Drømmen om et søsken.

Hehe. Du fikk meg til å dra på smilebåndet. Kjekt at det finnes lommelykter :laughing002

Det går litt bedre. Jeg er spent på å høre hva de tenker om neste forsøk. Jeg meldte fra i dag om negative hjemmetester. De vil jeg skal bruke Cyclogest fram til svar på blodprøven jeg skal ta på torsdag. Jeg har bare ut torsdag, og gidder faktisk ikke stresse for å få tak i en ny pakke for å ta én på fredag:angelic:

De skulle ringe meg på torsdag. Jeg grubler fælt på om det egentlig burde vært totalfrys. Jeg hadde 17 i hcg 10 dager før innsett. Og er usikker på hvor i balanse kroppen egentlig var. Så redd jeg har «kastet» bort en blastocyst. Men det var aldri snakk om å fryse, så antar de vet hva de gjør. Men klarer ikke helt legge fra meg tanken.

I tillegg har jeg følt meg så småkvalm, svimmel og uggen de siste to-tre dagene. Og det blir bare verre.

Hvordan går det med deg egentlig? Jeg har mistet oversikten i det siste :bag:
Godt å høre❤️Den tanken forblir av og på frem til neste forsøk. Bruk cyclogest til du får svar fra blodprøven. Jeg tok frem til blodprøven selv. Mensen kom 1 dag etter jeg sluttet å ta det. Man vet aldri om det går før du får svar fra blodprøvn. Er en grunn de ber deg ikke teste før blodprøven. Kanskje spiren har satt seg allikavel❤️Jeg har egentlig gått rett ned i kjelleren etter mislykket første forsøk. Og negative tester imellomtiden i ventemånedene. Så venter jeg på mensen og håper den kommer etter påsken starter. Kommer den før påske så er det ingen start på sprøyter før i mai. Så henger i løseluften og håper at vi skal klare å få det til på et vis tilslutt. Er også veldig redd for å kjøre igang med forsøk 2. Tenk om det er mindre egg og tenk om det er ingen denne gang. Siden bare 1 klarte seg tilslutt. Håper selvfølgelig at det skal gå bedre enn første forsøk, men vanskelig å tro helt slik som det har blitt på denne reisen.

Masse lykketil på torsdag❤ og håper du føler deg bedre snart. Er kjipt å vær uggen og kvalm.

Godt å høre❤️Den tanken forblir av og på frem til neste forsøk. Bruk cyclogest til du får svar fra blodprøven. Jeg tok frem til blodprøven selv. Mensen kom 1 dag etter jeg sluttet å ta det. Man vet aldri om det går før du får svar fra blodprøvn. Er en grunn de ber deg ikke teste før blodprøven. Kanskje spiren har satt seg allikavel❤️Jeg har egentlig gått rett ned i kjelleren etter mislykket første forsøk. Og negative tester imellomtiden i ventemånedene. Så venter jeg på mensen og håper den kommer etter påsken starter. Kommer den før påske så er det ingen start på sprøyter før i mai. Så henger i løseluften og håper at vi skal klare å få det til på et vis tilslutt. Er også veldig redd for å kjøre igang med forsøk 2. Tenk om det er mindre egg og tenk om det er ingen denne gang. Siden bare 1 klarte seg tilslutt. Håper selvfølgelig at det skal gå bedre enn første forsøk, men vanskelig å tro helt slik som det har blitt på denne reisen.

Masse lykketil på torsdag❤ og håper du føler deg bedre snart. Er kjipt å vær uggen og kvalm.
Den kjelleren blir et mer og mer permanent oppholdssted. Vi får kjøpe noe fint å «piffe» den opp litt :laughing002

Jeg skjønner så godt akkurat hva du mener og hvordan du tenker. Hele prosessen er rett og slett så tøff og vond.
Håper virkelig det klaffer med neste syklus så du slipper og vente enda en mnd:Heartpink

Den kjelleren blir et mer og mer permanent oppholdssted. Vi får kjøpe noe fint å «piffe» den opp litt :laughing002

Jeg skjønner så godt akkurat hva du mener og hvordan du tenker. Hele prosessen er rett og slett så tøff og vond.
Håper virkelig det klaffer med neste syklus så du slipper og vente enda en mnd:Heartpink
Det finnes alltid lommelykt på mobilen :laughing002 Men typisk den går tom for strøm når man trenger lyset sikkert. Hahaha
Si ifra hvis du finner noe å «piffe» den opp med. :joyful:
Tusen takk fine deg og jeg håper så inderlig at det går for dere❤️

14dpo.
Har ikke testet i dag. Orker ikke. Skal uansett til blodprøve i morgen.
Har legetime i morgen også. Opprinnelig satt for å vurdere videre sykmelding. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Fysisk har jeg det jo bra. Men jeg føler jeg aldri har vært nærmere den berømte veggen mentalt noen gang før.
Jeg er diagnostisert med angst og depresjon (som har vært under rimelig grei kontroll i mange år nå) og er henvist utredning adhd, så det sier sitt at jeg tror jeg aldri har følt meg verre enn nå. Men styggen på ryggen sier at det er svakt av meg å ikke begynne å jobbe igjen nå, så vurderer å late som ingenting.

