~ Drømmen om nummer to ~

Så kjipt! Får krysse fingrene for at det går med insemnasjon da, hvis ikke må dere vel få hjelp via ivf!

Kommer til å kreve IVF etter denne runden med inseminasjon ;) Lei hele opplegget og gidder ikke prøve ting jeg har prøvd før som har feilet
 
Kommer til å kreve IVF etter denne runden med inseminasjon ;) Lei hele opplegget og gidder ikke prøve ting jeg har prøvd før som har feilet

Ja det kan jeg godt forstå altså. Er jo måte på hvor vanskelig ting skal være! Krysser alt for at det klaffer med insemninasjonen da, så slipper dere mer venting :)
 
Da har vi begynt med litt grøt og smaksprøver til lillemann, og det liker han tydeligvis veldig godt :) Startet for litt over en uke siden, så fullammingen er offisielt over. Ammer jo fortsatt omtrent like mye, og det kommer jeg til å gjøre i lang tid fremover, men etterhvert som det gradvis blir trappet ned, håper jeg kroppen raskt kommer i syklus igjen :)

Litt blandede følelser rundt hele greia, da jeg gjerne skulle blitt gravid igjen med en gang, men samtidig hadde det vært veldig greit å fått jobba i minimum 6 mnd før jeg går ut i ny permisjon. Da hadde jeg komt bedre ut av det økonomisk. Det står jo ikke på nå heller, og jeg har jo uendelig mange år fremover å jobbe på, men vi får bare se :) Tar det som det kommer og satser på en sensommer/høstbaby neste år, men skulle det skje før er det også veldig greit :)
 
Da har vi begynt med litt grøt og smaksprøver til lillemann, og det liker han tydeligvis veldig godt :) Startet for litt over en uke siden, så fullammingen er offisielt over. Ammer jo fortsatt omtrent like mye, og det kommer jeg til å gjøre i lang tid fremover, men etterhvert som det gradvis blir trappet ned, håper jeg kroppen raskt kommer i syklus igjen :)

Litt blandede følelser rundt hele greia, da jeg gjerne skulle blitt gravid igjen med en gang, men samtidig hadde det vært veldig greit å fått jobba i minimum 6 mnd før jeg går ut i ny permisjon. Da hadde jeg komt bedre ut av det økonomisk. Det står jo ikke på nå heller, og jeg har jo uendelig mange år fremover å jobbe på, men vi får bare se :) Tar det som det kommer og satser på en sensommer/høstbaby neste år, men skulle det skje før er det også veldig greit :)
 
Da har vi begynt med litt grøt og smaksprøver til lillemann, og det liker han tydeligvis veldig godt :) Startet for litt over en uke siden, så fullammingen er offisielt over. Ammer jo fortsatt omtrent like mye, og det kommer jeg til å gjøre i lang tid fremover, men etterhvert som det gradvis blir trappet ned, håper jeg kroppen raskt kommer i syklus igjen :)

Litt blandede følelser rundt hele greia, da jeg gjerne skulle blitt gravid igjen med en gang, men samtidig hadde det vært veldig greit å fått jobba i minimum 6 mnd før jeg går ut i ny permisjon. Da hadde jeg komt bedre ut av det økonomisk. Det står jo ikke på nå heller, og jeg har jo uendelig mange år fremover å jobbe på, men vi får bare se :) Tar det som det kommer og satser på en sensommer/høstbaby neste år, men skulle det skje før er det også veldig greit :)

Skjønner hva du mener, selv har jeg kun midlertidig ansatt med kontrakt ut året, men ser ut til at det blir fast. IKM i dag og fått svakt utslag på test i går og i dag. Håper det ordner seg på alle kanter :bag: Hadde vært godt å få kontrakt før jeg må slippe bomba!
 
Når er det du går ut i jobb da igjen? Med tanke på at du går gravid med opptjening cirka 7-8 måneder bør du jo da bli gravid rett før du skal ut i jobb igjen :)

MEN som du sier - så lenge dere klarer dere har du mange år på deg å jobbe ;) Permisjon gir jo også opptjening til ny foreldrepengerperiode
 
Skjønner hva du mener, selv har jeg kun midlertidig ansatt med kontrakt ut året, men ser ut til at det blir fast. IKM i dag og fått svakt utslag på test i går og i dag. Håper det ordner seg på alle kanter :bag: Hadde vært godt å få kontrakt før jeg må slippe bomba!

Var det jeg også var før jeg gikk ut i permisjon denne gangen. Men "hell i uhell" fikk jeg bekkenløsning og ble sykmeldt før kontrakten gikk ut, og fikk dermed sykepenger for samme stillingsprosent som jeg hadde, altså 100% sykepenger. Men siden jeg jobbet litt variert hver mnd ble lønna litt forskjellig hver mnd, og de mnd jeg jobba mindre har desverre dradd snittet for foreldrepengene ned. Men nå er jeg så heldig at jeg har fått meg en 100% stilling, og dermed fast lønn som gjør at jeg vil få mer utbetalt i neste permisjon om jeg rekker å jobbe 6 mnd først.

