-Drømmen om en liten spire-

Snart 6 mnd
Altså! Nå er det ikke lenge til disse blidfisene mine er 6 mnd gammel. Jeg kan ikke tro at jeg snart har vært mamma i snart et halvt år allerede. Tiden har virkelig flydd av sted og selv om det er litt slitsomt til tider, så koser vi oss glugg ihjel med disse to små!

Det er så mye som har skjedd de to siste månedene! De vokser i sitt tempo og ved 5 mnd kontrollen var O 6,4 kg og 62 cm lang, mens E var 5,9 kg og 59,5 cm lang. Jeg syntes det er noe nytt som skjer for hver dag som går jeg. De har oppdaget hverandre og storkoser seg i hverandres selskap. Minste tøtta er også begynt å snu seg fra rygg til mage. Det er såå artig å bli kjent med personligheten deres. Selv om de ser like ut, så kunne de ikke ha vært mer forskjellig. O tar livet helt med ro. Hun elsker å ligge å se på leker og omgivelsene sine og har en tålmodighet som jeg misunner til tider. Lille frøken E derimot er ei furie uten like. :hilarious: Hun har bestandig dårlig tid og dersom ting skjer fort nok så får vi høre det altså. E vil alt for mye på kort tid og hva hun har evne til per nå, så det ender som regel med en skikkelig kjeftebyge. Armer og bein går i ett, også så sta! Det er de forsåvidt begge, men E tar kaka til tider altså. :hilarious: Men stortsett er de noen blidfiser begge to (så lenge vi ikke er inne i et utviklingstrinn da :hilarious:)

Søvn derimot er et annet kapittel! Vi var kommet i en veldig god rutine hvor de sov masse natt som dag. Så ble de tre mnd:smiley-ashamed004 Like etter forrige oppdatering her inne snudde det helt om. Begge jentene begynte plutselig å tulle med søvnen på dagtid. Det ble kun powernaps på 10-40 minutter i slengen. Jeg ble pent nødt til å godta det at de ikke trenge så mye søvn på dagen. De gikk fra å sove 5 timer på dagen til 2 og 3 timer. Dette skjedde omtrent over natta, så overgangen var meget brå. Så ble det mer stabilt fram mot 4 mnd alder, hvor de tilslutt fikk en gode soverutiner, som de har beholdt til den dag i dag.

Men så ble de 4,5 mnd og 4 month sleep reggression slo oss hardt ned i bakken. Jentene gikk fra å sove 5-9 timer på første strekk på natten til å våkne hver 2.-3. time gjennom hele natten. Ved 5 mnd alder slo 4. utviklingstrinn inn på toppen av det hele. :rolleyes: Det har vært noen harde netter de siste månedene får å si det sånn! :wideyed: Den siste uka begynte jeg endelig å se lyset i tunnelen og tenkte at nå måtte vi vell være ferdige, men så feil kan en ta altså :bag: Jaja, dagsovingen fungerer jo igjen i alle fall da :hilarious:.... Stortsett :joyful:

Til tross for at de siste månedene har vært noe slitsom med lite søvn og litt greier som skjer på jobbfronten min, så har det vært helt fantastisk vil jeg si! :D:Heartred
 
Last edited:
For ei herlig oppdatering!! Tenk det, snart et halvt år siden du ble mamma!:Heartred Heldige og fine jenter du har:Heartred
 
De er bare så nydelige! ❤️❤️
 
For en koselig oppdatering!! ❤️❤️ Og såååå nydelige jenter :love7
 
For en reise!! Og for en sterk mamma tvillingjentene dine har :love7 Elsker den positive innstillingen din og det har vært så fint å få lov å lese reisen deres:Heartred
Håper på enda flere oppdateringer. Er så gøy å lese hvordan det går :love2
 
For en reise!! Og for en sterk mamma tvillingjentene dine har :love7 Elsker den positive innstillingen din og det har vært så fint å få lov å lese reisen deres:Heartred
Håper på enda flere oppdateringer. Er så gøy å lese hvordan det går :love2
Aah, tusen takk! Kjenner jeg blir helt rørt her ❤️ Jeg blir nok å oppdatere litt innimellom skal du se :)
 
