-Drømmen om en liten spire-

Åh kjære deg, så fint at dere har fått ordnet badet! Hurra!
Ang ammingen og sånt, får du ikke opp produksjonen så er det ikke krise, det blir mennesker av flaskebarn også! Vi er virkelig ikke langt ifra at vår blir flaskebarn, hun plages så utrolig mye mindre med magen når hun får morsmelk på flaske enn pupp pga overproduksjonen min :p
Jeg er egentlig fornøyd med at jeg har klart å holde det såpass i gang så lenge :) Så det er som du sier ikke noe krise, men kjenner jo at det er litt sårt også. Per nå klarer jeg å skvise ut såpass at begge får ca 1-2 fulle måltider med morsmelk om dagen, så det blir jo en del morsmelkerstatning ila dagen også :) Kjedelig at du sliter med overproduksjon da og at hun blir plaget med magen av det! :sorry: ❤️
 
8 uker gammel
Jentene er nå blitt 8 uker gamle og vokser som bare det! Vi var på veiekontroll på mandagen denne uka og O er nå 3705 g, mens E er 3195 g. Så på under to uker har de altså lagt på seg 500 g hver seg! Dagene går sykt fort og kan være tidvis ganske så hektisk, men herremin så artig det er. Jentene sover fortsatt en del, og er ellers ganske grei å ha med å gjøre i våken tilstand. Vi har den siste tiden slitt litt med kveldsuro på minste, men dette virker til å være mye bedre nå (Bank i bordet!). Men utover det kan vi ikke klage!

Det eneste vi plages med nå er ammingen. Per nå er det kun O som tar puppen, mens E får morsmelk på flaske. Det er dessverre ikke mye mm de får. Pga alt stresset ved hjemkomst, med tanke at vi var nødt til å bo hos svigers ol., gikk melkeproduksjonen min betraktelig ned og jeg klarer ikke å få jobbet produksjonen opp igjen. Så det blir en del melkeerstatning på begge jentene ila dagen. Jeg har prøvd det meste til nå; amming/pumping hver 2.-3. time, powerpumping, nesespray, brystkompresjoner under amming og pumping osv., men til ingen nytte. Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli sliten og lei og er på randen til å gi opp. Mating tar generelt lang tid med tanke på at det er to, og med pumping innimellom der + alle andre gjøremål, er det ikke mye rom for hvile før hele greia starter opp igjen.. Så nå er det like før jeg legger denne ammingen på hylla altså. Hadde jeg bare hatt en baby hadde jeg nok tatt opp kampen litt mer, men jeg kjenner at jeg er ganske så ferdig. Så jeg tenker at de får få det lille jeg har av mm igjen fram til det ikke er noe mer å hente:rolleyes:
 
Last edited:
Kjenn på hva som er riktig/fungerer for deres familieliv og vær stolt av det du har fått til!!!
 
Åå, så skjønne småjenter du har!❤️❤️
Hjertet smelta litt ekstra nå :love7
 
Så utrolig nydelige de er!!! <3
 
Herremin så fine de er :love7

Vil bare tipse om melkeoppsamler!
https://www.farmasiet.no/product/11...w-breast-pump?noredirect=true?noredirect=true
Hiv den på puppen du ikke ammer på, for utdrivingen starter veldig lett på den puppen du ikke ammer på også :cheers
Evt hvaslags pumpe har du, for jeg byttet fra avent il medela siden medela kan jeg gå rundt med uten å søle masse og holde den fast, klippet hull i noen ammebher for å bruke.
 
Så utrolig nydelige de er!!! <3
Neei se på de da :Heartred:Heartred
Herremin så fine de er :love7

Vil bare tipse om melkeoppsamler!
https://www.farmasiet.no/product/11...w-breast-pump?noredirect=true?noredirect=true
Hiv den på puppen du ikke ammer på, for utdrivingen starter veldig lett på den puppen du ikke ammer på også :cheers
Evt hvaslags pumpe har du, for jeg byttet fra avent il medela siden medela kan jeg gå rundt med uten å søle masse og holde den fast, klippet hull i noen ammebher for å bruke.
Tusen takk dere! ❤️
Tja, kan kanskje være lurt å prøve en sånn melkeoppsamler. Ang pumpe så har jeg medela jeg også:) er veldig fornøyd med den! Det er så deilig å slippe å holde hele tiden.
 
Natures bond har også sånn oppsamler/pumpe. Ammebutikken og flere andre selger. Helt genial
 
Kjempeflotte jente :D
Vil også tipse om å pumpe mens du ammer.
Jeg fikk ut over 100 ml en gang da, mot 20-40ml om jeg bare pumpet alene.
 
Utrolig søte jenter :Heartpink:Heartpink Så bra at alt ser bra ut nå. Svangerskapet ditt var jo litt av en reise!
 
Back
Topp