Så spennende da! Krysser fingrene for sterkere tester :) Satser på du får fast :)
 
Når er det du går ut i jobb da igjen? Med tanke på at du går gravid med opptjening cirka 7-8 måneder bør du jo da bli gravid rett før du skal ut i jobb igjen :)

MEN som du sier - så lenge dere klarer dere har du mange år på deg å jobbe ;) Permisjon gir jo også opptjening til ny foreldrepengerperiode

Midten av februar ca. Man må ha jobbet 6 av de 10 siste mnd før man går ut i permisjon, så ideelt sett burde jeg bli gravid aller tidligst i desember :oops:

Jada, det står ikke på økonomien nå i det hele tatt, men tanken på å få enda mer utbetalt hver mnd er jo absolutt ikke å forakte :p Det er helt sant, så vi får nok bare ta det som det kommer :) For alt jeg vet blir vi ikke gravide uten hjelp heller, siden jeg er overbevist om at pergoen var det som gjorde susen sist. Hadde man bare visst hvordan ting blir :p
 
Lillemann har nå allerede kommet opp i en porsjon grøt hver kveld, og litt smoothie og middagssmaking i løpet av dagen, så her går det unna :) Mandag blir jeg nødt til å bestille noen graviditetstester da vi skal i 30årslag i helgen, og jeg må forsikre meg om at jeg ikke er gravid enda :) Skrekkblandet fryd, men savner litt den spenningen med testingen altså :p Gruer meg til å dra fra lillemann i så mange timer da, men det skal nok gå bra for både store og små :)
 
Iiiik da er tester bestillt! Kjenner jeg ble skikkelig nervøs, haha :p Vi skal nemmelig på vift nå til helgen, for første gang siden fødselen faktisk, så tenker det er lurt å forsikre seg om at jeg ikke er gravid :)
 
Testene hadde komt i posten idag, og jeg merka testetøsa i meg med en gang :p Som jeg forventet var den negativ, så det betyr vin i helga for første gang siden tidlig i juli i fjor, og jeg gleder meg :D Helt sånn innerst innerst inne, ble jeg bittelitt skuffet faktisk, hadde egentlig ikke trodd det, men da får vi bare hoppe masse i høyet fremover og satse på at kroppen bestemmer seg for å komme i syklus igjen fortest mulig :)
 
Har lest litt rundtom på prøveforumet siste tiden, så har fått med meg at bt har gitt mange falske forhåpninger med tydelige skyggestreker. Idag var det tydeligvis min tur å få en sånn. Rart hvor tydelig den kan være til å være bare en skyggestrek, men den har kommet lenge etter tidsfristen, så det er ingen tvil. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg uten tvil fått forhåpninger..

image.jpeg
 
Hei! Mener jeg husker å se deg her da jeg startet å prøve. Spennende at dere prøver på nr to nå med en gang! Får håpe det klaffer fortere denne gang ;)
Masse lykke til!
 
Har lest litt rundtom på prøveforumet siste tiden, så har fått med meg at bt har gitt mange falske forhåpninger med tydelige skyggestreker. Idag var det tydeligvis min tur å få en sånn. Rart hvor tydelig den kan være til å være bare en skyggestrek, men den har kommet lenge etter tidsfristen, så det er ingen tvil. Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg uten tvil fått forhåpninger..

Vis vedlegget 197605
Skummelt det der med de testene! Jeg har også fått to sånne tester nå 10 og 11 dpo, men det kom frem før 5 min var gått, så da blir jeg jo enda mer usikker. Hvor lenge etter frist dukka dine opp? Mine kom etter ca 3-4 min.
 
Hei! Mener jeg husker å se deg her da jeg startet å prøve. Spennende at dere prøver på nr to nå med en gang! Får håpe det klaffer fortere denne gang ;)
Masse lykke til!

Ja det er godt mulig, synes å huske deg og :) Lille vennen vår er så snill og god at vi sikkert kunne fått 10 sånne, så da hopper vi rett og slett bare i det, og håper på en til så fort som mulig :) Med vår flaks blir det nok kolikk og hele pakka :p Tusen takk :) Hvor ligger du i løypa?
 
Skummelt det der med de testene! Jeg har også fått to sånne tester nå 10 og 11 dpo, men det kom frem før 5 min var gått, så da blir jeg jo enda mer usikker. Hvor lenge etter frist dukka dine opp? Mine kom etter ca 3-4 min.

Hvis de kommer innen tidsfristen er jo sjansen stor for at det er babystrek, og husker jeg fikk min første svakt positive test 10 dpo :) Husker ikke helt, men studerte den innen tidsfristen og da var der ingenting, og kika på den igjen ganske lenge etter, og da var der plutselig en "strek".
 
Back
Topp