8 mnd ❤️

I morgen er jentene 8 mnd og jeg fatter virkelig ikke hvor tiden blir av! Det sa bare poff og nå er det like før permisjonen min er over. På en måte er jeg klar for det, men på en måte klarer jeg ikke helt å skjønne hvordan jeg skal takle det:hilarious: Altså, jeg er nylig blitt arbeidsledig, men jeg regner med at det blir ny arbeidsutprøving om ikke så alt for lenge.

Ellers er det stadig mye som skjer hjemme hos oss. Ila av sommeren har frøknene fått sine to første tenner og 25.juli ble jentene endelig døpt! Like etter det dro jeg og jentene på ferie til Finnmarka. Noe som i seg selv har gått over all forventning! Jentene fikk endelig møte resten av min familie, deriblant en meget stolt tippoldemor ❤️

På turen hjem knakk E endelig koden med å åle seg fremover. Etter noen dager hjemme turte hun endelig å forlate lekemattas trygghet for å utforske resten av stua. Nå er hun høyt og lavt og trimmer til den store gullmedaljen! Planken har vi og lært:hilarious: Mer fornøyd frøken enn E på oppdagelsesferd skal en leite lenge etter altså! Hun flirer og hyler av glede mens hun skyver seg av gårde❤️

O tar livet helt med ro enda og trives best å bare ligge å rulle fra rygg til mage og tilbake igjen. Dessuten, hvorfor trenger man å åle seg dit en skal når en kan rulle dit? :hilarious: Rygge kan vi og! Men både i går og i dag har hun vist litt interesse for prøve å strekke seg etter ting, så det er nok ikke lenge igjen før hun og er igang! Men en ting er i alle fall sikkert; Førken O har snakketøyet i orden! Herremin den jenta kan bable. Også for et volum! Det har hun i alle fall ikke fra min siden av familien, haha.

Ellers så står alt bra til med begge to. De er friske og raske og er stortsett en drøm å ha med å gjøre. Det har vært en del perioder med krangling om den søvnen, da spesielt på dagtid, men etter av vi kuttet ut den ene duppen for en uke siden har ting gått mye bedre igjen. De er gått fra å sove tre dupper på ca 45 min til å sove to dupper på 1,5-2 timer hver. Ikke er det noe problem å legge de ned lenger heller. Natten er enten eller om dagen. Enten sover vi i 10-11 timer i stekk eller så er vi oppe flere gang pr natt for mat eller hjelp for å roe ned og finne søvnen igjen. Men alt i alt så er dagene ganske fine ❤️

Noe som har vært helt fantastisk å se de to siste ukene er samholdet mellom dem. Det er blitt så mye sterkere den siste tiden. De utforsker hverandre mer og kan fint ligge å «leke» med den samme leken lenge. De skratter og prater sammen og det er en fryd å se på dem om dagen. E er nok litt mer avhengig av søsteren enn hva O er, men det har vi sett tendenser til fra de var født allerede. E søker ofte blikket til O for en slags bekreftelse under lek, men vi ser nå at E begynner å bli mer selvstendig etter at hun begynte å bevege seg mer. Det er en fryd å bli kjent med dem på hvordan de er sammen med hverandre og hvordan de er som enkelt individer, og vi lærer noe nytt om dem for hver dag som går ❤️
 
Last edited:
Ååå ❤️ Har vært lenge vekke fra bvforum. Gratulerer så mye med tvillinger
 
Så nydelige jenter :love2
Og en morsom oppdatering, husker som om det var i går at du gikk gravid med de to små :happy::Heartred
 
For ei herlig oppdatering. :Heartred
 
Det var en koselig oppdatering!❤️
Så skjønne jentene dine er altså ❤️❤️
 
De er så fine!
 
Så fin oppdatering og nydelige jenter ❤❤
 
Back
Topp