for alkohol i mitt hjem så lenge barnet mitt er i hus. Uansett om det er en cider, øl eller bare en liten dram! Hva andre gjør er opp til dem. Men jeg drar ikke på nyttårs feiring feks til de som drikker med barna til stedet.
 
Mannen min drikker ikke. Jeg drikker sjelden, men tar gjerne et glass vin uten å få dårlig samvittighet :)
 
Veldig sjelden. Hender mannen tar seg ei øl i helgene. Men det er også sjelden. Vi er mest komfortable med å drikke litt alkohol når unga sover borte.
Ser ikke noe problem med å kose seg litt, men er rett og slett vanesak.
 
Der hender vi tar oss et glass vin. Men veldig sjelden.
 
Kan ta ett glass vin, men det hører sjeldenheten til :p liker å ha barnevakt og at vi faktisk skal noe om jeg først skal drikke alkohol. :)
 
Ikke jeg, sambo kan gjerne kose seg med en øl :) Men for meg er det like mye for at behovet ikke er der :)
 
Når det bare er oss så hender det seg vi kan ta oss en øl i helgene (når jeg ikke er gravid såklart). Kan også fint ta meg ett glass vin, men orker ikke å åpne en flaske kun til meg, da det kun er jeg som drikker vin ;)

Aldri mengder som gjør oss påvirket i slike settinger - kun til kos under eller etter mat ;)
 
Ja :) men det er sjeldent. Ofte blir det en cider eller ett glass vin.
 
Back
Topp