Har hatt en lang samtale med chat gpt i dag. I påvente av samtale med klinikken i morgen. Og ser jo at sannsynligheten for at det skal bli en baby med min alder og AMH, før aldersforskjellen mellom barn 1 og 2 blir stor, er forsvinnende liten. Chat anslår at jeg statistisk sett har 45 egg igjen som kan bli baby, men at jeg bør vurdere eggdonasjon. Som jo bringer med seg en haug med nye grublerier og bekymringer.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette. Må bare prøve å formulere noen tanker.

14dpo.
Har legetime i morgen også. Opprinnelig satt for å vurdere videre sykmelding. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Fysisk har jeg det jo bra. Men jeg føler jeg aldri har vært nærmere den berømte veggen mentalt noen gang før.
Jeg er diagnostisert med angst og depresjon (som har vært under rimelig grei kontroll i mange år nå) og er henvist utredning adhd, så det sier sitt at jeg tror jeg aldri har følt meg verre enn nå. Men styggen på ryggen sier at det er svakt av meg å ikke begynne å jobbe igjen nå, så vurderer å late som ingenting.

Har hatt en lang samtale med chat gpt i dag. I påvente av samtale med klinikken i morgen. Og ser jo at sannsynligheten for at det skal bli en baby med min alder og AMH, før aldersforskjellen mellom barn 1 og 2 blir stor, er forsvinnende liten. Chat anslår at jeg statistisk sett har 45 egg igjen som kan bli baby, men at jeg bør vurdere eggdonasjon. Som jo bringer med seg en haug med nye grublerier og bekymringer.

Det er ekstra krevende med de diagnosene i slike prosesser. Så sender deg gode klemmer❤️Du er sterk og modig! Husk det❤️Tenkte selv på eggdonasjon idag når tankene begynte å spinne. Lastet ned chatgpt nå og skal i samtale med den inatt når jeg grubler for mye :joyful:

14dpo.

Hei, vil bare si at ChatGPT har gitt meg endel feil svar vedr sannsynlighet for å få barn med IVF som 40 åring :)

Det er ekstra krevende med de diagnosene i slike prosesser. Så sender deg gode klemmer❤️Du er sterk og modig! Husk det❤️Tenkte selv på eggdonasjon idag når tankene begynte å spinne. Lastet ned chatgpt nå og skal i samtale med den inatt når jeg grubler for mye :joyful:
Skulle ønske det fantes en «av-knapp» på hjernen av og til:laughing002 tenk at det går an å bli så utslitt av grubling og tenking. Synd det ikke brenner kalorier samsvarende forhold til slitenhet:laughing002

Takk. Jeg ble faktisk nesten uvenn med chat i dag :laughing002 Den snakket sjansene mine så ned at jeg endte opp med å tenke at vi bare kunne legge inn årene nå :bored:
Slik jeg har forstått litteraturen på IVF over 40 er jo at sjansene er mindre pga aldrene egg og at man ofte må ha flere uttak for å finne frem til de gode eggene. Det er kjedelig for oss, men ikke så mye vi får gjort noe med. Så må man sette en grense for seg selv for hvor mange uttak man kan ta, både med tanke på økonomi, fysikk og psyken. Også er det jo fantastisk at donoregg muligehter finnes som jo utvisker vår alder! Jeg satt en grense ved dette siste uttaket og var ikke aktuelt for meg å bruke donoregg hvis det ikke gikk, men det handlet mest om at jeg har et barn fra før og et alene :)

Svar på blodprøver var som forventet mindre enn 5. Men da kan jeg hvertfall slutte med Cyclogest. Og der gjør jo ingen ting.

Så da blir det pause syklus (men det er ikke noe som heter i vår verden siden klokken tikker, så da får vi prøve på naturlig måte), også nytt forsøk ved neste mens.

Får også en samtale med lege i forkant for å gå gjennom om dette forsøket, samt lufte tanker om neste og høre hans tanker om det er noe poeng i å fortsette.

Har også fått satt opp den legen jeg hadde alle tre gangene denne runden som primærlege, slik at her får samme lege, så langt det lar seg gjøre. Tror han akkurat nesten akkurat hadde begynt å jobbe der da jeg begynte, så han hadde litt ledige timer, slik at jeg fikk ham ved alle tre oppmøter. Opplevde ham som veldig dyktig og menneskelig, og håper jo også at han kanskje evner å tenke litt utenfor boksen.

Nå skal jeg bruke litt tid å å finne tilbake til meg selv, og kose meg masse med den lille familien min i vårværet. Jeg er jo strengt talt utrolig heldig som kan det :Heartpink

Så bra du får en samtale før neste forsøk, og så godt å få en fast lege. Det har mye å si å vite litt hva og hvem man har å forholde seg til! Håper du får en fin helg med familien og kjenner på i alle fall noen øyeblikk med ekte glede, unner deg det nå :Heartred

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp