Herlig å være passert kjemisk-grensa!!
Og, chili con carne er så godt

problemet hjemme er at jeg ikke kan ha i paprika (gubben tåler ikke), så synes den blir så tam

Men veldig greit måltid å lage, spesielt med litt digg tilbehør.
Er en stor lettelse å kunne begynne å krysse ting av listen over det som er passert

Nå har jeg faktisk bestilt meg time hos fastlegen til første svangerskapskontroll, så det søkes om fødeplass og OTUL
Skal ta en siste blodprøve hos gyn imorgen for å måle hCG-stigningen

Så fastlegen, tirsdag og ultralyd hos GYN torsdag(6+2) for å se om lille sitter rett plass, om det kun er i spire i magen og se hjerteblink

️
Ja, Chili con carne er SÅ godt og en kan jo ikke grunnen bruke det en ønsker selv, men ser jo det ikke blir det samme uten paprika i når mannen ikke tåler noe særlig
Jeg har i finhakket rød, grønn og gul paprika, løk og hvitløk, selleristenger og store stykker 7x5cm med butternut gresskar og kidneybønner. Krydder 2 knorr buljongterninger(en med hønsebuljong og en med okse), spisskummen, smoked paprikapulver, vanlig paprikapulver, en god dæsj løkpulver, knorr kjøtt&grillkrydder, bittelitt chilipulver, en god dæsj pepper, litt soyasaus og salt.
Salsa lager jeg av alle grønnsakene brukt i middagen(også gresskaret), bare veldig finhakket også med en god dæsj rødvinseddik og salt- er så godt med noe skikkelig crispy på... Mmmm... serveres med rømme, poppet/stekte sprø kidneybønner, tacosaus og ris+ nachos for de som ønsker det